Ajattelin tehdä vähän muutoksia kellarissa ja purkaa siinä yhteydessä 2 seinää. Keneen otetaan yhteyttä selvittääkseni, ovatko nämä kantavia vai eivät? Olen melkein 100% varma, etteivät ne ole, koska talon läpi kulkee massiivinen betonisydänseinä, ja nämä seinät ovat ehkä 2-3 cm leveitä! Mutta haluan kuitenkin, että ammattilainen antaa mielipiteensä, jotta voin olla täysin varma.

Jos joku voi antaa nimiä henkilöistä/yrityksistä Gävlen alueella, niin se olisi mahtavaa. Ja jos joku on palkannut jonkun tähän tehtävään ja tietää, mitä tarkastus voisi maksaa?

Sinun kannattaa ottaa yhteyttä rakentamislupatoimistoon kunnassasi. Olen melko varma, että heillä on talon rakennepiirustukset. Jos se on kantava seinä, sinun täytyy luultavasti hakea lupaa, jos muutoksesi vaikuttaisivat kantokykyyn.

harry73
Jos seinä on vain 2 - 3 cm paksu, se ei voi olla kantava. Jos siihen asetetaan kuormitusta, se pullistuu ulos ja menettää siten kaiken kantokykynsä.

Atom, olen juuri lähettänyt sähköpostia heille, joten katsotaan vastaavatko :)

harry73, mitä olen lukenut, seinät voivat olla "siipikuormaisia", jos niitä on useita lähellä toisiaan, vaikka ne olisivat kapeita ja tuntuisivat vähän "heikoilta". Mutta en ole varma, pitääkö se täysin paikkansa, siksi haluan jonkun, joka voi antaa minulle 100% takuun siitä, että voin purkaa seinät. Tuntuisi aika typerältä seistä jälkikäteen puolikkaan eteiskerroksen kanssa kellarissa :P

Viimeksi muokattu:
Seinät eivät ole kantavia tai avustavia!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.