2 756 lukukertaa ·
2 vastausta
3k lukukertaa
2 vastausta
Kantava seinä - keneen voisin ottaa yhteyttä?
Hei kaikki,
Kuten olette ehkä nähneet aiemmista postauksistani, olen hiljattain ostanut remonttikohteen. Tällä hetkellä tapaan eri rakennusyrityksiä saadakseni tarjouksia talon kunnostuksesta. Kukaan ei tiedä tarkalleen, missä palkki sijaitsee ja mitkä seinät ovat kantavia. Joten haluaisin, että auttaisitte minua löytämään ratkaisun.
Kenen pitäisi auttaa minua selvittämään, mikä seinä on kantava ja millainen palkki (teräs tai puu) se on?
Pitäisikö ottaa yhteyttä rakennesuunnittelijaan, arkkitehtiin vai rakennusinsinööriin?
Liitän kuvan piirustuksista sekä niistä seinistä, joita epäilen kantaviksi.
Kuten olette ehkä nähneet aiemmista postauksistani, olen hiljattain ostanut remonttikohteen. Tällä hetkellä tapaan eri rakennusyrityksiä saadakseni tarjouksia talon kunnostuksesta. Kukaan ei tiedä tarkalleen, missä palkki sijaitsee ja mitkä seinät ovat kantavia. Joten haluaisin, että auttaisitte minua löytämään ratkaisun.
Kenen pitäisi auttaa minua selvittämään, mikä seinä on kantava ja millainen palkki (teräs tai puu) se on?
Pitäisikö ottaa yhteyttä rakennesuunnittelijaan, arkkitehtiin vai rakennusinsinööriin?
Liitän kuvan piirustuksista sekä niistä seinistä, joita epäilen kantaviksi.
Rakennusveteraani
· 2 748 viestiä
Olen kokenut jotain vastaavaa, mutta ei yhtä pitkää tai syvää.
Silloin se vain kiinnitettiin seinään ja loput roikkui ilman palkkia.
Tuloksena oli, että se roikkui alaspäin useiden vuosien jälkeen.
Minulla näkyi katto, joka dippasi alas ja piti suoristaa, kun vaihdoimme.
Taloni on rakennettu 60-luvun lopulla.
Silloin se vain kiinnitettiin seinään ja loput roikkui ilman palkkia.
Tuloksena oli, että se roikkui alaspäin useiden vuosien jälkeen.
Minulla näkyi katto, joka dippasi alas ja piti suoristaa, kun vaihdoimme.
Taloni on rakennettu 60-luvun lopulla.
Villinä arvauksenani on, että palkki sijaitsee olohuoneen ovien yläpuolella kahdessa viimeisessä kuvassa, todennäköisimmin I- tai H-palkki teräksestä.
Tarvitset rakennusinsinöörin, jolla on rakennesuunnittelun suuntautuminen.
Tarvitset rakennusinsinöörin, jolla on rakennesuunnittelun suuntautuminen.
Klikkaa tästä vastataksesi