Hei kaikki,
Kuten olette ehkä nähneet aiemmista postauksistani, olen hiljattain ostanut remonttikohteen. Tällä hetkellä tapaan eri rakennusyrityksiä saadakseni tarjouksia talon kunnostuksesta. Kukaan ei tiedä tarkalleen, missä palkki sijaitsee ja mitkä seinät ovat kantavia. Joten haluaisin, että auttaisitte minua löytämään ratkaisun.

Kenen pitäisi auttaa minua selvittämään, mikä seinä on kantava ja millainen palkki (teräs tai puu) se on?

Pitäisikö ottaa yhteyttä rakennesuunnittelijaan, arkkitehtiin vai rakennusinsinööriin?

Liitän kuvan piirustuksista sekä niistä seinistä, joita epäilen kantaviksi.

• Rakennuksen pohjapiirros: alakerroksen ja länsijulkisivun suunnitelmat, sisältäen huoneiden mitat ja mahdolliset kantavat seinät.
  • Punatiilinen seinä ja pylväs talon sisäänkäynnillä, ulko-ovi auki, kaksi ikkunaa, pilvinen taivas taustalla.
  • Punatiilinen talo, jossa on avonainen ovi ja sisäänkäynti portaat, ympäröivät kasvit ja sininen taivas taustalla.
  • Vanha keittiö, jossa on puinen katto ja tummat puukaapit, valkoinen liesi ja keltaiset seinät.
  • Kaksi avointa huonetta talossa, joista toinen on olohuone, parkettilattiaa ja puuoviaukkoja. Ulkona näkyy vihreä maisema ikkunasta.
  • Tyhjä huone, jossa parkettilattia, valkoiset seinät ja avonainen ovi käytävään. Tämä huone on osa remontointiprojektia keskittyen kantaviin seiniin.
Olen kokenut jotain vastaavaa, mutta ei yhtä pitkää tai syvää.
Silloin se vain kiinnitettiin seinään ja loput roikkui ilman palkkia.
Tuloksena oli, että se roikkui alaspäin useiden vuosien jälkeen.
Minulla näkyi katto, joka dippasi alas ja piti suoristaa, kun vaihdoimme.
Taloni on rakennettu 60-luvun lopulla.

Villinä arvauksenani on, että palkki sijaitsee olohuoneen ovien yläpuolella kahdessa viimeisessä kuvassa, todennäköisimmin I- tai H-palkki teräksestä.

Tarvitset rakennusinsinöörin, jolla on rakennesuunnittelun suuntautuminen.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.