Hei! Ajattelen purkaa sisäseinän 42-luvun funkistalosta. Seinä, joka on tarkoitus purkaa, on keittiön ja huoneen välillä oikealla takkasyvennyksestä saadaksesi avoimemman pohjaratkaisun. Kysymys on nyt, onko tämä kantava, katso piirustus. Tietääkö joku? Mitä minun tulisi ottaa huomioon?

Ystävällisin terveisin,
Tobias

Onko se keittiön ja alakerran huoneen välillä? Jos sinulla on mahdollisuus, merkitse mielellään kuvaan, mikä seinä on kyseessä.
Joo, alakerran seinä on luultavasti kantava ja silloin sinun täytyy kutsua konstruktööri katsomaan, miten seinää voidaan vahvistaa, jos siihen halutaan tehdä aukko.
Se vaikuttaa olevan mukava talo.

B basseman sanoi:
Onko se keittiön ja alakerran huoneen välillä? Jos mahdollista, merkitse mielellään kuvaan, mihin seinään viitataan.
Jep, alakerran seinä on todennäköisesti kantava, ja silloin sinun täytyy kutsua rakennesuunnittelija katsomaan, miten voit vahvistaa seinää, jos haluat tehdä siihen aukon.
Talo näyttää mukavalta.
Kiitos vastauksesta! Kyllä, se on alakerrassa keittiön ja huoneen välissä, en valitettavasti voi värittää sitä nyt, mutta yritän selventää. Joten mahdollisesti rakennesuunnittelija ja rakennuslupa?

Valitettavasti minulla ei ole hyvää käsitystä siitä, pitäisikö olla bygglov vai bygganmälan. Tarkista asia kunnalta.

Se on kantava niin sanottu sydänseinä. Jos haluat poistaa sen, sinun on korvattava se palkilla ja pilarilla (ainakin lähimpänä savupiippua). Toimenpiteet, jotka koskevat kantavaa rakennetta, vaativat rakennusilmoituksen.

Talossa, jonka kuvauksen olen saanut kaupunkisuunnitteluosastolta, sanotaan, että sisäseinät koostuvat 2” x 50mm plankusta, ja sitten päällystetty treetexillä.

Sisäseinä on 74mm paksu, eikö se ole vähän liian ohut ollakseen kantava tai nk. sydänseinä?

Kiitos kaikesta tuesta kysymyksessä :)

T Tobiasam sanoi:
Sisäseinä on 74 mm paksu, eikö se ole liian vähän kantavaksi tai ns. sydänseinäksi?
Ei lainkaan. Se oli standardi siihen aikaan. Lankku-seinä koostuu kolmen tuuman (75 mm) paksuisista ja todennäköisesti 6 tuuman (150 mm) leveistä liitetyistä lankuista, jotka on kiinnitetty viistoilla kiiloilla toisiinsa 6 tuuman nauloilla.

Ok, vaikuttaa siltä, että minun täytyy palkata urakoitsija... hitto, luulin että se olisi helppoa, mutta harvoinpa se niin on.

Positiivista kuvassa on, että on helppo ripustaa tauluja ja hyllyjä.

Nykyisellä lyhyellä jännevälillä kyseessä on liimapuupalkki, jonka koko on noin 90x225 mm. Suuri työ on vetää kaikki naulat ulos lankkuseinästä.

J justusandersson sanoi:
Ehdottomasti ei. Se oli standardi siihen aikaan. Lankkuseinämä koostuu kolmen tuuman paksuisista (75 mm) ja todennäköisesti 6 tuuman (150 mm) levyisistä ponttilankuista, jotka on vinonaulattu toisiinsa 6 tuuman nauloilla.
Tällaisen seinän purkaminen vaatii voimaa. Minun piti tehdä oviaukko sellaiseen seinään, suunnilleen samalta ajalta. Se tuntui siltä, että talossani oli käyty naulaus-MM-kisat rakennusaikana.

Harkitse useita kertoja. Avoimet pohjaratkaisut ovat yliarvostettuja. Melu ja ruoan hajut leviävät estottomasti.

• Tykkään
fahlis
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.