Hei,

Olen ajatellut avata keittiön ja olohuoneen välistä tilaa, mutta olen hieman epävarma siitä, onko tämä seinä kantava vai ei. Yleisesti ottaen tiedän, että W-naulauspuut ovat itsenäisesti kantavia, mutta hämmentään hieman, kun katson rakennuspiirustuksia, joissa "hjärtväggen" on mukana. Pahimmassa tapauksessa minun täytyy vaihtaa sen ballilla, mutta haluaisin välttää sitä. Mitä mieltä olette? Asun Tukholmassa, joten lumivyöhykkeenä on 2.

• Piirustus asunnon pohjapiirrustuksesta, jossa näkyy olohuone, keittiö ja makuuhuoneet; keittiön ja olohuoneen välinen seinä korostettu.
  • Rakennuksen poikkileikkaus, jossa näkyy W-kattotuolit, kaltevuus 27 astetta ja korkeusmitat. Kuvat liittyvät kantavuuden pohdintaan.
S
8 m jänneväli W-kattotuoleille ei ole mitään kummallista ja ei näytä siltä, että seinä leikkauspiirustuksessa olisi kantava.

• Tykkään
BirgitS
  • Laddar…
Nyt en tiedä, kuinka vanha se on tai minkälainen talo se on, mutta yleisesti ottaen "kataloghus" on melkein aina rakennettu siten, että mikään sisäseinä ei ole kantava. Silloin voi olla sama runko monissa eri taloissa ja sisustuksissa.

Se on Fogelfors vuodelta 1982

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.