Hei!

Tämä vaikuttaa olevan mukava foorumi, en tiedä jos kirjoitan aivan oikeaan ryhmään, mutta kokeilen.

Minä ja tyttöystäväni olemme juuri ostaneet kauniin asunnon täällä Tukholmassa ja pohjaratkaisu on hieman haastava mutta erittäin viehättävä.

Se on nähtävissä osoitteessa www.fabfast.se -> "Hem till salu" sitten kolmas ylhäältä "Södermalm 1,5:a"

Olemme keskustelleet eri tavoista rakentaa seinä ja olemme tulleet siihen johtopäätökseen, että paras vaihtoehto olisi jakaa iso olohuone kahteen ja tehdä jonkinlainen aukko keittiön ja suunnitellun uuden huoneen väliseen betoniseinään.

Tässä tulee ongelma. Tiedän, että välittäjä sanoi sen olevan kantava seinä, ja minulla on vain vähän kokemusta sellaisista. Olen aikaisemmin ollut sitä mieltä, ettei kantaviin seiniin voi tehdä mitään, mutta luettuani hieman netistä vaikuttaa siltä, että se on mahdollista. Kuitenkin vaatii rakennusluvan ja jonkinlaisen rakennusalan ammattilaisen, joka tulee katsomaan sitä jne.

Kysymykseni on siis, miten tämä tehdään helpoiten, kenen kanssa puhutaan, mitä pitää ottaa huomioon jne.? Haluaisimme vain aukon, sen ei tarvitse olla superleveä, mutta niin, että voimme käyttää sitä kulkuyhteytenä.

Olen erittäin kiitollinen kaikista vastauksista!

Ystävällisin terveisin, Lars Olsson

C
snabelars sanoi:
Joten kysymykseni on oikeastaan, miten tämä tehdään helpoimmin, kenen kanssa puhutaan, mitä pitäisi miettiä jne.? Ainoa asia mitä haluamme on siis aukko, sen ei tarvitse olla superleveä, mutta niin että sitä voi käyttää kulkureittinä yksinkertaisesti.
On suuri ero, kun sekoitetaan kantavia osia yhdessä kerroksessa olevassa kiinteistössä ja tornitalossa. Aloita puhumalla hallituksen kanssa ja katso mitä he sanovat. Tällainen vakava toimenpide vaatii ehdottomasti hallituksen luvan, ja heillä on oikeus kieltäytyä. Jos he ovat mukana suunnitelmissa, he todennäköisesti asettavat vaatimuksia siitä, mitä materiaaleja haluavat sinun tuovan esiin ennen kuin sanovat lopullisen hyväksynnän.

Ok, joten silloin aloitamme kysymällä hallitukselta, onko ylipäätään mitään mihin edetä.

Asuntomme sijaitsee alhaalla, oletan, että se ei suoraan auta?

Kiitos vinkeistä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.