MathiasS MathiasS sanoi:
Kellarin yläpuolinen välipohja, miten se on rakennettu? Vaikea nähdä kuvastasi. Jos se on puuvälipohja, sen voi nostaa helposti, mutta jos yläpuolella on kylpyhuone vedeneristyksellä, kaakelilaattoineen jne., niin täytyy tietenkin miettiä tarkkaan - se voi mennä pahasti pieleen.

Tässä viestissä on ainakin joku kuva siitä, miten olen tehnyt tämän. Olen tehnyt tämän kahdessa kohtaa talossa tällä menetelmällä ja pari muuta kohtaa puutolppien ja -palkkien avulla. Siellä missä on tarvinnut nostaa (siellä on ollut reikä, jota ei ole tuettu kunnolla), olen käyttänyt voimakasta autotallin tunkkia tai tolppia ja pitkiä vääntövarsia. Huomaa kuitenkin, että minulla ei ole ollut mitään herkkää yläpuolella, vaan vain lisää puuta - joten olen voinut nostaa ilman riskiä ongelmista.

[linkki]
Suuri kiitos vastauksesta! Juuri lipaston takana, missä selvä "kaukalo" on, on pieni vieras-wc ja se on seinän takana kylpyhuoneen kanssa, sekä kylpyhuone että wc ovat vanhoja ja melko huonossa kunnossa. Se on kuitenkin ainoa suihku, joka meillä on tällä hetkellä... Suunnitelma on rakentaa pieni kylpyhuone kellariin ja sitten myöhemmin yhdistää vieras-wc ja kylpyhuone yläkertaan suuremmaksi kylpyhuoneeksi (niin se oli rakennettu alun perin ennen jakoa kylpy- ja vieras-wc:hen).

Se on puuvälipohja, mutta se täytyy nostaa kuitenkin, kysymys on vain missä vaiheessa. Luultavasti sitten, kun kellarin kylpyhuone on valmis, jotta sitä voi käyttää varalla, jos yläkerran kylpyhuone menee pieleen noston yhteydessä. Mutta tuntuu hieman hankalalta odottaa tätä rakenteellista virhettä, tuntuu siltä, että se haluaisi korjata asap.

M MARTINOV sanoi:
Kiitos paljon vastauksesta! Juuri lipaston takana, missä selvä "notko" on, on pieni vieras-wc, joka on seinän vieressä kylpyhuoneen kanssa. Sekä kylpy + wc ovat vanhoja ja melko huonossa kunnossa. Se on kuitenkin ainoa suihkumme tällä hetkellä... Suunnitelmana on rakentaa pieni kylpyhuone kellariin ja myöhemmin yhdistää yläkerran vieras-wc + kylpyhuone suuremmaksi kylpyhuoneeksi (niin se oli rakennettu alun perin ennen jakamista kylpy + vieras-wc:ksi).

Se on puurunko, mutta se täytyy kuitenkin nostaa, kysymys on vain millä vaiheessa. Luultavasti kun kellarin kylpyhuone on valmis, jotta se voi olla käytettävissä varmuuskopiona, jos ylempi kylpyhuone menee pipariksi noston yhteydessä. Mutta tuntuu hieman hankalalta odottaa tämän rakenteellisen vian kanssa, tuntuu että haluaisi korjata sen mahdollisimman pian.
Jos se on todella vanha kylpyhuone ajalta ennen vedeneristeitä jne., oletan, että siellä on muovimatto suihkussa - silloin en olisi kovin huolissani nostamisesta.

• Tykkään
MARTINOV
  • Laddar…
C
M MARTINOV sanoi:
Se on puurakenne
Silloin on ainakin konkreettista, missä pitää olla tuki jne.

• Tykkään
MARTINOV
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.