Minulla on kaninintalo kuten kuvassa. Mutta siinä puuttuu takaseinä alaosasta eikä siinä ole verkkokangasta tai tolppaa etupuolella. Siinä on vain jalat ja niiden välissä on verkko.

Jos asennan takaseinän sinne alas, rakenteesta tulee vakaampi. Nyt kaninhus on hieman hutera?

Minkä vanerin jim och fixiltä minun pitäisi käyttää, levy täytyy olla 20 mm paksu.

• Puinen kaninien häkki, jossa on kaksi tasoa, alhaalla metalliverkko ja ylhäällä puiset ovet.
Hei

Pitääkö häkin olla sisätiloissa vai ulkona?

Mikä tahansa tavallinen puutavara pitäisi kelvata. Esimerkiksi raakapontti 20x95 tai 20x120.

Pjosk75 Pjosk75 sanoi:
Hei

Pitäisikö häkin olla sisällä vai ulkona?

Mikä tahansa tavallinen sahatavara varmaankin kelpaa. Esimerkiksi raakalauta 20x95 tai 20x120.
Kyllä, häkin pitäisi olla sisällä.

Olen omistanut täsmälleen saman häkin. Sen tehtaalla käytetty puu on surkeaa, joten se on tuskin käyttökelpoinen, koska se halkeaa helposti, kun aiot kiinnittää materiaalisi siihen olemassa olevaan rakenteeseen.

Ehdotan, että leikkaat levymateriaalin, kuten MDF tai vastaavan, niin että saat samat mitat sekä ylä- ETTÄ alaosaan. Eli koko häkin takapuoli. Yksi iso takalevy, jonka asetat nykyisen yläosan taakse. Jätä vanha istumaan uuden sisäpuolelle.
Valitse levyn paksuus tarpeen ja budjetin mukaan.
Näin tuet koko suorakulmiota kunnolla.

Ongelmana on levyn kiinnitys häkin rakenteeseen, koska seinät/rakenne on niin ohutta puuta, että sinun on porattava ennakkoon ennen kiinnittämistä, jotta ohuet kulmatuet eivät halkeaisi täysin.

• Tykkään
Thvvh
  • Laddar…
M MasMats sanoi:
Minulla on ollut täsmälleen tuo häkki. Sen tehtaan puutavara on surkeaa, joten sen kanssa on tuskin mahdollista työskennellä, koska se halkeilee helposti, kun yrität kiinnittää materiaalia jo olemassa olevaan.

Ehdotukseni on, että leikkaat levymateriaalin, kuten MDF tai vastaavaa, niin että saat samat mitat sekä ylä- ETTÄ alaosaan. Eli koko häkin takapuoli. Yksi iso takapuoli, jonka asetat nykyisen yläpuolisen takapuolen päälle. Anna vanhan olla uuden sisällä.
Valitse levyjen paksuus tarpeen ja kukkaron mukaan.
Silloin koko suorakulmio tukee kunnolla.

Ongelmana on levyn kiinnittäminen häkin rakenteeseen, koska seinät/rakenne on niin ohutta puutavaraa, joten sinun on esiporattava ennen ruuvaamista, jotta ohuet kulmapalkkisi eivät halkeile kokonaan.
vaihtoehto. käyttää huonekalukulmia, kulmarautoja jne.?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.