B bullemedbulle sanoi:
Olen kesken rakennuslupaprosessin, jossa tarvitsee purkaa muutama eternit-levy, ei siis koko julkisivun vaihto, vaan vain pienempi osa julkisivusta. Kun olen lähettänyt purkusuunnitelman, jossa sanon, että puran ja käsittelen eternitin kiinteistönomistajana, saan vastauksena, että kunta haluaa minun palkkaavan sertifioidun yrityksen sitä varten.

Onko todella lain tukea kunnalle vaatia tätä? Niin kauan kuin olen kiinteistönomistaja enkä saa apua kavereilta, pitäisi olla ongelmatonta suorittaa se itse?
Jos haluaa altistaa itsensä ja kaverinsa hengenvaaralle, niin siitä vain. Mutta ei hätää, se ei tunnu ennekuin noin 20 vuoden päästä! On syy sille, miksi kunta haluaa "ohjata" vähän asbestin kohdalla, johtuen siitä että ihmiset eivät ota selvää asioista, käyttäytyvät tyypillisesti ruotsalaisesti (Riittää, että altistuu asbestille KERRAN kehittyäkseen keuhkosyövän, mutta äsh, se ei varmaan ole niin vaarallista), ja asettavat rahat oman ja perheensä (jos sellainen on) terveyden edelle mikä puolestaan johtaa yhteiskunnan lisääntyviin kustannuksiin.

• Haha
Tubes ja 7 muuta
  • Laddar…
D Dalaan sanoi:
Jos haluaa altistaa itsensä ja ystävänsä hengenvaaralle, niin. Mutta ei hätää, se ei huomaa ennen kuin noin 20 vuoden kuluttua! On syy siihen, miksi kunta haluaa tulla sisään ja "ohjata" hieman, kun on kyse asbestista, johtuen siitä, että ihmiset eivät lue asiasta, käyttäytyvät tyypillisen ruotsalaisesti (kerran riittää altistumaan asbestille kehittääkseen keuhkosyövän, mutta äh, tuo ei ole luultavasti niin vaarallista), ja asettavat rahaa itsensä ja perheensä (jos sellainen on) terveyden edelle, mikä puolestaan johtaa yhteiskunnan lisääntyneisiin kustannuksiin.
Pätevä hölynpöly.
Kaikki te, jotka mietitte, älkää kuunnelko tätä

• Tykkään
  • Haha
Kurtivan ja 8 muuta
  • Laddar…
T TheGame sanoi:
Pätevää hölynpölyä.
Kaikki te, jotka ihmettelette, älkää kuunnelko häntä
Silloin heidän on täytynyt valehdella koulutuksissa/kursseilla, joilla olen käynyt siis? Olen myös ollut harhautettu 20 vuoden ajan asbestiin liittyvässä alalla, mutta myös petetty koulutettujen asbestinpurkajien kanssa, joiden kanssa olen puhunut vuosien varrella ja jotka kaikki sanovat samaa.. Harmi.

• Haha
Ubbe55 ja 4 muuta
  • Laddar…
D Dalaan sanoi:
Sitten heidän on täytynyt valehdella kaikissa niissä koulutuksissa ja kursseissa, joihin olen osallistunut. Olen myös ollut harhaanjohdettu asbestiin liittyvässä työssäni 20 vuoden aikana ja myös niiden koulutettujen asbestinpurkajien toimesta, joiden kanssa olen puhunut vuosien varrella, ja jotka kaikki sanovat samaa. Voi harmi.
Jos se olisi ollut niin vaarallista kuin väität, kaikilla, jotka ovat kävelleet jalkakäytävällä, olisi keuhkosyöpä, koska aikaisemmin oli asbestia jarrupaloissa. Asbestia tulee toki kunnioittaa, mutta eihän siitä tarvitse hysteeriseksi tulla.

• Tykkään
Rd 350 ja 9 muuta
  • Laddar…
Sittställning
D Dalaan sanoi:
Silloin heidän on täytynyt valehdella koulutuksissa/kursseilla, joita on käyty siis? Olen myös tullut harhaanjohdetuksi 20 vuoden aikana asbestiin liittyvässä alassa, mutta myös petettynä koulutettujen asbestinsaneeraajien kanssa, joiden kanssa on puhuttu vuosien varrella ja jotka kaikki sanovat samaa asiaa.. Hitto.

"We are all exposed to small amounts of asbestos in the air. Asbestos related diseases are typically associated with a long term workplace exposure to high levels of airborne asbestos fibres."

Kurssit eivät valehtele, asbesti on vaarallista mutta ei täysin niin tappavaa kuin moni luulee.

https://www.rbkc.gov.uk/newsroom/public-health-advice-air-quality-and-asbestos

• Tykkään
mikethebik ja 1 muu
  • Laddar…
D Dalaan sanoi:
Sitten heidän on täytynyt valehdella koulutuksissa/kursseissa, joita on käyty siis? Olen myös ollut petettynä 20 vuoden ajan asbestiin liittyvässä alalla, mutta myös huijattuna koulutettujen asbestinpurkajien toimesta, joiden kanssa on puhuttu vuosien varrella ja jotka kaikki sanovat samaa.. Attans.
Mutta mieti yhden askeleen pidemmälle. Liioittelet valtavasti.

T TheGame sanoi:
Mutta mieti askel pidemmälle. Liioittelet todella paljon.
Ei todellakaan. Jos et tiedä mitä teet, voi riittää vain yksi kerta.

Sittställning Forlowt sanoi:
"We are all exposed to small amounts of asbestos in the air. Asbestos related diseases are typically associated with a long term workplace exposure to high levels of airborne asbestos fibres."

Kurserna ljuger ej, asbest är farligt men inte fullt så dödligt som många tror.

[linkki]
On olemassa erilaisia asbestityyppejä kuitenkin.

G-83 G-83 sanoi:
Jos se olisi ollut niin vaarallista kuin väität, kaikilla jalkakäytävällä kävelleillä olisi keuhkosyöpä, sillä ennen jarrupalat sisälsivät asbestia. Tietysti asbestia kohtaan pitää olla kunnioitusta, mutta ei siitä tarvitse tulla hysteeriseksi.
Ei, kun ottaa huomioon, että on olemassa erilaisia asbestityyppejä.

A
Arvatenkin työ on jo tehty. Mutta jos ei tarkista ketjun päivämäärää, niin se käy näin.

Mutta jos sitä ei ole tehty, käytä suojavaatteita ja maskia, niin se on rentoa. Pakkaa se kaatopaikan toivomalla tavalla, niin se on myös rentoa.

• Tykkään
guggen
  • Laddar…
Rkarlsson sanoi:
Arvaan, että työ on jo tehty. Mutta jos ei tarkista ketjun päivämäärää, niin se menee näin.

Mutta jos se ei ole tehty, niin käytä suojavaatteita ja maskia, niin on chill. Pakkaa se niin kuin kaatopaikka haluaa, niin on myös chill.
Kyllä, tarkistin päivämäärän, mutta en voinut vastustaa kirjoittamista :)

Unohdit: Älä ota maskia tai suojavaatteita sisään vaihtohetkellä (y)

T TheGame sanoi:
Kvalifioitua paskapuhetta.
Kaikki te, jotka ihmettelette, älkää kuunnelko tätä
Olen sekä purkanut asbestikattoja että tupakoinut samanaikaisesti muutama vuosi sitten ja voin pirun hyvin edelleen.

Sittställning
D Dalaan sanoi:
Det finns olika typer av asbest dock.
Snygg räddning...

Rkarlsson sanoi:
Arvaukseni mukaan työ on jo tehty. Mutta jos ei tarkista keskustelulangan päivämäärää, niin voi käydä näin.

Mutta jos se ei ole tehty, niin käytä suojavaatteita ja maskia, niin kaikki on hyvin. Pakkaa se niin kuin kaatopaikka haluaa, niin sekin on ok.
Rkarlsson sanoi:
Arvaukseni mukaan työ on jo tehty. Mutta jos ei tarkista keskustelulangan päivämäärää, niin voi käydä näin.

Mutta jos se ei ole tehty, niin käytä suojavaatteita ja maskia, niin kaikki on hyvin. Pakkaa se niin kuin kaatopaikka haluaa, niin sekin on ok.
Yes, voin vahvistaa, että työ on tehty :D Suojavaatteet, maski P3-suodattimella keväällä hienoisessa vesisateessa kaikkien taiteen sääntöjen mukaisesti.

Minulla on suuri kunnioitus asbestia kohtaan ja mitä se voi saada aikaan, mutta kysymykseni tässä foorumissa koski pikemminkin sitä, miltä lainsäädäntö näyttää ja onko kunnilla laillinen oikeus vaatia, että sertifioitu yritys suorittaa sen puolestani. Tapauksessani he luopuivat vaatimuksestaan, kun osoitin olevani tietoinen turvallisuudesta. Ja tunsin oloni turvalliseksi toiminnan pienimuotoisuuden ja ulkona suorittamisen vuoksi. Mutta jos puramme koko julkisivun tulevaisuudessa, aion ehdottomasti palkata sertifioidun yrityksen!

• Tykkään
Fredrik99 ja 4 muuta
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.