20 360 lukukertaa ·
98 vastausta
20k lukukertaa
98 vastausta
Voiko kunta vaatia minua palkkaamaan yrityksen purkamaan asbestisementtiä?
Jos haluaa altistaa itsensä ja kaverinsa hengenvaaralle, niin siitä vain. Mutta ei hätää, se ei tunnu ennekuin noin 20 vuoden päästä! On syy sille, miksi kunta haluaa "ohjata" vähän asbestin kohdalla, johtuen siitä että ihmiset eivät ota selvää asioista, käyttäytyvät tyypillisesti ruotsalaisesti (Riittää, että altistuu asbestille KERRAN kehittyäkseen keuhkosyövän, mutta äsh, se ei varmaan ole niin vaarallista), ja asettavat rahat oman ja perheensä (jos sellainen on) terveyden edelle mikä puolestaan johtaa yhteiskunnan lisääntyviin kustannuksiin.B bullemedbulle sanoi:Olen kesken rakennuslupaprosessin, jossa tarvitsee purkaa muutama eternit-levy, ei siis koko julkisivun vaihto, vaan vain pienempi osa julkisivusta. Kun olen lähettänyt purkusuunnitelman, jossa sanon, että puran ja käsittelen eternitin kiinteistönomistajana, saan vastauksena, että kunta haluaa minun palkkaavan sertifioidun yrityksen sitä varten.
Onko todella lain tukea kunnalle vaatia tätä? Niin kauan kuin olen kiinteistönomistaja enkä saa apua kavereilta, pitäisi olla ongelmatonta suorittaa se itse?
Pätevä hölynpöly.D Dalaan sanoi:Jos haluaa altistaa itsensä ja ystävänsä hengenvaaralle, niin. Mutta ei hätää, se ei huomaa ennen kuin noin 20 vuoden kuluttua! On syy siihen, miksi kunta haluaa tulla sisään ja "ohjata" hieman, kun on kyse asbestista, johtuen siitä, että ihmiset eivät lue asiasta, käyttäytyvät tyypillisen ruotsalaisesti (kerran riittää altistumaan asbestille kehittääkseen keuhkosyövän, mutta äh, tuo ei ole luultavasti niin vaarallista), ja asettavat rahaa itsensä ja perheensä (jos sellainen on) terveyden edelle, mikä puolestaan johtaa yhteiskunnan lisääntyneisiin kustannuksiin.
Kaikki te, jotka mietitte, älkää kuunnelko tätä
Silloin heidän on täytynyt valehdella koulutuksissa/kursseilla, joilla olen käynyt siis? Olen myös ollut harhautettu 20 vuoden ajan asbestiin liittyvässä alalla, mutta myös petetty koulutettujen asbestinpurkajien kanssa, joiden kanssa olen puhunut vuosien varrella ja jotka kaikki sanovat samaa.. Harmi.T TheGame sanoi:
Jos se olisi ollut niin vaarallista kuin väität, kaikilla, jotka ovat kävelleet jalkakäytävällä, olisi keuhkosyöpä, koska aikaisemmin oli asbestia jarrupaloissa. Asbestia tulee toki kunnioittaa, mutta eihän siitä tarvitse hysteeriseksi tulla.D Dalaan sanoi:Sitten heidän on täytynyt valehdella kaikissa niissä koulutuksissa ja kursseissa, joihin olen osallistunut. Olen myös ollut harhaanjohdettu asbestiin liittyvässä työssäni 20 vuoden aikana ja myös niiden koulutettujen asbestinpurkajien toimesta, joiden kanssa olen puhunut vuosien varrella, ja jotka kaikki sanovat samaa. Voi harmi.
D Dalaan sanoi:Silloin heidän on täytynyt valehdella koulutuksissa/kursseilla, joita on käyty siis? Olen myös tullut harhaanjohdetuksi 20 vuoden aikana asbestiin liittyvässä alassa, mutta myös petettynä koulutettujen asbestinsaneeraajien kanssa, joiden kanssa on puhuttu vuosien varrella ja jotka kaikki sanovat samaa asiaa.. Hitto.
"We are all exposed to small amounts of asbestos in the air. Asbestos related diseases are typically associated with a long term workplace exposure to high levels of airborne asbestos fibres."
Kurssit eivät valehtele, asbesti on vaarallista mutta ei täysin niin tappavaa kuin moni luulee.
https://www.rbkc.gov.uk/newsroom/public-health-advice-air-quality-and-asbestos
Meillähän oli äskettäin ketju tästä, kieltämättä on täydellistä hölynpölyä, että yksityishenkilöt eivät saa käsitellä asbestia.
Työsuojeluhallinto yksityishenkilöille asbestista.
https://www.av.se/produktion-industri-och-logistik/asbest/privatpersoners-hantering-av-asbest/
Asbestin vaaroja ei koskaan pidä aliarvioida, sillä se tarttuu helposti suojaamattomiin keuhkoihin!
Työsuojeluhallinto yksityishenkilöille asbestista.
https://www.av.se/produktion-industri-och-logistik/asbest/privatpersoners-hantering-av-asbest/
Asbestin vaaroja ei koskaan pidä aliarvioida, sillä se tarttuu helposti suojaamattomiin keuhkoihin!
Mutta mieti yhden askeleen pidemmälle. Liioittelet valtavasti.D Dalaan sanoi:Sitten heidän on täytynyt valehdella koulutuksissa/kursseissa, joita on käyty siis? Olen myös ollut petettynä 20 vuoden ajan asbestiin liittyvässä alalla, mutta myös huijattuna koulutettujen asbestinpurkajien toimesta, joiden kanssa on puhuttu vuosien varrella ja jotka kaikki sanovat samaa.. Attans.
On olemassa erilaisia asbestityyppejä kuitenkin.Forlowt sanoi:
Ei, kun ottaa huomioon, että on olemassa erilaisia asbestityyppejä.G-83 sanoi:
Kyllä, tarkistin päivämäärän, mutta en voinut vastustaa kirjoittamistaRkarlsson sanoi:
Unohdit: Älä ota maskia tai suojavaatteita sisään vaihtohetkellä
Talon omistaja
· Österslöv
· 365 viestiä
Rkarlsson sanoi:
Yes, voin vahvistaa, että työ on tehtyRkarlsson sanoi:
Minulla on suuri kunnioitus asbestia kohtaan ja mitä se voi saada aikaan, mutta kysymykseni tässä foorumissa koski pikemminkin sitä, miltä lainsäädäntö näyttää ja onko kunnilla laillinen oikeus vaatia, että sertifioitu yritys suorittaa sen puolestani. Tapauksessani he luopuivat vaatimuksestaan, kun osoitin olevani tietoinen turvallisuudesta. Ja tunsin oloni turvalliseksi toiminnan pienimuotoisuuden ja ulkona suorittamisen vuoksi. Mutta jos puramme koko julkisivun tulevaisuudessa, aion ehdottomasti palkata sertifioidun yrityksen!