Hei!

Rakennan toisen huoneen ja ovi tulee olemaan kulmassa. Mietin nyt miten parhaiten ratkaista se rako, joka syntyy, kun koolaukset kulmitetaan. Oletan, että minun täytyy olla jotain siellä sisällä, jotta voin ruuvata kiinni OSB/kipsiä? Kuvassa olen vain laittanut paikoilleen kaksi OSB-palarakennetta havainnollistaakseni miltä se näyttää. Ajattelin käyttää reunalistaa kipsin ulkokulmassa sitten, mutta minun täytyy ratkaista tämä "ontelo" ensin. 45x45 neljänneslista ei sovi. Kiitollinen vinkeistä.

• Kaksi puunpalaa muodostavat kulman, jossa välissä on aukko. Pyöreä puulista ei sovi, ja OSB-palikat havainnollistavat rakenteen.
R
Mitkä ovat reiän mitat?

Ei kaikista tyylikkäin piirustus, mutta tässä tulevat mitat.

• Käsin piirretty muotokuvio, jossa on neljä viivaa ja merkityt mitat 70, 70, 50 ja 28.
R
Eniten mietin sitä, voisiko siellä olla jonkinlaisia hyllyjä, ehkä lasisia ja kattoon asennettu spot, joka valaisee suoraan alas. Muuten voit asentaa 3 kulmalistaa, jotka ovat vähän hassusti, mutta pitkillä ruuveilla sen saa kasaan, ja lisäksi jonkinlainen kulmalista, joka voidaan kitata kiinni.

Helpoin tapa olisi varmaankin ollut, jos olisit sahannut yhden reglarna ennen kuin asensit sen.

Minulla on sama ongelma kuin sinulla, minulla on suunnitelma kuinka aion ratkaista sen, mutta en ole vielä saanut aikaiseksi. Minun tapauksessani voin ottaa 45x95 ja sahata samaan muotoon kuin sinulla on pöytäsahassa. Vaihtoehtona on lähteä liikkeelle isommasta tukista ja tehdä sama asia, joko itse tai puusepänverstaalla.

Eikö näitä reglar voi siirtää hieman?

Pitääkö muuten sahata lattia irti? Jotta se voi liikkua.

Hei,

Kiitos vinkeistä! Ajattelin vain kertoa, että ratkaisin asian melko yksinkertaisella tavalla ja tuli tosi hyvä. Laitoin kolmiokulman 45x45/2 sisimpään kohtaan ja ruuvasin kiinni. Ruuvasin sitten 22x45 siihen ja sahasin vinottain toiselta puolelta säännön mukaan tiikerisahalla, käy varmaan yhtä hyvin käsisahalla. Viimeistelin hieman höylällä. Koko hommaan kului yhteensä noin tunti oven molemmin puolin. Olen laittanut nyt OSBn ja mielestäni siitä tuli täydellinen.

/Rickard

• Puinen runkorakenne kiinnitetty seinään, kuvattu alakulmasta. Rakenteessa näkyy ruuveja ja liitoksia.
  • Tykkään
Lilak ja 3 muuta
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.