Sain vähän vastauksia Bad-foorumilla koskien kosteuskysymystä, joten ajattelin, että ehkä täällä menee paremmin.

Missä ja miten rakennusmuovi asennetaan lattian palkistoon, siitä on mielipiteitä

Esimerkiksi miksi rakennusmuovi ei ole juuri lastulevyn takana lattiassani, kun se on seinissä... hmmm joo, se on kyllä outoa.
Olisiko maa aina lämpimämpi talon alla kuin ilma talossa?:rolleyes:

Joka tapauksessa minulla on eristämätön laatta maassa, jonka päällä on rakennusmuovi.
Nyt kysymys kuuluu, pitäisikö minun poistaa tämä muovi, josta uusi kylpyhuoneen lattiani tulee?

Ajatus on asettaa seuraavasti:

100 mm suulakepuristettu solumuovi
Vesikiertoinen lattialämmitys
Raudoitus
Ardex A34 sekoitus
Vesieristys
Klinkkeri

Joten pitäisikö minun säilyttää muovi, joka sitten jää solumuovin alle?

Kiitollinen kaikista neuvoista! :) Kaikki hyvät ja huonot vastaukset ovat tervetulleita!!
Kiitos

http://www.byggahus.se/forum/badrum/124981-angspaerr-under-golv-eller-inte.html#post903459

Sen jälkeen kun olen nyt tehnyt jonkin verran tutkimusta, olen löytänyt syyn säilyttää rakennusmuovi laatan päällä.

Koska minulla ei ole ryömintätilaa laatan alla, maaperä sisältää aina korkeampia kosteusmääriä riippumatta onko kapillaarikatkoa vai ei, ja tämä kosteus pyrkii tasaantumaan ja nousee siksi laatan läpi taloon.

Tottakai talossa on lämpimämpää kuin maassa, mutta se ei silti estä kaikkea sitä kosteutta, joka jatkuvasti tulee uudistumaan.

Joten sitten tulee rakennusmuovi laatan päälle sekä kosteussulku koko kylpyhuoneeseen.

On vain tärkeää, etten rakenna sisään mitään kosteutta, niin varmasti tulee tosi hyvä! ;)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.