Jos olet yksin, sektioiden käsittely voi olla vain hankalaa. Kohotuksen, tukemisen jne. kanssa.
Kuinka korkeat seinistä tulee? Minulla on tapana muurata yksi leca kivi laatan ympäri ja asettaa seinät sen päälle.

Miksi ei naulata yhteen suurempia osia ja tuoda sinne mobiilinosturi. Rakensin 10 metrin paloja ulkopaneelilla ja 3,6 metrin korkeudella vuolukiskosta. Kaikki oli pystyssä yhdessä aamupäivässä. Jos täytyy itsepäisesti rakentaa yksin, niin kuin kirjoitettu, on helpompaa lauta kerrallaan.

Jopa katto rakennettiin maan tasalla ja nostettiin paikalleen mobiilinosturilla.

Protte

taloni on 22 metriä pitkä, olen rakentanut sen itse, ilman osioita. Totta kai se voi olla työlästä, kun etuseinät ovat 4,5 m korkeita, naulattu paikoilleen. Mutta kaksinkertaiset lankut voivat aiheuttaa ongelmia, kuten lahoamista ja kosteutta, aina on olemassa puuta, jossa on tautia, mikä sitten leviää edelleen. Laita jotain paperia, peruspaperia lankkujen väliin.

IMG_0654.jpg

Jos aiotaan lämmittää rakennus, jossa on maanvarainen laatta ja eristys betonin alla, en näe mitään syytä käyttää painekyllästettyä alajuoksua. Lisäksi käytetään tiivistystä/eristystä betonin ja laatan välissä. Mistä kosteus tulisi?

Mutta, välttääksesi keskustelun, tee kuten estwing kirjoittaa linkkaamassasi ketjussa...

Peltialajuoksu ja tukipalikka tolppien alle. Kaikki ongelmat ratkaistu. Minimilämpösilta, eristys koko matkalta alas saakka laattaan.

Jos aiot käyttää rimalaudoitusta, pitäisi onnistua tehdä valmiit seinät ulkopaneelin kanssa moduuleina, kunhan mittaat etäisyydet etukäteen, jos esim. teet 240 cm pitkän moduulin. ja käytät 5" alaosaa ja 4 cm välejä, sekä 15 x 5" lautoja. 4 cm x 15 kpl + 12 cm x 15 kpl = 240 cm. Ehkä mitat eivät ole hyviä, tai laskin väärin jonkun cm, tai väärä lauta alla, tai esteettisesti väärin, mutta ymmärrät kai periaatteen, mitä tarkoitan.

Uritetulla paneelilla se ehkä onnistuu, mutta mittojen pitää olla erittäin tarkkoja, jotta osuvat oikein... että uritusosien alaosa linjaa moduulin tolppaan, ja toisella puolella uritusosan peittävä osa ulottuu moduulin tolpan yli.

Ponttilaudoituksessa väittäisin että se ei onnistu, ilman peittävää lautaa saumakohdassa. Kuten näkee monissa uusissa taloissa, jotka tulevat moduuleina, jatkettu nurkka erkkerissä tai niin edelleen... Tai toisia peittolautoja, jotka kattavat moduulisauman.

liimapuutukit tein paikan päällä 13,5 metriä pitkiä, mutta nosturiauto sai nostaa ne

IMG_0600-1.jpg

Saturnus: en näe koko tekstiäsi (ensimmäisessä viestissä). Onko se vain minä/selaimeni? Se tapahtuu joskus, kun mukana on kuvia, olen huomannut...

ei, niin käy, kun kuva on juuri ladattu, korjautuu itsestään.....

Se tulee vain viemään aikaa säätää moduulien kanssa. Toisaalta olet itse ja toisaalta se ei ole mikään suuri rakennus, ja nosturin tuominen sinne nostamaan seinäpätkiä on vain kallista. Varmista, että kantavat palkit ikkunoiden ja ovien yläpuolella ovat mukana heti, kun asennat, niin säästyt siltä säätämiseltä myöhemmin.
Ja kuten JOW kirjoittaa, mistä kosteus tulee? Jos kosteus pääsee alajuoksuun, jokin on rakennettu väärin.

Mikael_L sanoi:
45x220 -koola?
Mikael_L sanoi:
Eikö sinulla ole mitään mahdollisuutta saada lisäapuja päivän aikana runkorakennuksessa?
Mikael_L sanoi:
Todennäköisesti en olisi tehnyt niin. Mielestäni se vaikuttaa melko huonolta ratkaisulta.

Kuinka leveitä osioita ajattelit tehdä?
Kuinka valmiita aiot tehdä ne? Sisälevyt? eristys?, muovi? ulkopaneeli?

Miksi aiot tehdä k-piirustuksen (maksaa siitä!) ?
Nyt olen useissa viesteissä ja kärsivällisesti yrittänyt selkeyttää ja tarkentaa ongelmaani.
Tulos?
Vielä enemmän kysymyksiä vastauksien sijaan :blushing:

Ja ei - ei 225x45 koola - täällä metrin paino on 4,9 kg
Minulla on 170x45 koola

Nyt toivon, että kysymysvisa on päättynyt!! ;)

Mutta rakas joku .............
Se tulee vain kestämään aikaa kun sotketaan moduuleilla. Olet yksin ja eihän se ole iso rakennus, ja nosturin tuominen sinne nostamaan seinäpaloja on varmaan vain kallista.
Ei kai 11m x 2,5m seinä ole iso rakennus ??
Nyt tuntuu siltä, että lihakseni ovat todellakin liian heikot ........
Kuka h*lvetti nostaa tämän yksin ???

@ saturnus
Mikä on vihreän värin sylen ja rungon alaosan ??

Hm, tämä on metsässä, ja koska minulla on paljon lääkkeitä ja muita suojia puutavaralle, niin sivelin alaosaa niillä, mikään ötökkä ei halua tulla tähän taloon. Myös liimapuupalkit on lakattu, hyvä tapa pitää mahdollinen home loitolla.

Kun on kyse toistuvasta höpötyksestä märästä aluspalkista, voi ihmetellä miltä talonrakennus lopulta näyttää, kun on kyse kosteudesta/vedestä talossa. Epäilen, että omarakentaja hutiloisi rakentamisensa kanssa siinä määrin kuin suuret yhtiöt (kuten Skanska) tekevät, koska heidän rakennuskohteissaan märkä aluspalkki kiinnitettiin huomiota. Aluspalkki asennettiin eristämättömälle päällykselle ilman mitään paperia alle, lisäksi alusta oli yleensä vahingoittunut kaikkien sen ympärillä juosseiden toimesta, niin että kapillaarikerrosten täyttö siirtyi kohdiltaan, lisäksi monia asuinalueita rakennettiin paikoille, jotka olivat sopimattomia rakentamiseen. Kuitenkin on olemassa monia 60-70-luvun taloja, joissa ei ole kosteutta aluspalkissa, koska maaperäolosuhteet ovat sellaiset, että sinne ei kerry vettä. Ikävää asiakkaille, kun Skanska sijoittaa ovien kynnykset suoraan betonille ilman paperia alle.

Hobbit sanoi:
Mutta voi hyvänen aika .............

Onko 11m x 2,5m seinä ei ole suuri rakennus ??
Nyt tuntuu siltä, että lihakseni ovat todella liian heikot .........
Kuka ihmeessä nostaa tämän yksin ???
Ei se kai niin suuri ole. Olitko ajatellut jakaa pitkät seinät kolmeen "moduliin" ehkä? Ja vain naulata itse kehys ilman naulaja-rimaa tai laudoitusta. Ja luulen, että se vie enemmän aikaa kuin jos naulaat paikoilleen tukiraudat yksi kerrallaan siellä missä niiden pitäisi olla. Koska sinun täytyy itse pystyttää ne ja tasapainotella niiden kanssa samalla kun tuet niitä.
Ellet sitten saa apua moduulien asettamisessa?

JOW sanoi:
Plåtsyll och pallningsbricka under stolparna. Alla problem lösta.
Minimal köldbrugga, isolering hela vägen ner till plattan..
Pallningsbrickorna är endast till för tillfälliga pallningar och måste avlastas, då dom annars kan deformeras med tiden. Så dom ska man inte använda under triäväggar.

Niklas9 sanoi:
Ei kai se nyt niin suuri ole. Olit varmaan ajatellut jakaa pitkät seinät kolmeen "moduuliin"? Ja vain naulata itse rungon ilman naulauslistaa tai laudoitusta. Ja luulen, että se vie enemmän aikaa kuin jos naulaisit paikoilleen rimat yksi kerrallaan siihen, mihin niiden pitäisi jäädä. Koska silloin sinun itse pitää nostaa ja tasapainotella niitä samalla kun tukea niitä.
Ellet sitten saa apua moduulien asettamiseen?
niin mutta - - voi luoja :@/:D vaikea sanoa pitäisikö nyt itkeä vai tulla vihaiseksi
mitä minä alun perin halusin ???
ja sitten jotkut foorumijumalat nousevat esiin ja neuvovat minua olemaan tekemättä niin
esittävät vain kysymyksiä ilman ainoatakaan järkevää neuvoa tai
selittämättä miksi ne pitävät moduuleja typerinä / järjettöminä.....

LUETTEKO TE ENNEN KUIN VASTAATTE ???

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.