Hei

Sain laskun kaatopaikasta ja massojen kuljetuksesta salaojituksen jälkeen.
Yhteensä olen päässyt eroon 180 tonnista kaatopaikalle menevää maa-ainesta ja täyttänyt 153 tonnia sepelillä.
Kaatopaikka sijaitsee noin 20 km päässä talostani.
Tämän lisätyön vuoksi sain laskun 145 000 kr.
Mietin, voiko tämä pitää paikkansa? Se kuulostaa aika paljolta.
Miten voin tarkistaa, onko lasku oikein??
Kiitos kaikista vinkeistä!!

Se kuulostaa spontaanisti vähän korkealta, mutta ei kohtuuttomalta. Pyydä spesifikaatiota. Voi olla korkeita kaatopaikkamaksuja.

Minun piti maksaa noin 6000kr saadakseni 20 tonnia materiaalia pois kuljetettuna. Samalla hinnalla sinun olisi pitänyt maksaa 54000:- poisviennistä. Makadam maksaa noin 100kr/tonni ja 10 tonnin kuorma pitäisi maksaa noin 1500kr kuljetettuna. Joten makadamin pitäisi olla ehkä 35-40000kr.

• Tykkään
PeterZ
  • Laddar…
Kiitos.

pelpet sanoi:
Se kuulostaa aluksi hieman korkealta, mutta ei kohtuuttomalta. Pyydä eritelmää. Voi olla korkeita kaatopaikkamaksuja.

Minun piti maksaa noin 6000 kr saadakseni 20 tonnia materiaalia pois vietynä. Samalla hinnalla sinun olisi pitänyt maksaa 54000:- poisviennistä. Murskattu kivi maksaa noin 100 kr/tonni, ja 10 tonnin kuorma pitäisi maksaa noin 1500 kr toimitettuna. Joten murskattu kivi olisi voinut kustantaa ehkä 35-40000 kr.
Näin se näyttää laskussa:

Faktura kuva, jossa listataan erilaisia rakennusmateriaaleja ja niiden hinnat tietyiltä päivämääriltä.

PeterZ sanoi:
Joten se näyttää laskussa:

[kuva]
Ja loput jopa 145 kkr?

Siinä meillä on selitys - siinä on mukana paljon konemaksuja. "Last massor 1 dag 3500kr" ja "schaktbil 700kr/h". Se, plus hieman korkeammat massakustannukset kuin minulla oli, selittää kustannuksen. Minulla oli oma traktori ja vuokralava.

Missä loppu laskusta on? Ei siitä tule 145000.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.