Valitsin 22 astetta ja se meni tosi hyvin.
Olen paras.
:D

• Tykkään
lillErnst
  • Laddar…
Mikael_L
zingo sanoi:
Kan inte öka lutningen eftersom ena änden då blir så hög att den kommer att skugga en stor del av kortsidan på ladan intill, den tid på året då den behöver som mest sol för att inte ta skada av kyla och fukt.
Är ladan riven nu? :D

Bergling sanoi:
Heitän tännekin kysymyksen, koska minulla on samanlainen kysymys.

Autotallimme tulee piirustusten mukaan olemaan 10 asteen kaltevuudella (pulpettikatto), ja olen miettinyt, että laittaisin sinne betonitiilet (samanlaiset kuin talossa).

Mikä oikeastaan aiheuttaa sen, että kaltevuuden pitäisi olla vähintään 14 astetta?

Luonnollisesti olen ajatellut laittaa kunnon huopakatteen tiilien alle, mahdollisesti kestävämpää materiaalia kuin YAP 2200, ja mietin kaikkien tiilien naulaamista.
Suurin ongelma liian pienen kaltevuuden kanssa on kai se, että vesi voi valua ylös tiilen/pellin alle, mikä aiheuttaa kosteutta katon alle. Tämä ilmiö liittyy usein (aina?) tuuleen, joka puhaltaa vettä ylös kattoa. Oikein tehdyllä aluskatteella tai kuten zingon tapauksessa, kun aluskatetta ei edes ole, se tuskin on ongelma, mikään asentamistani liian pienellä kaltevuudella olevista peltikatoista ei ole aiheuttanut ongelmia ainakaan vielä :p mutta peltikattoa voi usein asentaa pitkissä paloissa, jolloin saumaa tulee vain pitkin peltiä. Olisin hieman varovaisempi laittamalla kattotiiliä eristetyn tilan katolle.

Ei, lato on edelleen paikoillaan... ja se kallistuu enemmän kuin koskaan, mutta on myös viehättävämpi kuin koskaan. Kymmenen vuoden sisällä se pitäisi olla kunnostettu!
:)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.