2 661 lukukertaa ·
9 vastausta
3k lukukertaa
9 vastausta
Kaatkaa savupiippu umpeen
Talon omistaja
· Eskilstuna
· 75 viestiä
Hei!
Minulla on savupiippu, jota ei luultavasti ole käytetty moneen vuoteen. Savupiippu on jaettu kuuteen kammioon, ja siinä on ollut kamiinoita eri kerroksissa ja huoneissa, joita ei enää ole. Ainoa jäljellä oleva kamiina on alakerrassa kellarissa. Koska emme aio käyttää sitä, ajattelimme täyttää sen.
Onko joku tehnyt jotain vastaavaa? Mihin pitäisi ottaa yhteyttä saadakseen tämän työn tehtyä? Ja mitä tällainen projekti voisi maksaa?
// Salonen
Minulla on savupiippu, jota ei luultavasti ole käytetty moneen vuoteen. Savupiippu on jaettu kuuteen kammioon, ja siinä on ollut kamiinoita eri kerroksissa ja huoneissa, joita ei enää ole. Ainoa jäljellä oleva kamiina on alakerrassa kellarissa. Koska emme aio käyttää sitä, ajattelimme täyttää sen.
Onko joku tehnyt jotain vastaavaa? Mihin pitäisi ottaa yhteyttä saadakseen tämän työn tehtyä? Ja mitä tällainen projekti voisi maksaa?
// Salonen
Miksi?
Ota rätti tai vähän lämpligisolering, ja pakkaa se savupiipun ylimpään 15 cm osaan. Valuta sitten uudelleen vain savupiipun ylimmät 5 cm, jos et jostain syystä halua ilmanvaihtoa.
Ei kai ole mitään syytä valaa koko savupiippua umpeen?
Kustannus: noin 20 kr... vähän enemmän, jos ajattelet peittää plåtilla.
Ota rätti tai vähän lämpligisolering, ja pakkaa se savupiipun ylimpään 15 cm osaan. Valuta sitten uudelleen vain savupiipun ylimmät 5 cm, jos et jostain syystä halua ilmanvaihtoa.
Ei kai ole mitään syytä valaa koko savupiippua umpeen?
Kustannus: noin 20 kr... vähän enemmän, jos ajattelet peittää plåtilla.
Talon omistaja
· Eskilstuna
· 75 viestiä
Olin huolissani, että loput savupiipusta romahtaisi vuosien myötä. Mutta ehkä riittää valaa huippu umpeen ja peittää se, mikä ulkonee katon läpi. Kiitos vinkistä!B BSOD sanoi:Miksi?
Ota rätti tai vähän sopivaa eristystä ja pakkaa sitä savupiipun ylimpään 15 cm osaan. Valaa sitten uudelleen vain savupiipun ylin 5 cm, jos jostain syystä et halua ilmanvaihtoa.
Ei kai ole mitään syytä valaa koko savupiippu umpeen?
Kustannus: noin 20 kr... vähän enemmän, jos ajattelet peittää pellillä.
Jäsen
· Västernorrland
· 12 018 viestiä
Miksi valaa ylipäätään? Tiivistä kanavat eristyksellä ylhäältä ja päällystä pellillä, jos et aio käyttää sitä itse. Silloin ainakin joku muu voi jatkaa, jos haluaa käyttää sitä.
Kuten edellinen ohimennen kirjoitti, niin miten on ilmanvaihdon laita? Jos jokin osa ilmanvaihdosta kulkee savupiipun kautta (erittäin yleistä vanhemmissa taloissa), niin ei ole suositeltavaa sulkea sitä ennen kuin on olemassa toinen ilmanvaihtoratkaisu. Nyt sinulla ehkä on sellainen, mutta halusin vain lisätä sen myösLilametallic sanoi:
Talon omistaja
· Eskilstuna
· 75 viestiä
Minulla on erittäin huono tietämys savupiipuista, mutta tämän tiedon olen saanut muilta talonomistajilta. He näkivät ehkä läpivalun parempana vaihtoehtona, jotta ei tarvitse huolehtia, että se hajoaisi? Itse en tarvitse sitä ja aion purkaa jäljellä olevan kamiinan, koska se ei ole sopivassa paikassa.S Stefan1972 sanoi:
Edellinen omistaja on asentanut venttiileitä kaikkiin huoneisiin, joten ilmanvaihto on hyvä. Tukin savupiipun, kun tein radonmittauksen ja arvot olivat hyväksytyt. Aion ottaa mukaan vihjeet siitä, että kannattaa tukkia se jollain, minkä voi poistaa, jos sen haluaa tulevaisuudessa käyttää. Kiitos!H Hajjen sanoi:
Jäsen
· Västernorrland
· 12 018 viestiä
On kyllä erittäin harvinaista, että savupiiput romahtavat täysin. Se tapahtuu enimmäkseen autiotaloissa, jossa ei ole ollut kattoa 50 vuoteen ja kaikki makaa kasassa alhaalla. Estämällä rappeutuminen ylhäältä, jotta pysyy kuivana, se varmaan seisoo hämmästyttävän monta vuotta. Pahinta vanhoissa taloissa ovat muuten savupiiput, jotka on purettu tai tuhottu. On erittäin kallista aloittaa alusta, jos joku tuleva omistaja kuitenkin haluaa savukanavia. Jos se kuitenkin seisoo siellä.
Talossani, joka on vuodelta 1900, he ovat purkaneet toisen savupiipun ja se on todella harmi. Olisin mielelläni halunnut kaakeliuunin olohuoneen nurkkaan, mihin se parhaiten sopii ja on aiemmin ollut.
Talossani, joka on vuodelta 1900, he ovat purkaneet toisen savupiipun ja se on todella harmi. Olisin mielelläni halunnut kaakeliuunin olohuoneen nurkkaan, mihin se parhaiten sopii ja on aiemmin ollut.
Talon omistaja
· Eskilstuna
· 75 viestiä
Okei. Joo tämä savupiippu on seissyt varmaankin -60 lähtien ilman hattua, mikä huomattiin sateella, kun kellarissa haisi kostealta. Olen hankkinut hatun ja käyttänyt kosteudenpoistajaa samalla kun tein salaojituksen. Tänään ympäristö on miellyttävä ja kuiva. Tarkastan myöhemmin puuvillan tukkimisen tarkemmin, kun aikaa on. Kiitos jälleen kerran!S Stefan1972 sanoi:Onse varmasti erittäin harvinaista, että savupiiput romahtavat täysin. On varmaankin enimmäkseen autioituneissa taloissa, joissa katto on ollut poissa 50 vuotta ja kaikki on nähty kasassa alhaalla. Estämällä rappeutumisen ylhäältä, jotta se pysyy kuivana, se seisoo varmasti hyvin pitkään. Vanhat talot ovat muuten pahimpia, kun savupiippuja on revitty tai ne ovat tuhoutuneet. On erittäin kallista aloittaa alusta, jos joku tuleva omistaja kuitenkin haluaa savukanavia. Jos se siellä kuitenkin seisoo.
Minun talossani vuodelta 1900 on purettu yksi savupiippu ja se on todella sääli. Olisi ollut mukava saada kaakeliuuni olohuoneen kulmaan, missä se parhaiten sopii ja on aiemmin seissyt.
Sinä päivänä kun on aika vaihtaa katto, voi miettiä pitäisikö poistaa katon yläpuolelle ulottuva yläosa, jotta katon asentaminen olisi helpompaa. Mahdollisesti.
Talon tulevat omistajat saattavat haluta asentaa kamina, jolloin savupiippu voi yhtäkkiä olla arvokas.
Talon tulevat omistajat saattavat haluta asentaa kamina, jolloin savupiippu voi yhtäkkiä olla arvokas.
Onko siinä ei piippuja, joita käytetään painovoimaisina kanavina?
Millainen ilmanvaihto sinulla on tänään? Onko se painovoimainen vai koneellinen ilmanvaihto?
Mieti, voitko hyödyntää piippuja savupiipussa. Ne voivat toimia sähkö-, putki- ja ilmanvaihtokanavina tulevissa remontoinneissa!
Millainen ilmanvaihto sinulla on tänään? Onko se painovoimainen vai koneellinen ilmanvaihto?
Mieti, voitko hyödyntää piippuja savupiipussa. Ne voivat toimia sähkö-, putki- ja ilmanvaihtokanavina tulevissa remontoinneissa!
Klikkaa tästä vastataksesi