I
En ymmärrä mitä haluat minun selittävän. Pituuden puolesta se ei ole enempää.
Samoin näyttää siltä, että haluat hioa puutavaran.
Tulisiko siitä pidempi vain siksi, että pyöristät reunoja?

Ahaa, olet edelleen pyöristämässä kulmia... luulin, että jätimme sen, kun selitin, etten tule tarvitsemaan lankkujen hiontaa.

Tasaisesti pyöristettyjen kulmien saaminen vaatii paljon enemmän kuin vain pinnan hionta, joten kyllä, pidän sitä paljon työläämpänä. Mutta kuten sanottu, se ongelma on minun osaltani ohitettu.

Kuten luvattu, tässä on muutamia kuvia "löydöksestäni":

Näin koko terassi näyttää.
Puiset terassilaudat ulkona, varjot lankkujen pinnalla. Keskellä näkyvissä irrotetut ja puhdistetut laudat. Kevät auringonpaisteessa.

Keskimmäinen lauta on irrotettu, ja sitä on siis kevyesti harjattu juuriharjalla ja tavallisella saippualla.
Puinen terassi, jossa yksi keskimmäinen lauta on uusi ja puhtaampi kuin muut. Varjoja ja hieman likaa näkyvissä muilla laudoilla.

Ei jälkeäkään siitä, että lauta olisi levännyt alla olevaa palkkia vasten.
Kuvassa on terassin lankut, joista keskimmäinen on irrotettu ja pesty saippualla. Lankkujen välinen tiivis väli näkyy selvästi.

Ei täällä myöskään.
Kuvassa on kaksi terassilautaa, joista toinen on vaaleampi ja uudempi. Lautojen välissä on näkyvä rako.

Kuin uusi!
Keskeneräinen terassi, keskimmäinen lauta poistettu ja puhdistettu. Varjot näkyvät puupintojen päällä. Ympärillä syksyn lehtiä.

Toinen irrottamani lauta oli vähemmän vihreä ja enemmän ruskea, mutta yhtä hyvässä kunnossa. Nyt odotan vain, että ulkona olisi vähän mukavampi lämpötila, jotta porakone pääsee hommiin!

Kuvissa näkyy, kuinka tiiviisti laudat ovat. Aion korjata tämän pistämällä avatut mittanauhat jokaisen laudan päähän etäisyyden säätämiseksi, ennen kuin ne ruuvataan takaisin paikoilleen. Tämä tarkoittaa tietenkin, että lähellä talon seinää olevat laudat on sahattava pituudeltaan, mutta se ei ole ongelma. Pyörösaha tai pöytäsaha hoitaa tämän helposti. Laudat ovat luultavasti melko kosteita talven lumen jälkeen, joten ne todennäköisesti kutistuvat hieman. Kuitenkin raot eivät ole koskaan olleet riittävät vuoden aikana, joten uskon, että mittanauhatemppu tulee olemaan melko optimaalinen.

• Tykkään
Håkanson ja 1 muu
  • Laddar…
Päivityksen aika täällä!

Se oli paljon enemmän työtä kuin luulin kääntää laudat… mutta se oli 100% sen arvoista! Rasittavin osa oli varmaankin se, että edellinen omistaja oli käyttänyt käsisahaa, kun hän katkaisi laudat. Tämä oli tehnyt kaikista päädyistä "karvaisia" ja teräväreunaisia. Halusin välttää sitä, joten otin esiin nauhahiomakoneen ja hioin kaikki päät sekä hieman viistin reunoja… se oli työlästä, koska nauhahiomakoneeni on melko raskas. Ruuvailin kolme riviä kerrallaan, jotta terassia voitiin käyttää sillä välin. Rajoitetun terveyteni takia en voinut tehdä työtä kerralla, vaan se kesti varmasti yli kolme viikkoa, ennen kuin kaikki laudat oli käännetty. Toinen uskomattoman rasittava asia oli, että edellinen omistaja oli käyttänyt kahta eri tyyppistä ruuvia. Torx 25 oli OK, mutta sitten ne olivat luultavasti loppuneet ja hän osti huonolaatuisia ruuveja, joissa oli torx 20. Ne oli mahdotonta irrottaa! Pienikin roska "uratessa" ja ne pyöristyivät, mikä vaati poraamista.

Lopputulos on kuitenkin erittäin miellyttävä!

Tämä menetelmä ei kuitenkaan sovi perfektionisteille. Edellinen omistaja ei ollut ollut niin tarkka vetäessään ruuveja, joten ne eivät istuneet siistissä rivissä ja osa oli vedetty vinoon jostain syystä. Tämä teki niin, että lähtöreiät olivat siellä täällä. Halusin niin siistit ruuvinpäät kuin mahdollista, mikä tarkoitti sitä, että oli joitakin reikiä laudoissa, joita ei voitu käyttää uudelleen. Toivottavasti ne turpoavat/f täyttyvät roskilla ajan myötä.

Uudelleenkäyttö tarkoittaa myös sitä, että et voi itse valita, miten laudat sahataan ja laitetaan, joten joissakin paikoissa esimerkiksi on hieman suuria välejä päätyjen välillä.

Sitten on nähtävissä selkeitä jälkiä laudoissa siitä, missä ne ovat olleet kiinni säääntierakenteessa. Koska kaksi kokeilulautaa tulivat niin puhtaiksi, uskon kuitenkin, että kaikki merkit voidaan pestä pois, mutta työmäärä on minulle liian suuri, joten toivon, että sää ja tuuli hoitavat tämän ajan myötä. Hauska yksityiskohta tässä on, että kun terassi on kuiva, jäljet ovat tummempia kuin muu osa laudoista, mutta kun terassi on märkä, se on päinvastoin. Luultavasti tämä johtuu eroista siitä, miten kosteus tunkeutuu lautoihin.

Minulla on vielä töitä tehtävänä. On tehtävä säätö yhdellä reunalla, koska uloin lautarivi on nyt hieman kauempana. Tämä johtuu siitä, että minun oli siirrettävä kaikkia lautoja lisätäkseni rakoja. Minun on myös vaihdettava/käännettävä pystylaudat, jotka toimivat julkisivuna, niin sanotusti. Muutamat portaat on myös käännettävä/vaihdettava, jotta kaikki saadaan yhtenäiseksi. Ensin on kuitenkin rakennettava tuulensuoja terassin toiseen päähän, ja silloin julkisivulaudat vaikuttuvat, joten niitä on turha korjata nyt.

Kuvat!

Uusi puinen terassi puutarhassa, jossa on valkoiset tuolit, pöytä ja grilli. Reunustaa tiiliseinä ja vihreä pensasaita.

Uudenveroinen puuterassi, varjostettuna oksilla, vieressä punatiilinen talonseinä ja kukkaruukkuja.
Melko mukavaa, kun ajattelee, että terassi rakennettiin 10 vuotta sitten!

Lähikuva terassilaudoista, joissa Torx-ruuvit. Laudoissa näkyy pieniä rakoja ja käytön merkkejä pinnassa.
Esimerkki siitä tummasta, missä lauta on ollut tiukasti kiinni sääntöeerakenteessa. Peseimme koko terassin saippualla, kun kaikki laudat oli käännetty, ja jos jaksaa pestä kunnolla, uskon, että eroa voidaan vähentää entisestään.

Lautaterassi, jossa on ruuvien kiinnitys. Ruuvien ympärillä vanhoja reikiä. Puupinta on vaalea ja siinä on pieniä halkeamia.
Tässä ruuvit on ruuvattu "V":n muotoon toiselta puolelta. Minulle oli tärkeämpää, että ruuvinpäät olisivat suunnilleen samanlaiset, joten jätin huomiotta vanhat ruuvinreiät, joissa oli liian hulluja.

Yhteenveto:

Jos et ole tyyppi, jonka kaiken on oltava täydellistä, tämä on erittäin halpa (melkein ilmainen) ja silti huomattavasti työvoimaa säästävä menetelmä verrattuna uuden ostamiseen. Se on myös ympäristöystävällistä uudelleenkäytön avulla! Uskomme, että edellinen omistaja ei hoitanut terassia lainkaan, joten toivomme, että vähintään 10 vuoden ajan meidän ei tarvitse vaihtaa lautoja, jos pidämme huolta siitä.

• Tykkään
emmjo ja 7 muuta
  • Laddar…
P Paxman sanoi:
Päivityksen aika täällä!

Se oli paljon enemmän työtä kuin luulin kääntää lankut... mutta se oli 100% sen arvoista! Kaikkein rasittavinta oli varmaan, että edellinen omistaja oli käyttänyt käsisahaa katkaistessaan lankut. Tämä oli tehnyt kaikki päätypuut "piikikkäiksi" ja teräväreunaisiksi. En halunnut sitä niin, joten otin esiin nauhahiomakoneen ja hioin kaikki päät sekä viistoin hieman reunoja... se oli rankkaa, koska nauhahiomakoneeni on melko raskas. Ruuvailin kolme riviä kerrallaan niin, että terassia voitiin käyttää sillä välin. Terveydentilani vuoksi en voinut tehdä työtä yhdellä kertaa, vaan se kesti noin kolme viikkoa ennen kuin kaikki lankut oli käännetty. Toinen asia, joka oli uskomattoman vaivalloista, oli se, että edellinen omistaja oli käyttänyt kahta erilaista ruuvityyppiä. Torx 25 oli OK, mutta sitten ne luultavasti loppuivat ja hän osti heikkolaatuisia ruuveja torx 20:llä. Ne olivat mahdottomia saada irti! Pieninkin roska "uratissa" ja ne pyöristyivät, mikä vaati poraamista.

Lopputulos on joka tapauksessa erittäin miellyttävä!

Tämä menetelmä ei kuitenkaan ole mitään täydellisyydenhakijoille. Osittain siksi, että edellinen omistaja ei ollut kovin tarkka siinä, miten hän väänsi ruuvit sisään, joten ne eivät olleet kauniissa riveissä ja jotkut olivat vedetty vinoon jostain syystä. Tämä teki niin, että ulostuloreiät olivat hieman siellä sun täällä. Halusin tietysti niin kauniita ruuvinkantojen rivejä kuin mahdollista, mikä tarkoitti, että laudassa oli paljon reikiä, joita ei voitu käyttää uudelleen. Toivottavasti ne turpoavat uudelleen/täyttyvät roskilla ajan myötä.

Kierrätysvaihtoehto tarkoittaa myös, että ei voi itse valita, miten lankut sahataan ja asetetaan, joten tietyissä kohtaa lopputulos on hieman suuren välin päätypenkkien välillä.

Sitten laudoissa on selviä jälkiä siinä kohtaa, missä ne ovat olleet kiinni palkkien kohdalla. Ottaen huomioon, miten puhtaat kaksi kokeilulankkua tulivat, uskon kuitenkin, että kaikki jäljet voidaan hankata pois, mutta työpanos on minulle liian suuri, joten toivon, että sää ja tuuli hoitavat tämän ajan kuluessa. Mielenkiintoinen yksityiskohta tässä on, että kun terassi on kuiva, jäljet ovat tummempia kuin loppu lankusta, mutta kun terassi on märkä, se on päinvastoin. Luultavasti tämä johtuu siitä, miten kosteus imeytyy lankuihin.

Minulla on vielä vähän työtä tehtävänä. Ensinnäkin täytyy tehdä säätö toista reunaa pitkin, koska uloin lankkujen rivi on nyt sijoitettu hieman pidemmälle ulos. Tämä johtuu siitä, että jouduin siirtämään kaikkia lankkuja lisätäkseni rakoja. Minun täytyy myös vaihtaa/kääntää pystylaudat, jotka toimivat "seinänä", niin sanotusti. Muutamat portaat täytyy myös kääntää/vaihtaa, jotta kaikki on yhtenäistä. Kuitenkin, tuulensuoja on rakennettava ensin toisessa päässä terassia, ja silloin seinälaudat vaikuttavat, joten ei ole järkeä kiinnittää niitä nyt.

Kuvia!

[kuva]

[kuva]
Melko hienoa ottaen huomioon, että terassi rakennettiin 10 vuotta sitten!

[kuva]
Esimerkki tummuudesta, jossa lankku on ollut kiinni palkkiin. Peseimme koko terassin, kun kaikki laudat oli käännetty, ja jos jaksaa pestä polvillaan kunnolla, uskon, että voi vähentää eroa entisestään.

[kuva]
Täällä ruuvit on ruuvattu "V" muotoon toiselta puolelta. Minulle oli tärkeämpää, että ruuvinkannat olivat jotakuinkin yhdenmukaisia, joten jätin vanhat ruuvireiät huomiotta, jos ne olivat liian villejä.

Yhteenveto:

Jos et ole tyyppi, jolla kaiken täytyy olla täydellistä, niin tämä on erittäin halpa (tyyliin ilmainen) ja silti huomattavan paljon työtä säästävä menetelmä verrattuna uuden ostamiseen. Se on myös ympäristöystävällistä kierrätystä! Uskomme, ettei edellinen omistaja hoitanut terassia lainkaan, joten toivomme, että siihen menee vähintään 10 vuotta ennen kuin joudumme vaihtamaan lautoja, jos pidämme siitä huolta.
Hei!

Luin juuri langan läpi, sillä olemme miettineet samaa jo jonkin aikaa — yksinkertaisesti kääntämällä terassilaudat, jotta terassi saadaan siistimmäksi ilman, että kuluttaa liikaa rahaa koko hommaan.

Käänsin muutaman laudan tänään, ja ne näyttävät todella hyvältä ”alapuolelta”. On sama ongelma värivaihtelun kanssa siellä, missä ne lepäävät poikkipalkkien päällä, mutta se on pienempi esteettinen ongelma.

Työstäsi on kulunut noin 3 vuotta, miten se on pysynyt? Oletko yhtä tyytyväinen tänä päivänä?

Myös, oletko huomannut mitään teorian "hymyilevä suu" vs. "surullinen suu" (hymyilevä naama/surullinen naama...) suhteen?

Viimeksi muokattu:
Hei CalleD!

Hauskaa, että kirjoitit juuri nyt! Vaimo ja minä teimme eilen ja tänään ensimmäistä kertaa hieman vakavampaa työtä terassilla sen jälkeen, kun käänsimme laudat. Ainoa, mitä olemme tehneet tähän asti, on saippuapesu ja painepesu (T-racer-lisäosa) keväällä, muuten terassi on saanut olla rauhassa. Olen myös kiristänyt ruuvien kannat, jotka ovat tulleet esiin. Tässä on kuva siitä, miltä se näytti ennen kuin teimme mitään viikonloppuna:

Uusi öljytty puuterassi puutarhassa, jossa on grillisuojus ja ympärillä rehevä kasvillisuus.

Minulla ei ole mitään negatiivista sanottavaa lautojen kääntämisestä, kun ne alkavat tuntua hieman kuluneilta. Okei, ne eivät ole kuin uudet laudat...ts. joitain halkeamia, paljon ruuvinreikiä (jotka ovat kuitenkin hyvin pieniä ja tuskin näkyviä, ellei niitä etsi), virheitä, jotka ymmärtääkseni terassin asentaja on päättänyt laittaa alaspäin ja minimaalisia jälkiä siitä, mitä olen aiemmin kuvaillut ketjussa, eli "raitoja", jotka terassi on jättänyt kannatinpuiksi. Jälkimmäinen on tasoittunut ajan myötä.

Minulla ei ollut valinnanvaraa hymy/irvistyshymiön suhteen, koska kaikki laudat piti kääntää. Muistan kuitenkin, että enemmistö oli kallellaan johonkin suuntaan, mutta muutama erosi joukosta. Jotkut laudoista ovat vettyneet, mutta en usko, että sillä on paljon tekemistä vuosirenkaiden sijainnin kanssa.

Koska laudat ovat edelleen niin hyvässä kunnossa, valitsimme tämän viikonlopun levittääksemme Thompson's One Coat Water Sealin. Yksi naapureistamme työskentelee ammattiväriliikkeessä ja hän levitti sitä viime vuonna terassilleen ja on erittäin tyytyväinen. Myös hän pystyi hankkimaan hieman hyvää hintaa, mikä ratkaisi asian meidän osalta. Esityö koostui kevyestä hionnasta 100-paperilla varrella olevan laikan avulla. Vaikeammissa paikoissa, kuten oksilla, lastuilla ja siellä, missä kahden laudan päiden välillä oli suuri korkeusero (varoitus kompastumisesta), käytin värähtelevää hiomakonetta. Kun katson asiaa nyt, ja jos meillä olisi ollut energiaa, olisi pitänyt hioa koko pinta koneella...mutta teimme näin ja olemme tyytyväisiä siihen.

Thompson's oli erittäin helppo levittää ruiskulla, ja se työstettiin sitten varrella olevalla harjalla. Meidän piti olla nopeita harjan kanssa, koska tuote imeytyi erittäin nopeasti kuumassa säässä ja kuivissa laudoissa. Jo kahden tunnin kuluttua voi käyttää terassia ja olemme jo nähneet, kuinka roiskunut vesi muodostaa helmiä pinnalle. (y) Naapurin mukaan vesi muodostaa helmiä heidän terassillaan yhtä hyvin vielä vuoden jälkeenkin.

• Tykkään
Håkanson ja 3 muuta
  • Laddar…
Kiitos paljon yksityiskohtaisesta vastauksesta!
Arvostan sitä!

Täytyy hankkia vahvempi ruuvinväännin ja alkaa kääntämään lautoja heti kun aika sallii. (y):D

/C

P Paxman sanoi:
Hei CalleD!

Hauskaa, että kirjoitit juuri nyt! Vaimoni ja minä olemme eilen ja tänään tehneet ensimmäistä kertaa vähän vakavammin terassin kanssa sen jälkeen kun käänsimme laudat. Ainoa mitä olemme tehneet tähän asti on, että olemme pesseet ne saippualla ja painepesurilla (T-racer-lisäosa) keväällä, muuten terassi on saanut olla rauhassa. Niin, olen vetänyt ruuvinkantoja, jotka ovat nousseet pinnan yli. Tältä se näytti ennen kuin teimme jotain tänä viikonloppuna:

[kuva]

Minulla ei ole mitään negatiivista sanottavaa lautojen kääntämisestä, kun ne alkavat tuntua hieman kuluneilta. OK, ne eivät ole kuin uudet laudat...eli joitain halkeamia, paljon ruuvinreikiä (jotka ovat kuitenkin hyvin pieniä ja tuskin näkyviä, ellei niitä etsi), vikoja, jotka ymmärtää miksi se, joka laittoi terassin, valitsi laittaa alaspäin ja minimaalisten jälkien jälkeen mitä olen aiemmin kuvannut ketjussa, eli "viivat" sen jälkeen missä terassi on ollut tukien päällä. Viimeksi mainitut ovat todella tasoittuneet ajan myötä.

Minulla ei ollut valinnanvaraa hymynaaman/surunaaman suhteen, koska kaikki laudat piti kääntää. Muistan kuitenkin, että suurin osa oli painottunut johonkin suuntaan, mutta muutamat poikkesivat. Osa laudoista on vääntynyt, mutta en usko että sillä on paljonkaan tekemistä sen kanssa miten vuosirenkaat ovat sijoittuneet.

Koska laudat ovat edelleen niin hyvässä kunnossa, valitsimme tällä viikolla levittää Thompson's One Coat Water Seal. Yksi naapureistamme työskentelee ammattivärikaupassa ja levitti sitä viime vuonna terassilleen ja on erittäin tyytyväinen. Se, että hän pystyi järjestämään vähän paremman hinnan, ratkaisi asian meille.
Esityö koostui kevyestä hionnasta 100-paperilla varustetulla alustan varrella. Vaikeammissa paikoissa, kuten oksat, tikut ja siellä missä oli suuri tasoero kahden laudan päätyjen välillä ("isku varpaaseen" -varoitus) käytin epäkeskohiomakonetta. Jälkikäteen ajatellen, ja jos voimat olisivat riittäneet, meidän olisi pitänyt hioa koko pinta koneella... mutta näin päätyi ja olemme tyytyväisiä siihen.

Thompson's oli erittäin helppo levittää ruiskulla ja se työstettiin sitten sisään harjalla varrella. Meidän piti olla nopeita harjan kanssa, koska tuote imeytyi erittäin nopeasti lämpimässä säässä ja niin kuivilla laudoilla. Jo kahden tunnin kuluttua terassia voi käyttää ja olemme jo nähneet kuinka roiskunut vesi muodostaa helmiä pinnalle. (y) Naapurin mukaan vesi muodostaa helmiä yhtä hyvin heidän terassilleen vielä vuoden jälkeen.

• Tykkään
Paxman
  • Laddar…
F
P Paxman sanoi:
Hei CalleD!

Hauskaa, että kirjoitit juuri nyt! Vaimo ja minä olemme eilen ja tänään tehneet ensimmäistä vähän vakavampaa työtä terassilla sen jälkeen, kun käänsimme laudat. Ainoa mitä olimme tehneet tähän asti oli saippuapesu ja painepesu (T-racer-lisäosa) keväällä, muuten lauta oli saanut olla rauhassa. Joo, olin myös vetänyt alas ruuvin kannat, jotka olivat tulleet pinnan ylle. Tältä se näytti ennen kuin teimme viikonloppuna:

[kuva]

Minulla ei ole mitään negatiivista sanottavaa lautojen kääntämisestä, kun ne alkavat tuntua vähän kuluneilta. OK, ne eivät ole kuin uudet laudat...eli joitain halkeamia, paljon ruuvinreikiä (jotka ovat kuitenkin hyvin pieniä ja tuskin näkyviä, ellei niitä etsi), vikoja, joita ymmärtää edellisen asentavan puolen halunneen kääntää alaspäin ja minimoida jäljet siitä, mitä olen aiemmin ketjussa kuvannut, eli "viivat", joista lauta on ollut kiinni regleihin nähden. Jälkimmäinen on todella tasoittunut ajan myötä.

Minulla ei ollut valinnanvaraa hymyilevän/huonotuulisen ukon suhteen, koska kaikki laudat oli pakko kääntää. Kuitenkin muistan, että suurin osa meni johonkin suuntaan, mutta jotkut poikkesivat. Jotkut laudoista ovat vääntyneet, mutta uskon, etteivät ne liity niin paljon siihen, miten vuosirenkaat ovat situoitu.

Koska laudat ovat vielä niin hyvässä kunnossa, päätimme viikonloppuna levittää Thompson's One Coat Water Seal. Yksi naapureista työskentelee ammattilaismaalikaupassa, ja hän levitti sen viime vuonna terassilleen ja on erittäin tyytyväinen. Lisäksi hän pystyi järjestämään meille hyvän hinnan, mikä oli ratkaisevaa.
Esityö koostui kevyestä hiomisesta 100-paperilla varustetulla alustalla. Vaikeissa paikoissa, kuten oksat, parrut ja siellä, missä oli suuri tasoero kahden laudan päästä ("älä potkaise varpaasi"), käytin heilurihiomakonetta. Kun katsoo jälkikäteen, ja jos voimia olisi ollut, olisimme varmaan hiomalla käsitelleet koko pinnan koneella...mutta nyt kävi näin ja olemme tyytyväisiä siihen.

Thompson's oli erittäin helppo levittää painesuihkupullolla, ja se työstettiin sitten harjalla varren kanssa. Harjan kanssa piti olla nopea, koska tuote imeytyi erittäin nopeasti kuumassa säässä ja niin kuivien lautojen kanssa. Jo kahden tunnin kuluttua terassia voi käyttää, ja olemme jo nähneet, kuinka roiskunut vesi helmeilee pinnalla. (y) Naapurin mukaan vesi helmeilee yhtä hyvin heidän terassillaan vielä vuoden jälkeenkin.
onko kallis tuo kyllästys? Miten teit raon kanssa lautojen väliin? Kun kääntää lankut näin, ne ovat todennäköisesti erittäin kuivia ja ne kannattaa varmaan kiinnittää noin 4 mm raolla, jos ei enemmänkin.

Hei.
Käänsin juuri terassin ylösalaisin hyvällä tuloksella :)
Sen sijaan, että olisin käyttänyt 15000kr-20000kr uuteen terassiin, käänsin laudat ympäri. Terassi on noin 30 m2 + etuosa ja muutama porras. Puhalsin ruuvit irti painepesurilla, ja se oli itse asiassa todella hyvä keino saada niihin otetta ja ruuvata ne ulos. Monet olivat katkenneet, mutta ne sai napauttamalla tai vetämällä ulos.
Totta kai, jää hieman jälkiä kohtiin, joissa palkit ovat olleet, mutta hieman kuuraamalla ja mahdollisesti hiomalla se tulee näyttämään 80 % uudelta. Ei hassumpaa terassille, joka on 20 vuotta vanha ja kuten sanottu, iso summa rahaa säästetty. Palaan kuvien kanssa.

• Tykkään
JSten ja 2 muuta
  • Laddar…
F
S Stefan Jonasson3 sanoi:
Hei.
Olen juuri kääntänyt terassin ylösalaisin hyvällä lopputuloksella :)
Sen sijaan, että käyttäisin 15000kr-20000kr uuteen terassiin, käänsin laudat ympäri. Terassi on noin 30 m2 + etupuoli ja vähän askelmia. Puhalsin ruuvit ulos painepesurilla, ja niiden kiinnittäminen ja pois ruuvaaminen sujui yllättävän hyvin. Moni oli poikki, mutta ne pystyi naputtamaan tai vetämään ulos.
Totta, jää vähän jälkiä kohtiin, joissa laudoitukset olivat, mutta vähän hankausta ja mahdollisesti hiomalla, siitä tulee noin 80 % uuden näköinen. Ei huono 20 vuotta vanhalle terassille, ja kuten sanottu, isot rahat säästetty. Palailen kuvien kanssa.
Ei ole mahdollisuuttakaan, että 30 m2 uusi terassi maksaisi 15-20k. Sanoisin noin 170kr/m2 + 10-12 % hukka. Joten noin 6000kr.

F fsn sanoi:
Ei ole mitään mahdollisuutta, että 30 m² uutta terassia maksaisi 15-20k. Sanoisin noin 170kr/m² + 10-12% hävikki. Joten noin 6000kr.
Okei, no se kuulosti paremmalta 👍🏻 Säästin ainakin 6000kr 👍🏻

• Tykkään
Paxman
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.