abel48 sanoi:
minkä asiantuntijan minun pitäisi silloin ottaa yhteyttä? Ja mitä sellainen voi maksaa? Voisiko olla hyvä sijoittaa dehumidifier?

Terveisin Anders
Kosteusteknikko...Esim, Munters Torkteknik tai Antisimex...maksaa noin 1500-3000 yksinkertaista kosteudenmittausta ja toimenpide-ehdotuksia varten. Laajemmat selvitykset maksavat enemmän :)..mutta soita ja kysy mitä haluavat. Laatoita suoraan ilman mahdollisia vesieristeitä, se on mitä sinun pitäisi tehdä, kuitenkin hioisin pois vanhan maalin ja sellaiset asiat ennen kuin aloitin. onnea matkaan!

Kosteusteknikko, jolla on viitteitä, on se mitä tarvitset.

Munters myy kosteudenpoistolaitteita, jos se voidaan ajatella vaikuttavan arviointeihin, se jää jokaisen päätettäväksi.
Anticimex ja kosteus, no, ei pitäisi kritisoida ilman hyviä syitä, mutta olen silti hieman epäileväinen. Se käsitys, jonka olen saanut heidän tarkastuksistaan, on se, että ne ovat ensisijaisesti vastuuvapaustarkastuksia kiinteistökaupoissa. Tai tarkastuksia huolestuneille kiinteistönomistajille, jolloin he mittaavat kosteutta esimerkiksi ryömintätilassa, etsivät homeläikkiä ullakolta ja valittavat siitä, ettei ole mekaanista poistoilmatuuletusta. Sen voi tehdä itse. En tiedä, tarjoavatko he kehittyneempiä/pätevämpiä palveluita.

Olen katsonut kuviasi uudelleen. Näyttää siltä, että kosteus imeytyy melko korkealle seinälle, korkeammalle kuin yleensä näkee. Ja tämä on sisäseinä. Lisäksi näyttää olevan enemmän ongelmia seinällä kuin lattialla, mikä voi tietysti johtua maalista.
Mietin, onko seinän alla palkki, joka on pohjaveden sisällä. Kokenut kosteusteknikko näkee, jos vauriossa on epätavallinen luonne ja voi arvioida syyn. Hän tietää myös, kuinka korkealle imeminen yleensä voidaan havaita suhteessa siihen, kuinka paljon vettä on imeytettävä. (Huom. en sano, että kapillaarinen nousukorkeus vaihtelee. Mietin, kuinka paljon vettä voidaan imeä eri vikojen yhteydessä ja missä korkeudessa seinä ehtii kuivua.) Jos tilanne on niin paha, että osa laatoista/palkeista on kosketuksissa pohjaveden kanssa, todennäköisesti tarvitaan voimakkaampia toimenpiteitä kuin pelkkä laatoitus.

Kosteudenpoistaja ei ole paha asia, mutta jos palkki on vedessä, seinä ei koskaan kuivu. Silloin pohjavettä on alennettava tai imeytyminen pysäytettävä.

poiu sanoi:
Kosteusteknikko on se, mitä sinun pitää hankkia, viitemerkintöineen.

Munters myy kuivauslaitteita, ja jos se voi vaikuttaa arvioihin, saa jokainen päättää itse.
Anticimex ja kosteus, no, ei pitäisi moittia ilman hyviä syitä, mutta olen silti hieman epäröivä. Käsitykseni heidän tarkastuksistaan on, että ne ovat ensisijaisesti vastuuvapautustarkastuksia kiinteistökaupoissa. Tai tarkastuksia huolestuneille kiinteistönomistajille, jolloin he mittaavat kosteutta esim. ryömintätilassa, tarkistavat homejäälisistä ullakolla ja valittavat ilmanpoistoventtiilien puuttumista. Sen voi tehdä itse. En tiedä, tarjoavatko he edistyneempiä/pätevämpiä palveluita.

Olen katsonut kuviasi uudelleen. Näkyy, että kosteus imeytyy melko korkealle seinään, korkeammalle kuin yleensä näkee. Ja tämä on sisäseinä. Näyttää lisäksi olevan enemmän ongelmia seinän kuin lattian kanssa, mikä voi tietysti johtua maalista.
Mietin, onko seinän alla palkki, joka on pohjaveden päällä. Kokenut kosteusteknikko näkee, onko vaurion luonne epätavallinen ja voi arvioida syyn. Hän tietää myös, kuinka korkealle kosteus yleensä imeytyy suhteessa siihen, kuinka paljon vettä on imeytymässä. (Huom. en sano, että kapillaarinen nousukorkeus vaihtelee. Mietin, kuinka paljon vettä voi imeytyä eri vikojen yhteydessä ja millä korkeudella seinä ehtii kuivua.) Jos tilanne on niin paha, että osa laatasta/palkeista on kosketuksessa pohjaveden kanssa, tarvitaan todennäköisesti voimakkaampia toimenpiteitä kuin vain laatoitusta.

Kuivain ei ole väärin, mutta jos palkki on vedessä, seinä ei koskaan kuivu. Tällöin pohjaveden tasoa on alennettava tai imeytyminen on estettävä.
Sekä Muntersilla että Anticimexilla on sekä kosteusteknikkoja että kosteusasiantuntijoita..en ymmärrä, mikä näissä kahdessa firmassa on vialla...muutenkin ne ovat Ruotsin kaksi suurinta...että Anticimexilla on myös luovutustarkastuksia, on aivan eri asia...ja että Munters myy koneita, eikö se vaikuta mahdolliseen vaurion syyhyn?

Jos yritys myy laitteita ongelman ratkaisemiseksi, voivat epäluuloiset henkilöt, kuten minä, ajatella, että se voi vaikuttaa ratkaisuehdotuksiin.

Arvioni Anticimexistä perustuu niiden melko ylimalkaisiin vastauksiin, joita heidän tarkastuksensa näyttävät antavan, riskirakenteisiin, jotka voivat aiheuttaa ongelmia jne. Ja että on alkanut esiintyä "keskusteluja" ennakkotarkastuksista omistajanvaihdoksen jälkeen. Muuten, lue mitä kirjoitin.

Onko etu, että yritykset ovat suurimpia, jää jokaisen päätettäväksi.

mutta jos seinän alla on palkki, joka seisoo pohjavedessä, niin se on tehnyt niin jo 51 vuotta ilman, että he ovat tehneet toimenpiteitä. Näkyy seinällä, jossa se on irronnut, että he ovat korjanneet sen tyypillisesti laastilla tai kitillä aiemmin.
Tarkoitan, että jos mitään vakavaa ei ole tapahtunut 51 vuoteen, niin ehkä se ei ole niin vakava, mutta ehkä ajattelen siinä väärin...?

Ystävällisin terveisin, Anders

Nykyinen rakenne on luultavasti "toiminut" 51 vuotta siksi, että se on voinut hengittää vapaasti. Näin on usein vanhoissa taloissa. Kun muutamme edellytyksiä, asioita yleensä tapahtuu. Laatoilla ja mahdollisella lämmityksellä tulee uudet ajat! Tarkista ensin kosteuden syy, niin sinulla on "kuivilla". Onnea matkaan!

• Tykkään
A Stenberg
  • Laddar…
Koska rappaus ja tasoite irtoavat, se ei ole toiminut minun näkökulmasta katsottuna. Mikäli laatoitat seinän, se on ymmärtääkseni tiiviimpi, koska vain saumat ovat auki. Jos laasti, saumaus tai tasoite sisältää sopimattomia aineita, voit kohdata suuria ongelmia riippuen esimerkiksi kosteuskestävyydestä ja alkalikestävyydestä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.