Hei, pieni pohdinta koskien portaita. Onnistuuko saada järkevät portaat tähän aukkoon vai tuleeko siitä tikkaat? Olen tehnyt yksinkertaisen luonnoksen. Nykyään siinä on kierreportaat, mutta ne ovat 450 mm leveät, tuntuu kapealta ja hankalalta kantaa tavaroita siinä. Joku, jolla on tietoa portaista, saa mielellään antaa ehdotuksia ja ideoita.

Vaikea nähdä, mitä tarkoitat. Mutta en usko, että tarkoitat portaiden olevan 45 cm leveät?
Pohjapiirros ylhäällä ja alhaalla. Mitta lattiasta lattiaan. Mitta, kuinka paljon tilaa voit luovuttaa alemmalla tasolla. Sitten voin antaa sinulle vastauksen.

T Tompafix sanoi:
Vaikea nähdä, mitä tarkoitat. Mutta en usko, että tarkoitat, että portaikko on 45 cm leveä? Pohjaratkaisu ylhäällä ja alhaalla. Mitat lattiasta lattiaan. Mitat, kuinka paljon tilaa voit uhrata alakerrassa. Sitten voin antaa sinulle vastauksen.
Näetkö liitetyn pdf:n? Siellä on mitat sekä kuva.

ag72 ag72 sanoi:
Näetkö liitetiedoston pdf? Siellä on mitat ja kuva
Olen pahoillani, mutta en ymmärrä piirustustasi. Oletan, että lattiasta lattiaan on 3000mm. Onko portaikon aukon leveys 1170mm? Missä tämä ovi sijaitsee suhteessa kaikkeen? Jotta voisimme ehdottaa portaita, tarvitaan lisätietoja. Esim. mikä pinta-ala voidaan käyttää pohjakerroksessa ja mihin portaat voivat johtaa yläkerrassa. Tämän näkee erittäin hyvin pohjapiirroksesta.

Ok, yritän tehdä paremman kuvauksen huomenna, minulla on hieman enemmän kuvia jne.

ag72 ag72 sanoi:
Ok yritän tehdä paremman kuvauksen huomenna, minulla on vähän enemmän kuvia jne.
Huippua. Mittaa portaikon aukon leveys ja pituus myös.

Tarkista toimiiko tämä skissi

Nyt olen mukana. En usko, että voit viistää kulmaa. Siellä pitäisi olla kattokannattimia, joiden päällä porrastorni lepää. Luulin ensin, että sinulla oli yläkerta, joten hämmennyin :D
Parempien portaiden saamiseksi tarvitaan paljon suurempi tila. Suora portaikko nykyisessä aukossa olisi äärimmäisen jyrkkä. Noin 60 asteen kaltevuus parhaimmillaan ja silloin 45 astetta lasketaan jyrkiksi portaiksi.

Ok, ehkä on hyväksyttävä kierreportaat.... vain, että ne ovat niin ahtaat kävellä. Ajattelin, jos saisi jollain tavalla leveämmät portaat. Se on betoniholvi, mutta sitä ei ehkä voi silti viistää.

Mahdollinen parannus voisi mahdollisesti olla uusi kaide, joka seuraa kierreportaiden muotoa. Voin kuvitella, että nupit voivat olla tiellä, ja että kaide, joka kulkee suoraan, kun portaat kääntyvät, ei ole paras vaihtoehto.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.