T
Hei,
Minulla on muutamia pystysuoria 45x45 ruuvattuna kasvarin alimpaan palkkiin, nämä ovat lyhyissä päissä.
Ajatus on vetää naru näiden väliin ja kiinnittää langat viljelylaatikoihin näihin vaakasuoriin naruihin, mutta mietin, että 45x45 voi olla heikko ja taipua.
Etsin vinkkejä, miten voin jäykistää näitä, ei voi tukea, joten mietin ehkä 15x15 teräsprofiilia pultattuna 45x45 palkkiin.
Vinkkejä?

T turbo100 sanoi:
Hei,
Minulla on muutamia pystysuoria 45x45 ruuvattuna sokkeliin kasvihuoneessa, nämä ovat lyhyissä päissä.
Ajatuksena on vetää naru näiden väliin ja kiinnittää langat viljelylaatikoihin näihin vaakasuoriin naruihin, mutta ajattelen että 45x45 saattaa olla heikko ja joustaa.
Etsin vinkkejä, miten voisin jäykistää näitä, tukeminen ei ole mahdollista, joten ajattelin ehkä teräsprofiili 15x15 pultattuna 45x45 palkkiin.
Vinkkejä?
Loogisinta olisi varmaan laittaa yläsäle niiden väliin tai 45 asteen kulmassa alhaalta ainakin puolivälistä korkeutta.
Jopa teräksen kanssa upotettuna, kiinnitys sokkelissa on kohta, joka muuten kuormittuu melko paljon.

T
Hei,
haluaisin mieluummin olla "tuhlaamatta tilaa "tukien" kanssa kasvihuoneessa ja yritän pitää sen vapaana, siksi ajatus teräksestä.
Jos minulla on koolaukset pitkiltä sivuilta, se ei auta harjan narua.
Ehkä pitäisi kokeilla kesällä ja katsoa, miten käy, eihän se ole vaarassa murtua, mutta ei kovin kivan näköistä, jos se notkuu :(

T turbo100 sanoi:
Hei,
en haluaisi "tuhlata tilaa" "tuilla" kasvihuoneessa, vaan yritän pitää sen vapaana, siksi ajatus teräksestä.
Jos minulla on tukipuut pitkällä sivuilla, ne eivät auta harjan lankaa.
Ehkä kokeilen kesällä ja katson miten käy, eihän se voi murtua, mutta ei näytä hyvältä jos se taipuu :(
En oikein ymmärrä, jos sinulla on pystysuorat tukipuut päädyissä harjan yläosaan asti ja myös kiinnitettynä harjaan, ei pitäisi olla mitään ongelmaa, koska ne on kiinnitetty sekä lattiaan että kattoon ikään kuin - luulin että ne olivat vapaasti seisovia pitkällä sivuilla, silloin auttaisi tukipuu niiden välissä, kun "naru" haluaa vetää tukipuut sisäänpäin, mikä estäisi tämän tukipuun

Muuten, jos kuorma ei ole liian raskas, voit ehkä vain laittaa kunnolliset kulmaraudat kiinnitykseen, siinä sanotusti kuorman pitäisi olla, jos näiden tukipuiden yläosat eivät ole kiinnitetty johonkin ylöspäin...

Kuten jos katsoo sivulta:
Puumateriaaleja ja jännesnöre kaaviokuvassa, jossa nuolia osoittaa kulmarautojen kiinnityspisteisiin kummassakin alakulmassa.

• Tykkään
Dilato
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.