Hei. Olen kotona ja mietin, kuinka saisin 45x45 seinän valmiiksi parhaalla mahdollisella tavalla. Niin jäykkä kuin mahdollista, mutta tietysti ilman, että kustannukset karkaisivat käsistä. Puhumme 200m2 kellariseinästä. Seinänä on tällä hetkellä teräsohutlevyä ja teräskoolauksia. Ei, en voi kasvattaa mittoja tai valita toista materiaalia, koska kyseessä on kellarikerros, jossa on erityisiä vaatimuksia ja huoneen kokoa ei voi enää muuttaa. Mitä mieltä olette c/c 30, 15mm vaneri ja 12mm kipsi siitä? Onko c/c 30 liian suuri, jos käytän 15mm vaneria? Seinän tulisi olla mahdollisimman jäykkä. Millaisia ajatuksia ja näkemyksiä teillä on tästä?

Ole kiltti. Tämä on ensimmäinen viestini :).
 
Hei, ja tervetuloa..
Onko jotain erityistä syytä, miksi sinun täytyy saavuttaa hyvin tukeva pinta?
15 mm vaneri ja kipsi sen päälle, niin olisin valinnut c/c 45.
 
GoForIt GoForIt sanoi:
Hei, ja tervetuloa..
Onko jotain erityistä syytä, miksi sinun täytyy saada erittäin tukeva pinta?
15mm vaneria ja kipsiä siihen päälle, niin olisin valinnut c/c 45.
Kiitos sinulle!

Ei varsinaisesti muuta kuin vakavuuden tunne. En halua huojuvaa seinää. Joo, tuntuu siltä, että c/c 30 menee tarpeettoman paljon kiskoihin ehkä. Onko joku tehnyt seinän molemmilla tavoilla? Tuleeko siitä merkittävä ero?
 
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.