Olen aikeissa leventää peilioven, jotta voin edelleen käyttää vanhan tyylin liukuovena. Ajatus on jollain tavalla yhdistää kokonainen ovi ja puolikas, saaden näin 1,5 ovea, eli noin 120 cm ovi - täydellinen liukuoveksi. MUTTA miten tämä tehdään käytännössä? Miten yhdistän ne niin, että liikkumisriski on minimaalinen eikä maaliin tule halkeamia? Miten saavutan järkevän tarkkuuden osien välisessä liitoksessa? Miten saan osat pysymään yhdessä järkevällä kestävyydellä?

OLEN erittäin kiitollinen kaikista ideoista! :)

Ystävällisin terveisin,

John

jmw sanoi:
Aion laajentaa peiliovea voidakseni jatkaa vanhan tyylin käyttöä liukuovena. Ajatus on liittää jollain tavalla kokonainen ovi puolikkaaseen oveen, jolloin saadaan 1,5 ovea, eli noin 120 cm ovi - täydellinen liukuovi. MUTTA miten tämä tehdään käytännössä? Miten yhdistän ne minimoidakseni liikkumisriskin => halkeamien muodostumisen maaliin. Miten saavutetaan järkevä tarkkuus oviosien sovituksessa? Miten saan osat pysymään yhdessä järkevällä kestävyydellä?

ERITTÄIN kiitollinen kaikista ideoista! :)

Terveisin,

John
Poista peilit ja tee uudet peilit ja liitokset runkoon....

Jos sinulla on kaksi ovea, voit vain ottaa materiaalin, jota tarvitset yhdestä rungosta, ja pidentää toista. Käyttämällä oikeaa liitostekniikkaa ja esimerkiksi 2-komp. PUR-liimaa saat erittäin vahvat liitokset.

man voi kyllä olla kaksiosainen ovi kuten kaksiosainen liukuovi - jokainen puoli liu'utetaan omaan suuntaansa ;). Yksinkertaisinta?
gaia

Olin tehnyt ovet kapeammiksi ja liimannut ne yhteen (kaksi peiliä).
Pura molemmat ovet osiin. Halkaise pois kaistale jokaisen peilin keskeltä ja liimaa takaisin yhteen, katkaise ylä-, keski- ja alajäsen.

Nyt en tiedä kuinka olet ajatellut käyttää ovea eli tyyliä muualla, missä huoneessa, sisäänrakennettu tai pintaan asennettu, mutta oikeassa paikassa mielestäni olisi tyylikästä upottaa lasia (opaakki tai läpinäkyvä, ehkä jokin tyylikäs kuvio?) liukuoven takareunaan kehyksellä, joka sopii oven lehden ulkoreunaan.
Upealla tekoblasteroidulla kuviolla (sellainen, joka liimataan päälle) uskon, että siitä voi tulla todella siisti.
Hieman yllätystehoste kun sulkee oven. :)

• Lasiovinen liukuovi, jossa on kaksi paneelia ja lasiosa. Voidaan muokata hiekkapuhalletulla kuviolla ja lasilla takareunassa tyylikkääseen tyyliin.
Oli ottanut oven, joka pitäisi käyttää.
Halkaistu sen keskeltä. Mieluiten feston
sahan ja kiskon tai penkkisahan avulla.
Ja sitten sahata pois niin paljon kuin tarvitaan
varaterästä.
Ja sitten keksitty ja liimattu osat yhteen ja
pantu puristukseen puristimilla.
Jos on riski, että peilit hajoavat,
kun sahataan sisään, olisin naulannut ne kiinni
naulalla.

Ystävällisin terveisin, Putte

Kiitos kaikista vastauksista! Minun täytyy pitää ovi makuuhuoneeseen kiinni, joten sen täytyy olla pimeä ja siisti. Siksi muuten hyvä ajatus lasista ovessa ei sovi.

Luultavasti yhdistän puolikkaan oven yhteen kokonaiseen. Siten saan kolme "peililasia" vierekkäin. Vähän erikoista, mutta voi olla hyvä. Olen saanut hintatarjouksen puusepältä "pari sataa". Sen pitäisi olla kohtuullinen, vai mitä?

Terveisin,

John

Ne ovat ne bifoagde-ovet, jotka aion liittää yhteen...

• Huone, jossa kaksi valkoista kaksiosaista ovea, puulattia ja pieni pöytä kasvin ja kulhon kanssa.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.