T
ACME sanoi:
Tietääkö joku miksi periaatteessa aina tehdään kuten Larsa's kuva, sen sijaan että sahattaisiin levyt 45° poikittain?

Voiko sillä olla jotain tekemistä levyjen pituuden kanssa?????????

ACME sanoi:
Tietääkö joku miksi käytännössä aina tehdään kuten Larsa's kuvassa, sen sijaan että sahataan levyt 45° poikki?
On varmaan siksi, että saadaan "sauma" kaapin sivukappaleen yläosaan, jos sahataan 45 asteen kulmassa, on noin 90 cm sauma ilman mitään alla.

T
ACME sanoi:
Tietääkö kukaan, miksi käytännössä aina tehdään kuten Larsa's kuvassa, sen sijaan että leikattaisiin levyt 45° poikki?
Kuinka vaikeaa se voi olla ymmärtää??

P
telabtelab sanoi:
Kuinka vaikeaa voi olla ymmärtää sitä??
Ja...? Ilmeisesti luulet, että se liittyy työtason pituuteen..

P
kimpo sanoi:
On varmaan siksi, että saadaan "sauma" kaapin sivupaneelin yläreunaan, kun leikataan 45 asteen kulmaan, saadaan noin 90 cm sauma ilman mitään alla.
Niin se varmasti on, mutta minun on vaikea uskoa, että sattuisi mitään saumalle, jos se on liimattu/täytetty, keksillä ohjattu ja kiristetty kiristysosilla.

T
ACME sanoi:
Ja...? Du tror uppenbarligen att det har att göra med längden på bänkskivan..
Niin sen luulisi jopa sinun tietävän, että sillä järjestelmällä saat pienemmän kokonaispituuden bänkskivanista.

T
ACME sanoi:
Niin se voi varmasti olla, mutta minun on vaikea nähdä, että saumalle tapahtuisi jotain, jos se on liimattu/tiivistetty, keksetty ohjauksen vuoksi ja kiristetty jännittimellä.
Miksi ei tehdä niin kivellä sitten?

P
Kyllä, ymmärrän, mutta en usko, että suurin osa säästää 60 cm työtasolla ja valitsee poikittaissauman sen sijaan, että saisi kaikki säleet "kulmittain yhteen".

Olen kysynyt tätä useilta, ja kaikki tietävät, miten "pitäisi" tehdä, mutta kukaan ei tiedä todellista syytä.

P
telabtelab sanoi:
Miksi sitä ei tehdä kivellä sitten?
Riippumatta materiaalista, on aina helpompaa tehdä suora poikkiliitos, ja 45° kulmaliitos on kiinnostava vain silloin, kun levy on puusäleistä tai jos siinä on pitkittäismalli.

T
ACME sanoi:
Joo, ymmärrän sen, mutta en osta sitä, että suurin osa säästää 60 cm työtasosta ja valitsee poikittaisen liitoksen sen sijaan, että saisi kaikki levyn palat liitettyä yhteen kunnolla.

Olen kysynyt asiaa useilta, ja kaikki tietävät, miten se "pitäisi" tehdä, mutta kukaan ei tiedä varsinaista syytä.
OK olen samaa mieltä kanssasi poikittaisesta liitoksesta, mutta siinä on kyse vain kitsailusta tai vaihtoehtoisesti hyvästä myyjästä. Luulen niin;)

T
ACME sanoi:
Riippumatta materiaalista on aina helpompaa tehdä suora poikkiliitos, ja 45° liitos kulmassa on kiinnostava vain, kun levy on puusauvoista tai pitkittäismallista tehty.
Ei, siinä olet väärässä.

Laminoidut levyt kivellä ja muilla "kaoskuvioilla" käyttävät tätä ratkaisua.

P
Mikä ratkaisu? 45° vai se, jonka Larsa on kuvannut?

En ole koskaan törmännyt laminaattilevyyn, jossa olisi 45° jiirisahaus poikittain.

T
ACME sanoi:
Mikä ratkaisu? 45° vai se, jota Larsa on havainnollistanut?

En ole koskaan kohdannut laminaattilevyä, joka leikattaisiin 45° viistoon poikittain.
Larsan ratkaisu. Sitäkö sinä kyseenalaistit?

P
Nyt tuli sekavaa..
Larsasin ratkaisu on mielestäni täysin ok, kun kyseessä on laminaatti tai kivilevyt.

Kun liittää yhteen puusäleistä tehtyjä levyjä tai pitkittäisiä kuvioita, on siistimpää, jos sauma tehdään 45° kulmassa, mutta tätä näkee erittäin harvoin, ja ihmettelen, onko siihen jokin hyvä syy.

T
ACME sanoi:
Tietääkö joku, miksi lähes aina tehdään kuten Larsa's bildissä, sen sijaan että sahattaisiin levyt 45° poikittain?
Tuliko se selvemmäksi nyt :cool:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.