36 815 lukukertaa ·
33 vastausta
37k lukukertaa
33 vastausta
Jatkaa työtasoja
Niin se varmasti on, mutta minun on vaikea uskoa, että sattuisi mitään saumalle, jos se on liimattu/täytetty, keksillä ohjattu ja kiristetty kiristysosilla.kimpo sanoi:
Kyllä, ymmärrän, mutta en usko, että suurin osa säästää 60 cm työtasolla ja valitsee poikittaissauman sen sijaan, että saisi kaikki säleet "kulmittain yhteen".
Olen kysynyt tätä useilta, ja kaikki tietävät, miten "pitäisi" tehdä, mutta kukaan ei tiedä todellista syytä.
Olen kysynyt tätä useilta, ja kaikki tietävät, miten "pitäisi" tehdä, mutta kukaan ei tiedä todellista syytä.
OK olen samaa mieltä kanssasi poikittaisesta liitoksesta, mutta siinä on kyse vain kitsailusta tai vaihtoehtoisesti hyvästä myyjästä. Luulen niinACME sanoi:
Nyt tuli sekavaa..
Larsasin ratkaisu on mielestäni täysin ok, kun kyseessä on laminaatti tai kivilevyt.
Kun liittää yhteen puusäleistä tehtyjä levyjä tai pitkittäisiä kuvioita, on siistimpää, jos sauma tehdään 45° kulmassa, mutta tätä näkee erittäin harvoin, ja ihmettelen, onko siihen jokin hyvä syy.
Larsasin ratkaisu on mielestäni täysin ok, kun kyseessä on laminaatti tai kivilevyt.
Kun liittää yhteen puusäleistä tehtyjä levyjä tai pitkittäisiä kuvioita, on siistimpää, jos sauma tehdään 45° kulmassa, mutta tätä näkee erittäin harvoin, ja ihmettelen, onko siihen jokin hyvä syy.