Minulla on kolme työtasoa, jotka on liitettävä yhteen "U"-muotoon. Reunat ovat pyöristettyjä ja kysymys on, miten parhaiten liitän ne yhteen. Pitäisikö panostaa kulmissa vinoihin leikkauksiin vai kohtisuoriin? Miten teen liitoksista mahdollisimman huomaamattomat?

Saatavana on alumiinista tehtyjä skarvlister, mutta ne eivät ole kovin tyylikkäitä.
Olen tehnyt suoria skarvar. Se on hieman vaikeaa, koska sinun täytyy leikata itse kaarre, mutta jos olet huolellinen, se toimii. Jyrsii/leikkaa keksin skarven kohdalle ja jyrsii erityisiä beslag skarvningiksi alapuolelle.

• Rundatut kulmat kahdessa muodossa, joissa on liitoskohta keskellä. Käsitellään rakentamisprojektin yhteydessä, jossa puhutaan liitoksista ja kiinnityksistä.
Joten ajattelin, mutta mikä on "kex"?

Niin sanottu lamellkeksi on pieni ovaali uurrettu puupala. Toimii vähän niin kuin puutappi, mutta tarkemmin ja vahvemmin.

Muokkaa: Katso täältä

Ajattelin vain selventää, sinun täytyy siis käyttää lamellijyrsintä jyrsiäksesi uria saumakohtiin ja sitten liimata lamellikeksit 15-20 cm välein.

Nyt alkaa olla jo yliopintotasoa ja riski on ilmeinen, että tekee virheen levyllä, jos ei ole koskaan tehnyt sitä aiemmin. Ja silloin ei ole paluuta. Uusi levy.
Minun täytyy keksiä jotain muuta.

zingo sanoi:
Nyt alkaa tulla jo liikaa eikä koskaan aiemmin tehdyissä ole varaa epäonnistua levyllä. Eikä silloin ole paluuta. Uusi levy.
Minun täytyy keksiä jotain muuta.
Harjoittele sahaamista ja liittämistä työtasojen jäännöspaloilla ennen kuin ryhdyt käsittelemään oikeaa materiaalia.

Hyvä idea, mutta minulla ei ole vielä restskivor.

Jos olisin epävarma, menisin puusepänverstalle, jotta he voisivat sovittaa levyt yhteen ammattimaisesti. Ole tarkka siinä, että saat seinäkulmat mukaan, joihin levyjen tulee asettua, tee mahdollisesti mallipalat tavallisesta listasta tai jostain muusta puutavarasta, jotta he voivat siirtää kulman suoraan levyihin. Onnea matkaan.

zingo sanoi:
Hyvä idea, mutta minulla ei ole vielä ylijäämälevyjä.
Yleensä voi saada ilmaisia ylijäämälevyjä K-rauta, Silvan, Bauhaus jne., jos kysyy. On olemassa 2 tyyppiä ylijäämälevyjä, ne jotka myydään tyyliin 200 kr metri suurempia ja niitä voi käyttää johonkin, sekä ne jotka päätyvät joka tapauksessa roskalavaan. Nämä roskalavalle tarkoitetut ovat epäsäännöllisiä muodoltaan ja epätasaisesti sahattuja jne. Ne ovat kuitenkin erinomaisia harjoitteluun.

Mikael_L
Oletan, että sitä voi myös kokeilla lattiahiukkasilla tai vastaavilla, jos sinulla on vähän ylimääräistä. Eli jyrsiä + keksata, sen pienen loven testaamiseen kulmassa sinun täytyy varmaan olla työtaso tähän.

Levyjen tulisi olla kiinni koolauksissa, jotka muodostavat rungon kaapille ja hyllyille niiden alla. Eikö voisi laittaa koolauksen saumaa pitkin ja esim. yhdistää koolauksen levyihin useilla metallikulmilla sahauksen jälkeen niin hyvin kuin mahdollista?

johnnyz sanoi:
Jos olisin epävarma, menisin puusepälle, joka voisi sovittaa levyt toisiinsa ammattimaisella tavalla. Muista ottaa mukaan seinien kulmat, jotka levyjen pitää vastata
Word! Seinät eivät varmastikaan ole tarkasti 90 asteen kulmassa toisiinsa nähden, ja sauman työpöydässä täytyy olla *todella hyvä*, jotta se olisi siisti ja ettei vesi ja lika pääse saumaan.

P
Tietääkö kukaan, miksi käytännössä aina tehdään kuten Larsa'sin kuvassa, sen sijaan että sahattaisiin levyt 45° poikittain?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.