Hei.

Olen rakentamassa huonetta, johon tulee uusi sisäkatto. Palkkien mitat, jotka tukevat kattoa (kolme kerrosta kipsilevyä), ovat 8,8 m. Olen kokeillut liittää yhteen 140*45 palkkeja, jotka menevät päällekkäin metrin verran. Nämä olen ruuvannut cc30:llä. Ajattelin, että jos pystyn kävelemään sen päällä (100 kg), niin sen pitäisi kestää kipsilevyjen painon? Jos olen laskenut oikein, kolmen kerroksen kipsilevyn painosta tulee noin 24 kg/m2, mikä ei pitäisi olla ongelma. Testipalkkia en ole liimannut, joten se taipuu noin 2 cm keskeltä, kun seison sen päällä, mutta ajattelin, että puuliima saisi tuon kohdan kuntoon.

Mitä mieltä olette siitä, ja onko teillä ehkä muita vinkkejä?
Rakennushanke: lattialla yläpuolella olevat puiset tukipuut, vieressä porakone ja työkaluja; taustalla eristys.

Viimeksi muokattu:
Plyfa molemmin puolin + liima + pultit tekisi siitä vahvemman.

Olin valinnut 6"x2" palkit tai ainakin 5"x2". Lujuus kasvaa y-mittasuhteen kolmannessa potenssissa. Kiinnitä ruuveilla cc 30 metrin pituudella, se ei ole erityisen monta ruuvia. Vertaa esim. naulalevyihin. Yksi asia on pystyä kävelemään sen päällä, toinen on varmistaa marginaali ja olla valmistautunut pahimpaan.

Luulen, että se tulee pettämään. Jos oletamme cc60 regläjen välissä, kuormitat jokaista regelia noin 230 kg. Se, että liimaat ne yhteen leveydeltään, ei lisää taivutuskestävyyttä, mutta se voi vähentää riskiä, että ne vääntyvät, kun seisot niiden päällä.

Onko mitään mahdollisuutta ripustaa se johonkin yläpuolelta?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.