Hei.
Firma, jonka olen palkannut laajentamaan taloa, on nyt valanut ja muurannut, mutta mielestäni lopputulos ei ole riittävän hyvä. Olen huomauttanut asiasta ja he palaavat asiaan viikonlopun jälkeen.

Haluaisin tietää, voiko rakoihin kerroksien väliin "lisätä" lisää laastia, vai onko se riittämätöntä? Vai täytyykö tällaiset virheet muurata uudelleen? Haluaisin tietää, ettei vain "lisätä" laastia hieman, jos se ei ole riittävä.

Olen mitannut muutamasta kohdasta, kuinka paljon laasti puuttuu, ja se vaihtelee 2-6 cm:n välillä ja yhdessä kohtaa se oli jopa 11 cm, mikä on melkein puolet kivestä.

Onko ajatuksena, että kiven toisen pään "uurre" (katso kivi vasemmalla taustalla) täytetään laastilla ennen kiven paikoilleen laittamista, vai painetaanko se sisään, kun kivi on paikoillaan?

Rakennuksesta on hieman lisää historiaa: https://www.byggahus.se/forum/threads/gjuta-sula-med-5cm-s80-cellplast-i-botten.342211/

• Tiiliseinän rakentaminen, puutteellinen saumaus laastilla. Kuvassa näkyy puutteellisesti täytettyjä saumakohtia harkoissa. Taustalla punainen talo ja tikkaita.
Ajajaj,
Muuraisin kellariseinät maalla leca:sta ja vaikka olen merimies enkä ole koskaan tehnyt sitä ennen, niin siitä tuli huomattavasti parempi kuin tuo....
Ontelot ylä- ja sivupuolilla ovat varmaan sitä varten, että enemmän laastia vakauttaa koko rakenteen sekä tilaa raudoitukselle.
Toivottavasti he ainakin laittavat pitkittäisiä raudoitustankoja joka toisessa/kolmannessa kerroksessa?

Koska Lecamurarna on putsattava jälkikäteen tiiviyden varmistamiseksi, on haittapuolena se, että ulkopuolelle jää niin paljon laastia. Ulkoneva laasti tulisi poistaa välittömästi. Amatöörinä voi muurata Lecakiviä hyvällä tuloksella, jos käyttää muurilaastilaatikkoa, joka jakaa laastin tasaisesti alusta alkaen.

Ei ole mitään ongelmaa tuon muurauksen kanssa.

• Tykkään
tommiz
  • Laddar…
Parta voidaan raaputtaa pois jälkikäteen, mutta voi olla siistimpää tehdä se samalla kun muurataan se. Koska kaikki kuitenkin viimeistellään myöhemmin, täyttää rappaus useimmat kolot.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.