Hei

Enoni tilat ovat rajalliset, ja hän harkitsee ullakon kunnostamista pikkupojalle. Se on vanha talo ja kattoristikot ovat malliltaan heikompia. Ne ulottuvat harjaan asti ilman minkäänlaisia hanband (onko se oikea nimitys?) Kattoristikot ovat lovettuja ja lepäävät palkin päällä lattian suuntaisesti. Sitten koko sisäkatto on naulattu kiinni laudoilla.

Mitä tulee ottaa huomioon, jos haluaa sisustaa ullakon? Kuinka suuri ilmanvaihtoväli tulisi olla? Kuinka paksu eristys yleensä asennetaan? Vinkit ja neuvot ovat tervetulleita.

Liitän mukaan kuvan, jonka tein paintilla :) Minulla on kuva kännykässä, lataan sen myöhemmin.
 
  • Kattoristikon yksinkertainen kaavio, jossa viistotettu palkki, keskikohdassa kiinnityskohta; piirros esittelee talon rakenteen rakenteellisia yksityiskohtia.
Ilmarako on yleensä sellainen noin 22 mm. Sopivasti niin, että voi käyttää tavallista rimaa.

Eristys katossa on hyvin erilainen, mutta modernissa talossa noin 400. Ota kattotuolien paksuus ja laske siitä 25 mm ilmarakoa ja masoniittia ja täytä sitten osasto kokonaan. Sitten laitat 45*45 poikittain kattotuolien yli ja laitat sinne 45 mm eristystä. Sitten sinulla on noin 200 mm, ellet omaa liian heikkoja kattotuoleja, mutta ei vaikuta siltä kuvaustesi perusteella.
 
Kanon, kiitos vastauksesta.

Mitä materiaalia pitäisi käyttää?
Reglar upp med läkt och sen masonit på det? Tarvitaanko muovia?
I med isolering och OSB skiva och gips på det?
 
Hei taas

Tässä tulee kaksi kuvaa.
 
  • Talossa oleva puinen kattorakenne, jossa näkyy paljaat kattopalkit ja lankut.
  • Vinohuoneen puurakenteinen katto, jossa näkyy palkki ja sähkökaapeli.
Hei

Mitä koskee savupiippuun ullakolla?
Onko sallittua "verhoilla" se rimoilla ja kipsillä?
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.