Olen juuri purkanut ja korjannut huoneen vesivahingon vuoksi. Tällä hetkellä se on avoinna ullakolle, ja minulla on mahdollisuus juuri tässä huoneessa asentaa ilmanvaihtorakoja höylätyn puun alle katossa ennen eristeen ja uuden katon laittamista.
Talossa EI OLE ilmanvaihtorakoja missään muualla ja se on hieno ullakko ilman kasvustoa.
Talo on hirsitalo vuodelta 1906, ilmanvaihtoraon asentaminen kun minulla on tilaisuus tuntuu vain paremmalta? Ei kai se ainakaan huonommaksi voi mennä?

Ei ole mahdollista antaa hyvää vastausta ilman, että tietää enemmän, miltä näyttää tämän huoneen ulkopuolella.

Kun talo rakennettiin, siinä oli todennäköisesti aluskatteena lastulevy/pert, jolloin ei tarvita tuuletusrakoa, koska se ei ole tiivis. Jos se on myöhemmin vaihdettu ponttiin tervapaperin kanssa, sinun pitäisi ehdottomasti olla tuuletusrako. Tämä neuvo perustuu melkoiseen määrään arvauksia kattosi suhteen. Mitä sinulla on katolla?

D Daniel 109 sanoi:
Kun talo rakennettiin, oli todennäköisesti kattona spanteri/pärtt, jolloin ilmarakoa ei tarvita, koska se ei ole tiivis. Jos se myöhemmin on vaihdettu ponttilautaan tervapaperin kanssa, sinun tulisi ehdottomasti olla ilmarako. Neuvo perustuu paljon arvauksiin katostasi. Mitä katollasi on?
Se on saumattua peltiä. Olemme juuri saaneet uuden, koska aiempi vuoti eri kohdista. Tämän vuoksi aiheutui vesivahinko. Nyt he ovat laittaneet pappia pellin alle, ennen pelti oli suoraan laudoilla. Muuttaako uusi katto ilmastoa? Se oli saumattu myös aiemmin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.