Kuinka suuri tulisi olla ilmanväli katossa, sisäkaton ja raakapontin välillä? Eli se ilmanväli, joka näkyy räystäällä. Olen lukenut kaiken 20-50mm väliltä. Kattoni on 35 astetta ja se tullaan tuulettamaan päätyventtiileillä.

50 mm suositeltiin useiden toimijoiden toimesta muutama vuosi sitten, mutta kun kyseistä rakennetta pidettiin riskirakenteena homeen suhteen, olen nähnyt, että uudet suositukset ovat enintään 15 mm http://www.traguiden.se/TGtemplates/popup2spalt.aspx?id=7731

En tiedä, onko tätä rakennetta testattu 15 mm:n kanssa, mutta se on parempi kuin 50 mm ajan myötä.

Paras on rakentaa eristeen kanssa raakapontin ylle alt. diffuusiolle avoimen rakenteen kanssa.

Kiitos vastauksesta. Olen ajatellut rakentaa ns. lämpimän katon ylös kolmioon asti, jossa päätyventtiilit tulevat olemaan. Ilmarakoihin käytetään kai masonit-levyä? Rakennustyömaa, mies pitelee katon harjakannattajaa telineillä. Puita taustalla.

Linkissä, johon viittasit, suositeltiin vindskyddsskiva, mutta se maksaa 170 kr neliöltä. Se tulee hullun kalliiksi. Onko asfaltboard vaihtoehto?

Öljykarkaistu board ja läkt käytin

• Tykkään
M84W
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.