Moikka!
Olen vaihtamassa paneeleja autotallissani. Laudat ovat 70-luvun alusta ja alareunasta lahonneet, mutta ylempää täysin ok.
Huomasin tänään purkaessani, ettei alimpien lautojen ja asfaboardin välissä ole mitään ilmarakoa. Luonnollisesti joka alalaudan välillä on pystysuuntainen ilmarako! =)
Tarvitseeko minun muuttaa rakennetta ja tehdä jonkinlainen ilmarako vai voinko vain naulata uudet laudat kiinni samalla tavalla kuin vanhat olivat? Kaiken kaikkiaan se on toiminut melko hyvin 40 vuotta..
Voin mainita, että asfaboard on erinomaisessa kunnossa, tuskin yhtään reikiä tai kosteuden jälkiä.
Asfaboardin takana on eristys, muovi ja sitten kipsilevy. Autotalli on lämmittämätön mutta pysyy plusasteilla myös talvella.
Kiitollinen jostain inputista! =)
 
Hei

Voisi luulla, että paneelin ja boarden välillä pitäisi olla rako, jos sen haluaa olla hyvä, mutta voin olla väärässä, on tapahtunut ennenkin.
 
  • Tykkään
Claes Sörmland
  • Laddar…
Tee ilmaväli, paneelini ilman väliä sai muutaman lahoavan reiän 30 vuoden jälkeen.

Protte
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.