Minulla on laajennus latoon (pulpettikatto yhdeltä pitkältä sivulta), voimme kutsua sitä autotalliksi, joka on tällä hetkellä täysin eristämätön. Olen hieman kiinnostunut eristämään, mutta kysymys kuuluu, millaista ilmanvaihtoa tarvitaan eristyksen yläpuolelle.

Edessä minulla on 3-4 cm rako koko katon reunalla ilmanvaihdon vuoksi, joten siinä ei ole ongelmia. Takaosassa kuitenkin on tällä hetkellä täysin tiivis (paitsi yksi tuuletusaukko kummallakin puolella kattopalkkien alla). (katto koostuu pontista, huovasta ja pellistä)

Olen hieman joustava eristys- ja kattokorkeusvaatimuksissa..

Kattopalkit ovat 22.5 cm. Näen muutamia vaihtoehtoja:

1: Asenna tuuletus ulkokaton läpi jokaiseen osastoon, "mögelstopper". Tämä vaatii kuitenkin, että poraan esimerkiksi 10 reikää, koska palkit ovat 60 cm välein, ja poistan uuden kattopellin asentaakseni nämä huovan läpi... paljon työtä...

2. Laske kattokorkeutta takaosassa niin, että eristys ei mene katon palkkien väliin viimeiset 50-100 cm. Tässä syntyy ilmava tasku, ja yksi tuuletus kummallakin puolella riittänee? Takaosassa olisi silloin 250 korkeus, ja täytyy säästää eristyksessä, koska se muuten vie kattokorkeutta.

3. Eristä palkkien väliin ja jätä x cm ilmanvaihtotila. Poraa reikä jokaiseen palkkiin yhdistääksesi ilmavälit sivuille... tämä kuitenkin vaatii liian suuria reikiä, mikä heikentää tukevan rakenteen. Tämä olisi muuten paras vaihtoehto työn määrän ja kattokorkeuden kannalta katsottuna.

Lisäksi voidaan sanoa, että kattopalkit ovat 3 metriä takaosasta etummaiseen kannatinpalkkiin 45x225 cc 60. Takaosassa kattopalkit lepäävät kahdella palkilla.

• Puurakenteinen katto näkyy sisältäpäin, esittäen kattopalkit ja kantavat rakenteet. Päällä on puupaneeleita ja musta tiiviste.
hmm ei kukaan?

A Arne999 sanoi:
hmm ingen?
Vähän vaikea ymmärtää, miten kattosi on rakennettu.
Etureuna? Takareuna? Jne.
Voitko näyttää osan kattorakenteesta, jossa eri koolaukset, tiivistyskerrokset ja eristekerrokset on piirretty,
niin on vähän helpompi ymmärtää.

tässä on miltä se näyttää sivulta ja kysymys on, voinko eristää kattopalkkien välissä ja saada ilman kiertämään etureunasta ja ulos sivuilta poraamalla reikiä jokaiseen kattopalkkiin. Reiät eivät kuitenkaan ole kovin suuria, koska en halua heikentää rakennetta, mutta tällä hetkellä se on hieman liioiteltu, joten....

yrittänyt piirtää kuvan.... tulee vähän sekava mutta

• Rakennekuva latorakenteesta: peltikatto, eristeet, ja ilma-aukot takapaneelien välissä ilmankierron parantamiseksi. Kysymys: voiko katto-orsia porata?
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.