Olen yrittänyt googlata edestakaisin ja ymmärrykseni mukaan, kun kattotuolit ovat W-muodossa, ovatko ne itsensä kantavia?
Olemme muuttamassa 2 pientä makuuhuonetta yhdeksi isommaksi makuuhuoneeksi ja pienen makuuhuoneen vaatehuoneeksi. (tänään on pieni miniaula, jossa on 2 ovea kunkin makuuhuoneen välillä)
Meidän on siirrettävä seinää noin 30-40 cm. Katso liitetty luonnos, johon olen piirtänyt punaisella ne, jotka puretaan, ja vihreällä uuden seinän.
Olen myös liittänyt muutamia luonnoksia HomebyMe:stä siitä, mitä ajattelemme.
Valokuvasin vintillä miltä kattotuolit näyttävät. Emme todellakaan aio edes poistaa seinää, kun uusi seinä, jossa on aukko, nousee. Mutta ajattelen eniten, voiko ensimmäisen seinän purkaa vapaasti ja sitten rakentaa uuden vai pitäisikö meidän pelata varman päälle ja tehdä uusi seinä ennen vanhan purkamista? Olen myös liittänyt muutamia kuvia itse hallista, josta olemme alkaneet purkaa MDF:ää, kyllä, kaikilla seinillä on MDF:ää kipsilevyjen sijaan.
Liitän muutamia kuvia, jotka toivottavasti ovat asiantuntijan apuna
Olen yrittänyt googlata edestakaisin, ja ymmärrän, että kun kattotuolit ovat W-muotoiset, ne ovat itsekantavia?
Olemme muuttamassa 2 pientä makuuhuonetta yhdeksi isommaksi makuuhuoneeksi sekä pientä makuuhuonetta Walk-in-closetiksi. (tänään on pieni miniaula, jossa on 2 ovea kummallekin makuuhuoneelle)
[kuva]
Meidän täytyy siirtää seinää noin 30–40 cm. Katso liitetty hahmotelma, jossa olen piirtänyt punaisella revittävät ja vihreällä uuden.
Olen myös lisännyt muutaman hahmotelman HomebyMe:stä miten ajattelemme.
[kuva][kuva]
Valokuvasin yläpidetyllä vintillä, miten kattotuolit näyttävät. Emme tulekaan edes poistamaan seinää, kun uusi seinä aukolla nousee. Mutta mietin, voiko ensimmäisen seinän purkaa vapaasti ja sitten rakentaa uuden, vai pitäisikö meidän pelata varman päälle ja rakentaa uusi seinä ensin ennen vanhan poistamista? Olen myös liittänyt muutaman kuvan itse aulasta, josta olemme alkaneet poistaa MDF:ää, kyllä, kaikilla seinillä on MDF kipsilevyjen sijasta.
Liitän joitain kuvia, jotka toivottavasti auttavat asiantuntijaa
Kiitos etukäteen!
Todennäköisesti ei kantava. Mutta sinulla ei ole mitään leikkauspiirustuksia tai muita talon piirustuksia?
Olettaen että kyseessä on yksikerroksinen talo ja kattoristikot näyttävät tilan yläpuolella olevan ullakon, seinä ei ole kantava.
Hei! Kyllä, se on yksikerroksinen talo, ja se mitä näytin oli täsmälleen huoneen yläpuolella kuvassa kattoristikoiden kanssa. Mutta kattoristikot eivät siis tarvitse tukea / seinää allensa?
Kyllä, se auttaa. Kuten näet kattotuolipiirustuksesta, tukipisteet on piirretty kummankin puolen päähän. Ne ovat ne litteät palkit varsinaisen kattotuolin alla, jotka ovat 170mm leveitä. Merkitty numeroilla 1 ja 7. Ne ovat ne, jotka kannattelevat kattoa, joten väliseinäsi ei ole kantava.
Kyllä, se auttaa. Kuten näet kattokannattimien piirroksesta, tuet on piirretty molempiin päihin. Ne ovat ne litteät koolaustangot itse kattokannattimen alla, jotka ovat 170 mm leveitä. Merkitty numerolla 1 ja 7. Ne ovat ne, jotka kannattelevat kattoa, joten väliseinäsi ei ole kantava.
Suuret kiitokset tiedoista!😍🙏🏻 ne litteät koolaukset kattokannattimien alla, mistä näit, että ne ovat 170 mm?