Hei!

Olen yrittänyt googlata edestakaisin ja ymmärrykseni mukaan, kun kattotuolit ovat W-muodossa, ovatko ne itsensä kantavia?
Olemme muuttamassa 2 pientä makuuhuonetta yhdeksi isommaksi makuuhuoneeksi ja pienen makuuhuoneen vaatehuoneeksi. (tänään on pieni miniaula, jossa on 2 ovea kunkin makuuhuoneen välillä)
Pohjapiirros, joka näyttää talon jakautumisen. Punainen viiva osoittaa poistettavan seinän ja vihreä viiva uuden seinän paikan käytävällä.
Meidän on siirrettävä seinää noin 30-40 cm. Katso liitetty luonnos, johon olen piirtänyt punaisella ne, jotka puretaan, ja vihreällä uuden seinän.

Olen myös liittänyt muutamia luonnoksia HomebyMe:stä siitä, mitä ajattelemme.
3D-sisustussuunnitelma, jossa näkyy yhdistettävät makuuhuoneet ja walk-in-vaatehuone; olohuone ja kalusteet, kuten sohva ja televisio mukana kuvassa. 3D-pohjapiirros, joka näyttää makuuhuoneen, vaatehuoneen ja olohuoneen. Henkilöhahmo seisoo makuuhuoneessa.
Valokuvasin vintillä miltä kattotuolit näyttävät. Emme todellakaan aio edes poistaa seinää, kun uusi seinä, jossa on aukko, nousee. Mutta ajattelen eniten, voiko ensimmäisen seinän purkaa vapaasti ja sitten rakentaa uuden vai pitäisikö meidän pelata varman päälle ja tehdä uusi seinä ennen vanhan purkamista? Olen myös liittänyt muutamia kuvia itse hallista, josta olemme alkaneet purkaa MDF:ää, kyllä, kaikilla seinillä on MDF:ää kipsilevyjen sijaan.

Liitän muutamia kuvia, jotka toivottavasti ovat asiantuntijan apuna :)

Kiitos etukäteen!

• Pohjapiirros, jossa näkyvät huoneet ja mitat; suunnitelma kahden pienen makuuhuoneen yhdistämiseksi suureksi ja walk-in closet pienempään huoneeseen.
  • Yläpohjan puurunkoiset kattotuolit ja lautalattia ullakolla, jossa näkyy antenni.
  • Katossa olevat Kattotuolit.
  • Ilmakuva talosta, jonka katolla näkyy punaisella merkitty alue. Vihreä X-merkki osoittaa muutoskohdan, piha nurmikolla ja puiden ympäröimänä.
  • Kaksi ovea auki hyvin valaistuun käytävään, jossa on osittain puretut vaneriseinät. Lattialla korjausmateriaaleja.
  • Olohuoneen remontti: keskeneräinen oviaukko, jossa näkyy puinen runko ilman viimeistelyä, vieressä avatun ovenkarmi.
D daskind sanoi:
Hei!

Olen yrittänyt googlata edestakaisin, ja ymmärrän, että kun kattotuolit ovat W-muotoiset, ne ovat itsekantavia?
Olemme muuttamassa 2 pientä makuuhuonetta yhdeksi isommaksi makuuhuoneeksi sekä pientä makuuhuonetta Walk-in-closetiksi. (tänään on pieni miniaula, jossa on 2 ovea kummallekin makuuhuoneelle)
[kuva]
Meidän täytyy siirtää seinää noin 30–40 cm. Katso liitetty hahmotelma, jossa olen piirtänyt punaisella revittävät ja vihreällä uuden.

Olen myös lisännyt muutaman hahmotelman HomebyMe:stä miten ajattelemme.
[kuva][kuva]
Valokuvasin yläpidetyllä vintillä, miten kattotuolit näyttävät. Emme tulekaan edes poistamaan seinää, kun uusi seinä aukolla nousee. Mutta mietin, voiko ensimmäisen seinän purkaa vapaasti ja sitten rakentaa uuden, vai pitäisikö meidän pelata varman päälle ja rakentaa uusi seinä ensin ennen vanhan poistamista? Olen myös liittänyt muutaman kuvan itse aulasta, josta olemme alkaneet poistaa MDF:ää, kyllä, kaikilla seinillä on MDF kipsilevyjen sijasta.

Liitän joitain kuvia, jotka toivottavasti auttavat asiantuntijaa :)

Kiitos etukäteen!
Todennäköisesti ei kantava. Mutta sinulla ei ole mitään leikkauspiirustuksia tai muita talon piirustuksia?

• Tykkään
BirgitS
  • Laddar…
Siinä tapauksessa, että se on yksikerroksinen talo ja kattoristikkokuvat näyttävät kyseisen tilan yläpuolella olevan ullakon, seinä ei ole kantava.

• Tykkään
daskind ja 1 muu
  • Laddar…
Ingenjören Ingenjören sanoi:
Olettaen että kyseessä on yksikerroksinen talo ja kattoristikot näyttävät tilan yläpuolella olevan ullakon, seinä ei ole kantava.
Hei! Kyllä, se on yksikerroksinen talo, ja se mitä näytin oli täsmälleen huoneen yläpuolella kuvassa kattoristikoiden kanssa. Mutta kattoristikot eivät siis tarvitse tukea / seinää allensa?

D daskind sanoi:
Mutta kattotuolit eivät siis tarvitse tukea / seinää alapuolellaan?
Normaalisti eivät. Mutta voi olla hyvä katsoa talon piirustuksia.

• Tykkään
daskind
  • Laddar…
K Kane sanoi:
Normaalisti ei. Mutta voi olla hyvä katsoa talon piirustuksia.
Kiitos nopeasta vastauksesta! :) Aion katsoa mitä papereista löytyy, kun pääsen kotiin.

K Kane sanoi:
Normaalisti ei. Mutta voi olla hyödyllistä katsoa talon piirustuksia.
Löysin nämä, tuleeko niistä sinulle mitään selväksi? :)

Sehän on oikea puoli, johon ne liittyvät. Näyttää olevan 1200 kattoristikoiden välillä, 3 kpl?

• Rakennesuunnitelma kattotuoleille, joissa näkyy mitat ja yksityiskohtia, kuten jänneväli 1200 mm ja kattotuolin osien numerointi ja mitat oikealla puolella.
  • Rakennussuunnitelman piirros, joka näyttää katon rakenteen ja takapaneelit, pääasiassa oikea osa korostettuna, 1200 mm välein takotuoleja.
  • Tykkään
Ingenjören
  • Laddar…
Kyllä, se auttaa. Kuten näet kattotuolipiirustuksesta, tukipisteet on piirretty kummankin puolen päähän. Ne ovat ne litteät palkit varsinaisen kattotuolin alla, jotka ovat 170mm leveitä. Merkitty numeroilla 1 ja 7. Ne ovat ne, jotka kannattelevat kattoa, joten väliseinäsi ei ole kantava.

• Tykkään
Ingenjören ja 1 muu
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 sanoi:
Kyllä, se auttaa. Kuten näet kattokannattimien piirroksesta, tuet on piirretty molempiin päihin. Ne ovat ne litteät koolaustangot itse kattokannattimen alla, jotka ovat 170 mm leveitä. Merkitty numerolla 1 ja 7. Ne ovat ne, jotka kannattelevat kattoa, joten väliseinäsi ei ole kantava.
Suuret kiitokset tiedoista!😍🙏🏻 ne litteät koolaukset kattokannattimien alla, mistä näit, että ne ovat 170 mm?

Jos katsot mittaketjua, joka on piirretty kattoristikon alle ylimpään piirustukseen, löydät mitan sieltä.

• Tykkään
daskind
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 sanoi:
Jos katsot mittaketjua, joka on piirretty kattotuolin alle ylimmässä piirustuksessa, löydät mitan sieltä.
Kiitos kaikista viisaista neuvoista ja vastauksista! :)

• Tykkään
Ingenjören
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.