K
Tiedän, että se on puhki kulunut aihe, mutta kyllähän siitä tulee vähän vainoharhainen.

"Bilhandlarpaneler" liimattuna lastulevyyn (luultavasti 1978, mahdollisesti aikaisintaan 1975) tällä liimalla, voiko siinä olla asbestia? Arvelisin sen olevan kontaktliimaa.

Vaneriin kiinnitettyjen puukuitulevyjen halkeillut liimajälki.
Keltainen seinä, jossa on ruskeita liimajäämiä ja reunalla lastulevyä.
Kuvassa on spånskiva, johon on kiinnitetty oksa kuvio käyttäen kontaktimaiselta näyttävää liimaa.
 
S
varmasti kontakt lim.
 
K
Kiitos vastauksesta! Onko vielä joku muu, joka haluaisi esittää mielipiteensä?
 
Samaa mieltä, ei ole mitään merkkejä siitä, että se olisi asbesti.
 
Mutta sillä ei oikeastaan ole väliä.........vaikka liimassa onkin asbestia, se ei kuitenkaan eritä mitään. Ei enempää kuin mitä ilmassa on normaaleja määriä asbestia. Uskokaa tai älkää, mutta jokainen hengittää sisään asbestia joka päivä.............hyvin pieniä määriä, mutta kuitenkin.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.