Sen jälkeen kun olimme kokeilleet monia eri merkkejä, päädyimme melko helposti Ekstrandsiin.

Alumiini ei ole ajankohtainen meidän tapauksessamme.

He valmistavat sekä sisäänpäin aukeavia "Europafönster" että perinteisiä "Sverigefönster".

En ole kovin ihastunut sisäänpäin aukeaviin ikkunoihin, joissa on korkea karmi, joten valitsin S-mallin.

Laatu vaikuttaa lupaavalta. Kerrosliimattu, oksaton, lasituslista sisäpuolella, silikonitiivistys jne.

Valinnanvapaus on suuri, joten jos haluaa erityisiä mittoja tai ruutuja, on helppo säästää rahaa toimittajalla kuten Ekstrands esim. Elit ja co. sijaan.

Verkkosivulta (http://www.ekstrands.nu) löydätte tietoa ja kuluttajahinnaston!

Maksamalla 10 päivää ennen toimitusta saa pienen alennuksen. Ekstrandsilla on varmasti kausialennuksia kuten muillakin toimijoilla.

Vaihtoehtona voi mahdollisesti olla Morups Träsnickeri. Tuotteet näyttävät samanlaisilta, mutta en ole nähnyt niitä livenä.

Mitä tulee alu-ikkunoihin, haluan mainita myös H-fönstretin Lysekilissä. He haluavat mieluiten käydä kauppaa suoraan urakoitsijan kanssa, mutta eivät ole kohtuuttomia. Tietenkin he toivovat hyviä asiakirjoja. . .

H-fönstret ylpeilee laadulla ja tyylikkäällä toteutuksella.
Aukeavat ja kiinteät osat näyttävät periaatteessa samanlaisilta. Tätä tarjoaa tosin myös Velfac, mutta verratkaa mielellään itse.

/Dadid
 
Alumiini-ikkunat mainittiin ketjussa. Haluan vain huomauttaa joitakin eroja. Näyttää siltä, että vain 2 valmistajaa tarjoaa alumiini-ikkunoita, joissa on puuta sisäpuolella; nimittäin Velfac ja Kungsfönster. Muut valmistajat tarjoavat puuikkunoita, joissa on alumiinilista ulkopuolella. Tietynlainen ero. Olkaa varovaisia näiden ikkunoiden kanssa, mielestäni saattaa syntyä ilmanvaihto-ongelmia listan ja puun välillä, ja tämä voi monesti aiheuttaa lahovaurioita, joita ei aina näy, koska ne peitetään alumiinilistalla. Onko jollakin hyviä/huonoja kokemuksia Velfacista tai Kungsfönsteristä? Onko joku saanut hintatarjouksia näiltä yrityksiltä? Itse olen kiinnostunut ostamaan useita ikkunoita, mutta niiden pitäisi olla alumiinia, jossa puu on sisäpuolella, eikä puuikkunoita, joissa on alumiinia ulkopuolella...
 
ORAMA:lta saamani tarjouksen mukaan ulkopuolen karmit ovat kokonaan alumiinia ja sisäpuoli vahvistettua PET-muovia, joka on eristetty laajennetulla PS:llä (Styrofoam). Tämä on sitten 2-komponenttisesti lakattu, joten se ei tunnu muovilta - ulkopuoli on pulverimaalattu, ne vaikuttavat erittäin tukevilta mielestäni.
 
Terve!

Halusin vain vinkata, että Varbergs trä:llä on ikkunat puoleen hintaan :o ...vaikea päihittää? ::) ::)

www.varbergstra.se


Terveisin

Mika
 
Velfac-ikkunat alumiinilla, joita meillä on työpaikalla, ovat ongelmattomia. Meillä on ollut ne 3,5 vuotta ja asensimme niitä uudelleen, kun rakensimme lisärakennuksen. Meillä on yhteensä 100 kiinteistössä. Se, mikä niissä on hyvää, on että avattavat ja ei avattavat näyttävät ulkopuolelta identtisiltä. Arkkitehdit pitävät siitä, ja siksi ne piirretään lähes aina. Asetimme myös Velfac-alumiini-ikkunat kesämökille, joka sijaitsee 40 metriä merenrannasta, jotta meillä olisi maalauksen vapaa loma monien vuosien ajan.

Challe
 
CrossFire sanoi:
Moro!

Halusin vain vinkata, että Varbergs trä tarjoaa ikkunansa puoleen hintaan :o ...vaikea päihittää? ::) ::)

www.varbergstra.se


Terveisin

Mika
Onko kenelläkään kokemusta Lenhovda-ikkunoista, joita Varbergs trä myy?
 
kokeile SSC (skellefteå snickeri central) ostvik-ikkunoita!
Minulla on sellaiset itse ja olen erittäin tyytyväinen.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.