Olen alkanut remontoida 30-luvun funkistaloa, jossa on 70-luvun lisäosa. Koska vanhat seinät ovat erittäin paksuja betoniseiniä ulkopinnalla olevaan tiileen, ne jotka rakensivat lisäosan päättivät pitää seinän paksuuden erittäin suurella ilmaraolla rankojen ja ulkopuolisen tiilen välillä.

Nyt kun on tulossa täydellinen remontti, mukaan lukien ikkunanvaihto, miten te olisitte edenneet? Ideoita, joita minulla itselläni on (joita saa mielellään kritisoida) ovat:
1. Laittaa uudet ikkunat samaan asemaan. Rakentaa eristetty kehys karmiin kylmäsillan sulkemiseksi (ulkopuolisella tuulilevyllä ja sisäpuolisella muovilla).
2. Yrittää siirtää ikkunaa syvemmälle seinään. Todennäköisesti uusilla rangoilla ilmaraossa paikallisesti ikkunan ympärillä, jotta minulla on jotain, mihin asettaa ikkuna.

Onko jollakulla jokin muu ratkaisu?

Yleiset kommentit ovat myös tervetulleita. Onko jotain ongelmaa niin suuren ilmaraon kanssa, esimerkiksi?

Kiitän etukäteen ystävällisesti

• Funkistyylisen talon paksut seinät, ikkuna asennettuna betoniin, suuri ilmarako, puiset tukirakenteet, betoninen ikkunalauta, ajastin laitteessa.
Viimeksi muokattu:
Ikkunoiden pitäisi olla eristeen tasalla, eli ikkunat pitäisi siirtää sisäänpäin.

Tiilen takana oleva ilmaväli on yleensä ulkoilman tuulettama.

Demmpa Demmpa sanoi:
Ikkunoiden tulee olla samalla tasolla eristyksen kanssa, eli ikkunat tulee siirtää sisään.

Tiilen takana oleva ilmarako on yleensä ulkoilmatuuletettu.
Kiitos vastauksesta! Todella arvostettua! Ymmärrän, että se on normaali käytäntö. Mutta ilmaväli on 200 mm. Ei tule näyttämään järkevältä, jos siirrän ikkunat 200 mm sisäänpäin. Etsin kompromissia estetiikan ja toiminnan välillä.

Hei,
Miten tämä ratkaistiin? 😊

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.