7 794 lukukertaa ·
17 vastausta
8k lukukertaa
17 vastausta
Tunnista asbesti?
Hei,
Miten asbestia voi tunnistaa? Minulla on muutamia kuvia aloitetusta remontista ja katsomalla kuvia pitäisi pystyä näkemään, onko mahdollista asbestia?
Kuinka pitkään se pysyy asunnossa? Jos avaisin kaikki ikkunat 2 päiväksi, puhaltaisiko se pois, kun sitten siivoaa perusteellisesti märällä mopilla ja kostea pyyhkii kaikkialta?
Miten asbestia voi tunnistaa? Minulla on muutamia kuvia aloitetusta remontista ja katsomalla kuvia pitäisi pystyä näkemään, onko mahdollista asbestia?
Kuinka pitkään se pysyy asunnossa? Jos avaisin kaikki ikkunat 2 päiväksi, puhaltaisiko se pois, kun sitten siivoaa perusteellisesti märällä mopilla ja kostea pyyhkii kaikkialta?
Ei, en aio repiä sitä. Uusi katto rakennetaan lisäksi, ja downlightit asennetaan siellä, joten se tulee "katon" päälle.wildeside sanoi:
Aion suorittaa suursiivouksen märällä mopilla ja pyyhkiä kostealla koko asunnon. Tuuletus, auttaako se asbestin kanssa? Mietin, jos sitä on vapautunut vähän keittiökaappien purkamisen yhteydessä.
Magnus E K
Talon omistaja
· Östergötland
· 4 609 viestiä
Magnus E K
Talon omistaja
- Östergötland
- 4 609 viestiä
Tuulettaminen ei tosiaan auta pinttyneeseen pölyyn (eli ei korvaa kosteapyyhkimistä), mutta jos ilmassa on asbestikuituja juuri nyt, niiden pitoisuus alenee nopeammin, jos ilmanvaihto lisääntyy. Joten avaa parvekkeen ovi selälleen ja poistu asunnosta hetkeksi, jos epäilet tätä. (Sama koskee, jos sattumalta rikkoo sytytetyn kvicksilverlampa (energiansäästölamppu), mikä on tapahtunut minulle kömpelyydessäni kahdesti.)
Kiitollinen kaikista vastauksista. Se on hantverkarna, jotka hoitavat asunnon remontin, minä en ole siellä erityisen paljon. Siivous suoritetaan, kun remontti on valmis, avataan kaikki ikkunat ja todella pestään koko asunto. Pitäisi olla rauhallista sen jälkeen?
Kiitos kaikista vastauksista. Olen, kuten sanottu, todella huolissani asbestista ja vastaavista, enkä ole aiemmin kokenut vanhoja rakennuksia.
Jos esimerkiksi WC:ssä oli asbestia laattasaumassa tai liimassa muovimaton alla, onko tämäkin rauhallista sen jälkeen, kun he ovat heittäneet kaiken roskan pois, jos pyyhitään kaikki kostealla?
Jos esimerkiksi WC:ssä oli asbestia laattasaumassa tai liimassa muovimaton alla, onko tämäkin rauhallista sen jälkeen, kun he ovat heittäneet kaiken roskan pois, jos pyyhitään kaikki kostealla?
Jäsen
· Västernorrland
· 12 012 viestiä
Sinun ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin siivota normaalisti tavallisten syiden vuoksi. Niin kauan kuin ne eivät kosketa rumpua, vapautuu ainoastaan sitä, mitä ilmassa on täysin luonnollisesti. Asbesti on kuitenkin luonnontuote. Ei ole keksitty mitään sellaista, mitä ei muutenkin olisi olemassa.
Jäsen
· Korpilombolo
· 3 724 viestiä
Lyijy, elohopea ja arseeni ovat muita "luonnontuotteita". Ne eivät kuitenkaan ole terveellisiä siksi.S Stefan1972 sanoi:

