D
Mutta TS ei siis poista gipsskivien lähimmän vaatekaapin vakuutusta ja uskoo sitten, että taustalla oleva sääntö kuultaa läpi……

• Haha
Appendix
  • Laddar…
D Derbyboy sanoi:
Men TS tar alltså inte bort försäkringen på gipsskivorna närmast garderoben och tror sedan att det är regeln bakom som lyser igenom……
Alla har vi varit nybörjare nån gång....

• Tykkään
pjgb ja 4 muuta
  • Laddar…
Hei, jos voisi nähdä sulatetusta sorasta (kvartsihiekasta) tehdyn levyn läpi, niin voisiko sitten nähdä puulastuista tehdyn levyn läpi? 🙄
Kysy vaimoltani. Hän on laittanut tapetin, joka on tehty puukuidusta, ja vanha tapetti näkyy uuden läpi. 🫣

• Haha
  • Tykkään
Mjärn ja 4 muuta
  • Laddar…
Mikael_L
Nissens Nissens sanoi:
Nurkat tasoitetaan paperinauhoilla. Syvennetyt reunat tulisi olla siellä. 😊 Nauhat on jopa etukäteen "taivutettu" juuri sitä varten.
Ei, se ei ole sopivaa vierasmajassa, jossa on kyseenalainen ja epävakaa pohja ja jonka seinille on tarkoitus laittaa tapetteja.

• Vau
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Helposti tehty virhe ensimmäisellä kerralla, ei aina muista, että vaihe pitää leikata/katkaista.

Järkevät vaihtoehdot:
- Aseta lista sauman päälle
- Vaihda kipsilevy palaan, jossa vaihe on katkaistu
- Kittaa todella perusteellisesti ja tasoita se

• Rakastan
Mjärn
  • Laddar…
Suuri kysymys on ehkä: Tuleeko suljetussa tilassa olemaan ongelmia kosteuden kanssa?

• Haha
  • Tykkään
densomkanvet ja 2 muuta
  • Laddar…
Nissens
Mikael_L Mikael_L sanoi:
Ei, se ei ole sopivaa piharakennukseen, jossa on kyseenalainen perustaminen ja johon tulee tapetit seiniin.
Ok, mutta silloinhan ei voi myöskään tasoittaa. Se varmaan halkeilee vielä enemmän ilman nauhaa.
En saanut sitä vaikutelmaa, että TS:n rakennus olisi epävakaa.

• Tykkään
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Mikael_L
Nissens Nissens sanoi:
Ok, mutta sittenhän sitä ei voi tasoittaa myöskään. Se murtuu varmaan vielä enemmän ilman teippiä.
En ymmärtänyt, että TS:n projekti on epävakaa.
Puhuin omasta virheestäni, minun olisi pitänyt jakaa 4 levyä puoliksi ja laittaa leikattu reuna kulmiin, yksinkertaisesti. Opin paljon vapaa-ajan rakennuksesta ja autotallista, joten talon kanssa oli vähemmän virheitä ja virheaskelia, mutta vielä löytyy jotain sieltäkin.

• Tykkään
fribygg
  • Laddar…
M Mjärn sanoi:
En ymmärrä
Skärp dig, tämä alkaa olla naurettavaa. Trollaatko vai esitätkö tyhmää?

Nissens
Mikael_L Mikael_L sanoi:
Puhuin virheestäni, minun olisi pitänyt jakaa 4 levyä puoliksi ja laittaa leikattu reuna kulmiin, aivan yksinkertaisesti.
Olin oppinut paljon varastorakennuksen ja autotallin jälkeen, joten talon kanssa oli vähemmän virheitä ja erehdyksiä, mutta löydettävää on sielläkin.
En ymmärrä mitä tarkoitat. Leikattu reuna kulmassa ei ole koskaan etu. Laitetaan palkit niin, että ne tukevat kulmia, ja sitten on etuna käyttää tällaisia gyprocin takana vakauttamaan tarvittaessa:

https://www.biltema.se/bygg/kakling/kaklingstillbehor/hornskydd-for-gipsvagg-pvc-nat-2000022631

Sitten on etuna, että kipsilevyn viistot reunat ovat kulmassa ja sitten kitataan paperinauha sisään.

Ei kai kukaan laita viisteitä kulmiin, ei ainakaan jos tietää mitä tekee
Vaikeaa tasoittaa ja saada hyvännäköiseksi silloin

• Tykkään
MangeKC ja 3 muuta
  • Laddar…
Nissens
nino nino sanoi:
Tuskin kukaan viistoittaa kulmia, ei ainakaan jos tietää, mitä tekee.
Hirveää pakkeloitavaa ja vaikeaa saada hyväksi.
Keskustele maalarin kanssa, niin kuulet. Mutta tarkoitatko, että he eivät tiedä mitä tekevät? 😂

Olen tehnyt sen ilman ongelmia. Jos olisit nähnyt paperinauhoja, olisit tiennyt, että ne ovat jopa valmiiksi tarkoitettu käytettäväksi kulmissa.

Ei ole pakko viistoittaa, mutta onhan se helpompaa saada se tasaiseksi, koska nauha ei rakennu päälle silloin.

nino nino sanoi:
Ei kai kukaan laita viisteitä kulmiin, ei ainakaan jos tietää mitä tekee
Hirmuinen vaiva tasoittaa ja saada se hyväksi
Onhan tavallista tehdä se 1 kerran, sitten oppii ja aloittaa puoliskolla seuraavalla kerralla;)

• Tykkään
  • Haha
Stuff ja 2 muuta
  • Laddar…
D Derbyboy sanoi:
Mutta TS ei siis poista vakuutusta kaapin lähellä olevista kipsilevyistä ja luulee sitten, että takana oleva sääntö paistaa läpi……
TS:ää on jo nimitelty tyhmäksi 40 kertaa tässä ketjussa. Luuletko, että panoksesi auttaa ja motivoi TS:ää jatkamaan halua oppia remontointia?

• Tykkään
  • Rakastan
Mjärn ja 3 muuta
  • Laddar…
Nissens Nissens sanoi:
Keskustele maalariin kanssa, niin saat kuulla. Mutta tarkoitatko, että he eivät tiedä mitä tekevät? 😂

Olen tehnyt sen ilman ongelmia. Jos olisit nähnyt paperinauhat, olisit tiennyt, että ne on jopa valmisteltu käytettäväksi nurkissa.

Ei ole pakko olla viistetty, mutta onhan se helpompaa saada tasaiseksi, koska nauha ei tule ulkoreunoille.
Kaikki maalarit, joiden kanssa olen työskennellyt, sekä maalauksen "oppipoikana" että myöhemmin kun minulla oli oma yritys (ei maalarina), ovat kiroilleet kirvesmiehiä, jotka tekevät viisteitä nurkkiin. Nauha kitataan tasaiseksi.

• Tykkään
Joak ja 3 muuta
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.