20 978 lukukertaa ·
110 vastausta
21k lukukertaa
110 vastausta
Kuinka välttää, että koolaukset kuultavat läpi OSB- ja kipsilevyistä?
Hei, jos voisi nähdä sulatetusta sorasta (kvartsihiekasta) tehdyn levyn läpi, niin voisiko sitten nähdä puulastuista tehdyn levyn läpi? 🙄
Kysy vaimoltani. Hän on laittanut tapetin, joka on tehty puukuidusta, ja vanha tapetti näkyy uuden läpi. 🫣
Kysy vaimoltani. Hän on laittanut tapetin, joka on tehty puukuidusta, ja vanha tapetti näkyy uuden läpi. 🫣
Kaikkitietävä
· Västra Götaland
· 11 963 viestiä
Helposti tehty virhe ensimmäisellä kerralla, ei aina muista, että vaihe pitää leikata/katkaista.
Järkevät vaihtoehdot:
- Aseta lista sauman päälle
- Vaihda kipsilevy palaan, jossa vaihe on katkaistu
- Kittaa todella perusteellisesti ja tasoita se
Järkevät vaihtoehdot:
- Aseta lista sauman päälle
- Vaihda kipsilevy palaan, jossa vaihe on katkaistu
- Kittaa todella perusteellisesti ja tasoita se
Puhuin omasta virheestäni, minun olisi pitänyt jakaa 4 levyä puoliksi ja laittaa leikattu reuna kulmiin, yksinkertaisesti. Opin paljon vapaa-ajan rakennuksesta ja autotallista, joten talon kanssa oli vähemmän virheitä ja virheaskelia, mutta vielä löytyy jotain sieltäkin.Nissens sanoi:
En ymmärrä mitä tarkoitat. Leikattu reuna kulmassa ei ole koskaan etu. Laitetaan palkit niin, että ne tukevat kulmia, ja sitten on etuna käyttää tällaisia gyprocin takana vakauttamaan tarvittaessa:Mikael_L sanoi:
https://www.biltema.se/bygg/kakling/kaklingstillbehor/hornskydd-for-gipsvagg-pvc-nat-2000022631
Sitten on etuna, että kipsilevyn viistot reunat ovat kulmassa ja sitten kitataan paperinauha sisään.
Keskustele maalarin kanssa, niin kuulet. Mutta tarkoitatko, että he eivät tiedä mitä tekevät? 😂nino sanoi:
Olen tehnyt sen ilman ongelmia. Jos olisit nähnyt paperinauhoja, olisit tiennyt, että ne ovat jopa valmiiksi tarkoitettu käytettäväksi kulmissa.
Ei ole pakko viistoittaa, mutta onhan se helpompaa saada se tasaiseksi, koska nauha ei rakennu päälle silloin.
Kaikki maalarit, joiden kanssa olen työskennellyt, sekä maalauksen "oppipoikana" että myöhemmin kun minulla oli oma yritys (ei maalarina), ovat kiroilleet kirvesmiehiä, jotka tekevät viisteitä nurkkiin. Nauha kitataan tasaiseksi.Nissens sanoi:
Keskustele maalariin kanssa, niin saat kuulla. Mutta tarkoitatko, että he eivät tiedä mitä tekevät? 😂
Olen tehnyt sen ilman ongelmia. Jos olisit nähnyt paperinauhat, olisit tiennyt, että ne on jopa valmisteltu käytettäväksi nurkissa.
Ei ole pakko olla viistetty, mutta onhan se helpompaa saada tasaiseksi, koska nauha ei tule ulkoreunoille.