20 978 lukukertaa ·
110 vastausta
21k lukukertaa
110 vastausta
Kuinka välttää, että koolaukset kuultavat läpi OSB- ja kipsilevyistä?
Harrastajapuuseppä
· Sverige
· 150 viestiä
Ei, viiste näkyy levyllä. Virhe on, kuten jo todettiin, että TS ei leikannut osaa pois asennettaessa vaatekaappia vasten. Helppo, mutta tarpeeton aloittelijavirhe.
Jos haluaa tehdä sen kunnolla, oikea tapa on purkaa kipsilevy ja tehdä uudelleen. On hyvä idea katsoa video siitä, miten se tehdään ennen kuin yrittää uudelleen kierros 2.
Jos haluaa tehdä sen kunnolla, oikea tapa on purkaa kipsilevy ja tehdä uudelleen. On hyvä idea katsoa video siitä, miten se tehdään ennen kuin yrittää uudelleen kierros 2.
Sen voi saada huomattavasti paremmaksi ilman purkamista, mutta voi olla hieman vaikeaa kitata.
Tai sitten voi verhota kitattoman sauman listalla (tavallinen ovipeite) vastaavalla lattialistalla ympäriinsä, ehkä helpoin ja paras ratkaisu. Luulen, että se parantaisi myös kokonaisvaikutelmaa kiinteästä vaatekaapista lisäkehystyksellä 👍
Muuten hienoa työtä! Muutoin näyttää tosi hyvältä lukuun ottamatta pientä virhettä kipsilevyssä, mutta se on hyvin tavallinen aloittelijan virhe.
Tai sitten voi verhota kitattoman sauman listalla (tavallinen ovipeite) vastaavalla lattialistalla ympäriinsä, ehkä helpoin ja paras ratkaisu. Luulen, että se parantaisi myös kokonaisvaikutelmaa kiinteästä vaatekaapista lisäkehystyksellä 👍
Muuten hienoa työtä! Muutoin näyttää tosi hyvältä lukuun ottamatta pientä virhettä kipsilevyssä, mutta se on hyvin tavallinen aloittelijan virhe.
Viimeksi muokattu:
Kipsilevy on upotettu reunoissa, jotta siihen voi laittaa paperi-/lasikuituteipin, kun asettaa kaksi levyä vierekkäin.M Mjärn sanoi:
Sitten upotus täytetään pakkelilla saadakseen se tasaiseksi. Jos on tarkoitus lopettaa jotain muuta vastaan, on tarpeen leikata pois upotus tai paklata se tasaiseksi.
Joo, olen ollut juuri siinä tilanteessa.sunnis sanoi:
Rakensin pikkumökin sisämitoiltaan 2,4 x 4,8, jotta kipsilevyt menisivät täsmälleen tasan ilman leikkausta.
Tietysti en jakanut kulmiin meneviä levyjä kahteen osaan, joten jouduin tekemään surkean tasoitustyön sen sijaan.
Remonttinalokas
· Stockholm
· 97 viestiä
Samaa mieltä muiden kanssa, laita listat ympäriinsä niin kehystät ja peität... Hienosti rakennettu muuten! 👌M Mjärn sanoi:Olen rakentanut ikeagarderobin ympärille. Kehystetty ympäriinsä ja laitettu osb ja kipsiä. Sitten palautustapetti. Kuten otsikko kuuluu: Kuinka estetään, että koolaukset näkyvät osb:n ja kipsin läpi? Näkee, missä koolaukset ovat. Ne ikään kuin näkyvät seinän läpi.
Ehkä ei ole yhtä selvää kuvassa, mutta niin se joka tapauksessa on. Kuvan vasemmalla puolella se näkyy selvästi. Olisi mielenkiintoista tietää, mitä tein väärin.
Maalaa kiinnittääksesi paperinauhat kulmiin. Upotetut reunat pitäisi olla siellä. 😊 Nauhat ovat jopa valmiiksi "taivutettuja" juuri sitä varten.Mikael_L sanoi: