15 548 lukukertaa ·
45 vastausta
16k lukukertaa
45 vastausta
Kuinka halkaisen laudan pituussuunnassa?
Onko kiristimille ahdasta, pysähdyn yleensä ja siirrän kiristimen sahan taakse. Ehkä ei kelpaa hienopuusepän töihin, mutta tarpeeksi hyvä painekyllästetylle.
Se mitä yrität tehdä on jotain, mitä vältän johdonmukaisesti tekemästä kiskon kanssa. Käytän kiskoa vain, kun minulla on tasainen alusta koko kiskolle, muuten on riskinä ongelmat, sekä että siitä tulee vino että kisko keikkuu, jolloin saha voi jäädä kiinni materiaaliin.
Kuten jo ehdotettu, käytä sivuohjainta, se toimii erinomaisesti kaikkeen, mikä ei ole hienopuusepän työtä.
Kuten jo ehdotettu, käytä sivuohjainta, se toimii erinomaisesti kaikkeen, mikä ei ole hienopuusepän työtä.
luulen, että puhumme vähän ohi langan aloittajasta tässä.
Ensimmäisen viestin kuvasta päätellen TS on ostanut Dewalt upotussahan mukana tulevalla kiskolla. En ole tarkkaan perehtynyt näihin, mutta näkemissäni upotussahoissa ei ole rinnetta. Myöskään ei ole mitään "uraa" rinnettä varten.
Upotussahojen kiskoissa on ura kiskon alaosassa, johon voit työntää erityisiä puristimia (katso https://www.byggahus.se/forum/threads/hur-klyver-jag-braedan-pa-laengden.496778/post-5360991)
jotka eivät siis ole sahan tiellä, koska ne ovat kokonaan alaosassa.
Usein ei tarvita, että kisko on kiinnitetty, riittää että asetat sen sahattavan esineen päälle, ainoa kontakti sahattavan ja itse sahan välillä on terä, saha liukuu kiskolla eikä puuriman päällä.
Kaikissa upotussahoissa on perustoimintona, että voit asettaa sahauksen syvyyden melko tarkasti. Säädä syvyys niin, että se leikkaa läpi muutaman millimetrin marginaalilla.
Ensimmäisen viestin kuvasta päätellen TS on ostanut Dewalt upotussahan mukana tulevalla kiskolla. En ole tarkkaan perehtynyt näihin, mutta näkemissäni upotussahoissa ei ole rinnetta. Myöskään ei ole mitään "uraa" rinnettä varten.
Upotussahojen kiskoissa on ura kiskon alaosassa, johon voit työntää erityisiä puristimia (katso https://www.byggahus.se/forum/threads/hur-klyver-jag-braedan-pa-laengden.496778/post-5360991)
jotka eivät siis ole sahan tiellä, koska ne ovat kokonaan alaosassa.
Usein ei tarvita, että kisko on kiinnitetty, riittää että asetat sen sahattavan esineen päälle, ainoa kontakti sahattavan ja itse sahan välillä on terä, saha liukuu kiskolla eikä puuriman päällä.
Kaikissa upotussahoissa on perustoimintona, että voit asettaa sahauksen syvyyden melko tarkasti. Säädä syvyys niin, että se leikkaa läpi muutaman millimetrin marginaalilla.
En usko, että sain mitään. Pitää tarkistaaMathiasS sanoi:
Se, mitä yrität tehdä, on jotain, mitä minä johdonmukaisesti vältän tekemästä kiskon kanssa. Käytän kiskoa vain silloin, kun minulla on tasainen alusta koko kiskolle, muuten on riskinä ongelmat, sekä se, että kisko menee vinoon ja kisko kaatuu, jolloin saha uhkaa kiskaista materiaalin.
Kuten jo ehdotettiin, käytä puolenopasta, se toimii erinomaisesti kaikkeen, mikä ei ole hienopuusepäntyötä.
Jos sinulla ei ole sitä eikä pysty ostamaan, hanki vain halpa pyörösaha, mikä tahansa toimii kapeamiseen, jos sinulla ei ole hienopuusepän tarkkuusvaatimuksia.M Förstagångsköparen sanoi:
En käytä upotussahaani näihin töihin, minulla on erillinen pyörösaha tähän tarkoitukseen.
Sahaan usein lankkuja kiskon kanssa. Voit tukea alapuolelle sopivalla tavalla saman kokoisilla laudanpaloilla. Mahdollisesti käytä kaksipuolista teippiä, jos sahattavat palat ovat pieniä (muista kiinnittymisriski).
Muista myös, että hienohampaisella terällä ei voi halkaista.
Muista myös, että hienohampaisella terällä ei voi halkaista.
Kisko toimii parhaiten levyillä. 👌MathiasS sanoi:
Se mitä yrität tehdä, on jotain, mitä vältän johdonmukaisesti tekemästä kiskolla. Käytän kiskoa vain silloin, kun minulla on tasainen alusta koko kiskolle, muuten on riski ongelmiin, sekä että se menee vinoon että että kisko keikkuu, jolloin on vaara, että saha tarttuu materiaaliin.
Kuten jo ehdotettu, käytä sivuohjainta, se toimii erinomaisesti kaikkeen, mikä ei ole hienotyöstöä.
Tasaisella ja tukevalla alustalla.
Puristin toimii kai? Se helpottaa, jos sinulla on ylijäämäpaloja, jotka voi asettaa kiskon osien alle, mutta purista lauta kiskon alle ja sahaa kiskon reunaa pitkin. Useimmat pyörösahat sahaavat 2-3 cm reunasta, joten aseta kisko puolelle laudalle plus se etäisyys, jonka mittaat sahasta. Tee muutama testi toisella laudalla ensin.M Förstagångsköparen sanoi:
On melkein mahdotonta saada kisko kiinnitettyä ilman, että se kallistuu hieman, ellei sinulla ole tasaista alustaa koko kiskon alla.Z z_bumbi sanoi:Puristin toimii, eikö vaan? Se helpottaa, jos sinulla on hukkapaloja, joita asettaa osittain kiskon alle, mutta kiinnitä lauta kiskon alle ja sahaa pitkin kiskon reunaa. Suurin osa pyörösahoista sahaa 2-3 cm reunasta, joten aseta kisko puoliksi laudalle sekä sillä etäisyydellä kuin mittasit sahasta. Testaa muutamalla toisella laudankappaleella ensin.