boschkenta boschkenta sanoi:
Riittää, että sinulla on pidempi lauta samanpaksuisena kiskon toisella puolella (rinnakkain sahan kanssa) ja sahaat varovasti. Anna koneen tehdä työ ja älä paina sitä, mutta pidä hieman kevyttä painoa kiskolla toisella kädellä, niin sen pitäisi mennä hyvin. Olen halkaissut valtavasti tällä tavalla, ilman puristimia, useiden vuosien ajan.
Ok kiitos! Aion kokeilla tätä! Mutta jotta estää levyä, joka lepää pukilla, menemästä poikki, voi kai säätää sahanterän syvyyden vai mitä?

• Tykkään
Aklejan
  • Laddar…
Ossian K Olsson
M Förstagångsköparen sanoi:
Olen ostanut kiskolla varustetun sirkkelin. Olen heti kohdannut ongelman, johon on varmasti olemassa hyvä ratkaisu, mutta en ole vielä selvittänyt sitä. Toivon, että voitte auttaa minua!

Oikealla on painettu lauta (22×95). Sanotaan, että haluan sahata sen pituussuunnassa. Miten ihmeessä asetan kiskon silloin? Kaiken tekemäni jälkeen puristin osuu, tai se muuttuu täysin epävakaaksi. Levyn halkaiseminen ei ole ongelma, koska silloin laitetaan levy helposti kahden hevosen väliin ja halkaistaan. Mutta miten halkaistaan tämä oikeanpuoleinen lauta kätevimmällä tavalla?
Joskus voi olla kätevintä halkaista lauta ensin ja sitten sahata se pituudeltaan! Silloin voit ruuvata laudan kiinni hevosiin, jotta se pysyy vakaasti, sitten halkaista (sinun ei tarvitse edes halkaista koko lautaa, voit aloittaa sahaamalla toisesta päästä) ja lopuksi sahata ruuvireiät pois ja saada lauta oikeaan pituuteen.

• Tykkään
Workingclasshero
  • Laddar…
A AndersS sanoi:
Sitä ajetaan sirkkelillä ja rinnakkais/sivutukia.
Tämä "rinnakkais/sivutuki" juttu en oikein ymmärrä. Voitko selittää vähän enemmän, mikä se on? Googlasin ja sain kuvan, mutta en oikein ymmärrä sen käyttöä.

Kiinnitä kisko ja anna sahan kulkea ulkopuolella?

Ossian K Olsson Ossian K Olsson sanoi:
Joskus voi olla kätevintä halkaista lauta ensin ja sitten katkaista se pituussuunnassa! Silloin voit ruuvata laudan kiinni pukkeihin, jotta se pysyy vakaana, ja sitten halkaista (ei tarvitse edes halkaista koko ajan, vaan voit aloittaa yhdestä päästä) ja lopuksi katkaista ruuvinreiät pois saadaksesi laudan oikeaan pituuteen.
Mutta tarvitsin kaksi lautaa, jotka näyttivät siistejä sahauksen jälkeen. Eli ei mitään ruuvinreikiä 😄

Z z_bumbi sanoi:
Kiinnitä kisko ja anna sahan käydä ulkopuolella?
Miten sen kiinnittää? Ei ole mitään, millä kiinnittää, paitsi puristimella.

Ei ole parempaa kuvaa, mutta näet tämän.
Sähköinen käsipyörösaha puulevyn päällä, sahauspuruja ympärillä.

• Tykkään
FredrikR
  • Laddar…
Tämä "pararell/sidoanslag" juttu en oikein ymmärrä. Voitko selittää vähän enemmän, mitä se on? Googlaan ja näen kuvan, mutta en oikein ymmärrä tämän käyttöä.
Näin (vaikka tämä anslag on valtava, ne, jotka yleensä tulevat mukana, ovat paljon pienempiä). Anslag on siis osa, joka kulkee levyn/laudan ulkopuolella ja varmistaa, että saha ei käänny sisäänpäin:
Kreg%20KMA2685-INT%20Parallellanslag.jpg

• Tykkään
FredrikR ja 1 muu
  • Laddar…
A AndersS sanoi:
Ei ole parempaa kuvaa, mutta näet sen tästä.
[kuva]
Hmm.. En näe tarkkaa käyttöä tuossa kuvassa. Olen aivan aloittelija kaikessa tällaisessa, joten pyydän anteeksi haha. Mutta sinun ei tarvitse selittää enempää. Minun täytyy varmaan googlata! Kiitos sitoutumisesta!

zarkov zarkov sanoi:
Näin (vaikka tämä ohjain on valtava, ne, joita yleensä käytetään, ovat paljon pienempiä). Ohjain on siis osa, joka kulkee levyn/laudan ulkopuolella ja varmistaa, ettei saha poikkea sisäänpäin:
[bild]
Hupsista! Sellaista en saanut mukaan. Se olisi ollut hyvä! En kuitenkaan voi käyttää yhdellä kädellä, sillä siinä on joku turvallisuustoiminto, joka vaatii, että kummatkin kädet ovat koneella.

Ossian K Olsson
Mutta tarvitsin kaksi lankkua, jotka olivat siistejä sahauksen jälkeen. Eli ilman ruuvinreikiä 😄
Tarkoitan, että leikkaat ensin pidemmän lankun, sitten leikkaat sen kahteen lyhyempään pituuteen, joista ruuvinreiät leikataan pois! Pitkän laudan piirustus, jossa on valkoisia viivoja ja sinisiä katkoviivoja, osoittaen sahauksen kohdat ja kiinnitysreiät.

• Tykkään
Plutus
  • Laddar…
Ole tietoinen siitä, että se voi puraista ja saha saattaa singota taaksepäin, joten älä pidä kättä sahan takana, muuten voi olla loppusnikkarointi ikuisiksi ajoiksi.

Ota pala ja ruuvaa poistettava osa etu- ja takareunasta niin, että pala pysyy paikallaan, tue tarvittaessa kiskoa toiselta puolelta niin, että se makaa hyvin. Sahaa

• Tykkään
Mjärn
  • Laddar…
Ossian K Olsson Ossian K Olsson sanoi:
Tarkoitan, että ensin sahaat pidemmän laudan, sitten sahaat siitä kaksi lyhyempää palaa oikeaan pituuteen, jolloin ruuvinreiät sahataan pois![kuva]
Ahaa! Viisasta! Tuo on hyvä pitää mielessä! Kiitos paljon vinkistä!

Voi ei! Minulla ei ollut sellaista mukana. Se olisi ollut hyvä! En kuitenkaan voi ajaa yhdellä kädellä, koska siinä on jokin turvatoiminto, joka vaatii molempia käsiä koneella.
Mukana tullut on yleensä, kuten sanottu, paljon pienempi, tässä kuvassa se on musta:
70102808_ba1.jpg
Mutta on myös mahdollista, etteivät he lähetä sellaista sahan kanssa, joka sopii kiskolle, koska kiskoa voidaan useimmiten käyttää.

Ja halkaisin näin muutama viikko sitten. Mielestäni on hyvä olla ylimääräinen sääntö/lauta samalla korkeudella, jotta saha makaa vakaammin.

• Ympäristöön asetettu pyörösaha höylätyllä lankulla, tukena toinen saman korkuinen lauta, jotta saha pysyy vakaana.
  • Tykkään
Da Kv ja 2 muuta
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.