11 449 lukukertaa ·
34 vastausta
11k lukukertaa
34 vastausta
Huono laatu aluskatteessa?
Mutta unohdit alaviitteen, että se on hyväksytty vain piilotetuin kiinnikkein.F fribygg sanoi:
Mutta ehkä epäoleellista.
Minulla on naapuri, jossa kirvesmies on asentanut vastaavan kalvon, ja tietenkin piilotetuin kiinnikkein hakasilla. Eikä kalvo ole myöskään aaltoileva.
En ole kirjoittanut ohjeita.GoC sanoi:
En myöskään ole linkittänyt sitä.
En ole edes tarkistanut, että se on oikea ohje, koska se ei ole minun rakennusprojekti.
Linkitetyssä ohjeessa sanotaan, että se on sallittua ja jos sinulla tai TS:llä on ongelma sen kanssa, ota yhteyttä valmistajaan tai tuotteen myyjään, olen syytön ja mietin jo keskustelun alussa, pitäisikö se naulata.
Oliko se sinä, joka julkaisit linkin siihen epäselvään asennusohjeeseen?GoC sanoi:
Meitä oli kaksi, jotka samanaikaisesti julkaisivat tämän "epätarkan" ohjeen Byggmaxilta.F fribygg sanoi:
Jos se nyt on niin epätarkka? Teksti näyttää olevan identtinen Trebolitin kotisivulla olevan kanssa.
Hyväksytty katto = näkymätön
Hyväksytty = naulaa molempien kerrosten läpi.
Mutta riittäköön siitä, sinulla on oikeus. Asennus on täysin oikein suoritettu.
Kiitos.GoC sanoi:
Meitä oli kaksi, jotka samanaikaisesti julkaisivat tämän "epäselvän" ohjeen Byggmaxilta
Jos se nyt on niin epäselvä? Teksti vaikuttaa identtiseltä kuin Trebolitin verkkosivuilla.
Hyväksytty katto = näkymätön
Hyväksytty = naulaa molempien kerrosten läpi.
Mutta tarpeeksi siitä, sinä olet oikeassa. Asennus on täysin oikein suoritettu.
Jos katsotte Byggmax-ohjeet, näette, että se kattaa viisi erilaista papperityyppiä, joista yksi on 117, kun Byggmax leikkasi vähän siitä, he unohtivat leikata pois kaiken, mikä ei koskenut 117:ää, tanskalainen versio mainitsee, että muut tyypit ovat hyväksyttyjä naulaukseen, mutta 117 ei ole.
En itse koskaan olisi ajatellut tarkistaa tanskalaisia ohjeita, mutta ehkä se on oikein, koska valmistaja on kai skoonelainen. Jos Asennusohjeet eivät ole östgöötaksi, yleensä silmäilen läpi ruotsalaiset tai mahdollisesti englantilaiset ohjeet.Stefan N sanoi:
Rakennusveteraani
· Norrland
· 342 viestiä
Hei! Ei tarvitse vaihtaa aluskermiä vain siksi, että se on vähän kupruileva. Underlagsdukki on vaikeampi saada tasaiseksi kuin underlagspapp. Mutta jos oletkin naulannut sen kaksinkertaisesti, se saattaa periaatteessa vaatia vaihtamista, jos haluaa noudattaa normia, mutta helvetissäkin on eri asteita. Kuvassa, jossa olet laittanut yhden kierroksen underlagspapp, et ole naulannut sitä kaksinkertaisesti. Voisitko vain vaihtaa kolme ensimmäistä kaistaa tavallisella kermillä tai vaihtoehtoisesti underlagsdukilla ja löysätä saumaa kankaan ja kermin välillä, niin että sinun ei tarvitse vaihtaa kaikkea? Ja jos nyt haluat laittaa uuden kermin koko alueelle, sinun ei tarvitse poistaa ensimmäistä laittamaasi dukkiä 
T
Tovin
Harrastajapuuseppä
· Stockholm
· 1 294 viestiä
Tovin
Harrastajapuuseppä
- Stockholm
- 1 294 viestiä
Kiitos, se kuulostaa hyvältä idealta. Ostin uutta kattopahvia, YAP2200. Näiden ohjeiden mukaan sen voi kiinnittää joko piiloon tai molempien kerrosten läpi. Mitä kannattaisi suosia?S Snickarkirre sanoi:Hei! Ei tarvitse vaihtaa huopaa vain siksi, että se on hieman kupliva. Aluskate on vaikeampi saada tasaiseksi kuin alushuopa. Mutta sitten, kun olet kiinnittänyt sen kahdesti, saattaa tosiaan olla tarpeen vaihtaa se, jos haluaa noudattaa normeja, mutta onhan niitä asteita helvetissäkin. Mutta kuvassa, jossa olet laittanut yhden kierroksen alushuopaa, et ole kiinnittänyt sitä kaksinkertaisesti. Etkö vain voisi vaihtaa ne kolme ensimmäistä kerrosta tavallisella huovalla tai aluskatteella ja keventää sauman huovan ja aluskateen välillä, niin vältyt koko vaihtamiselta? Ja jos haluat laittaa uuden huovan koko katolle, sinun ei tarvitse poistaa ensimmäistä aluskatetta, jonka laitoit![]()
Rickard.
Jäsen
· Riktiga Norrland
· 7 419 viestiä
Rickard.
Jäsen
- Riktiga Norrland
- 7 419 viestiä
Ainoa etu naulata molempien läpi on, että voi odottaa ruoteita tai ulkokattoa. On esimerkiksi etuja, jos on tarkoitus käyttää shingeliä tai pintahuopaa ja se viipyy, tai ehkä täytyy odottaa, että joku muu tekee sen.T Ejmelie sanoi:
Nyt aluskattohuopa ei tee siitä myrskynkestävää, mutta huomattavasti tuulenpitävämpää kuin piilotetulla kiinnityksellä.
Viimeksi muokattu:
"Mitä kannattaa suosia?"T Ejmelie sanoi:
Ajattele itse! Mitä sinä suosittelisit? Kattohuopa, jossa ei ole näkyvissä nauloja vai kattohuopa, jossa on paljon naulankannat näkyvissä?
Minulle valinta on helppo.
T
Tovin
Harrastajapuuseppä
· Stockholm
· 1 294 viestiä
Tovin
Harrastajapuuseppä
- Stockholm
- 1 294 viestiä
Jos mietin itse?Krille-72 sanoi:
En puhu esteettisyydestä. Kysyn siksi, että näen etuja molemmissa asennuksissa. Mutta kysyn, koska tiedän, että on olemassa niitä, jotka tietävät minua paremmin, mikä on sopivinta.