T
Olen juuri alkanut asentaa aluskatetta Attefall-talooni. Ostin jotain nimeltään underlagsduk 117 Byggmaxilta. Pitäisi toimia kattotiilien alla. Mutta se oli todella ohut. Ei lainkaan kuin aluskatteet, joihin olen tottunut. Liimanauhat pysyivät hyvin, joten se ei ollut ongelma. Mutta kankaan alla, missä liimaa ei ole, se meni kuprulle.
Tältä se näyttää. Pitääkö minun tehdä se uudestaan? :-(
Attefallitalon katto, jossa on aluskate ja kuplia pinnassa. Taustalla näkyy metsää.

Minulla oli vähän YAP2200:ta, jota laitoin lopuksi. Tässä näette eron:

Katto, jossa on aluskate sekä YAP2200:lla ja 117-aluskankaalla, ero näkyy pinnan rakenteessa ja kiinnityksessä; ympärillä metsää.

Se varmasti toimii. Pitäisikö kankaan todella olla naulattu näkyviin?

Rickard.
Kangas on aivan eri materiaali kuin pahvi ja sitä tulee käsitellä eri tavoin. Esim. en usko, että se mitä olet valinnut, on ok naulata läpi molempien kerrosten, vaan se pitäisi niitata piiloon ja sitten oikeastaan vain pitää paikallaan tuuletuslämmön avulla.

Suosittelen joskus kangasta (usein yep700 silloin) joillekin, koska mielestäni se on niin uskomattoman helppo asentaa verrattuna pahviin aloittelijoille, joten en oikein ymmärrä, miten siitä tuli sinulle noin :thinking:

• Tykkään
Wärtsilä
  • Laddar…
T
Okei, sitten se täytyy vain tehdä uudelleen...

T
Poistaisitteko toisen vai vain laittaisitteko sen päälle?

Rickard.
Jos leikkaat pois/rikki kaiken, mikä on möykkyistä, voit asettaa sen päälle, mitä sileämmäksi saat sen, sitä helpompi veden on valua pois.

Stefan N Stefan N sanoi:
Saat tehdä uudestaan. Ohje on selvä, että sen pitää olla piiloinen kiinnitys. [linkki]
Silmäilin yllä olevaa asennusohjetta ja siinä otetaan esimerkkinä naulaaminen molempien kerrosten läpi, joten ei ole suurta syytä tehdä uudestaan.

En tiedä mitä olet lukenut.
Trebolit-aluskatteen ilmoitus, joka varoittaa, että se on hyväksytty vain piilotetuilla liitoksilla asennettavaksi.

• Tykkään
hus520 ja 1 muu
  • Laddar…
Lue ohje, älä vain otsikko, opin ala-asteella ja sovellan sitä yhä.

Menetelmässä 1, joka on kuvattu asennusohjeessa, jonka itse linkkasit, mainitaan naulaus molempien kerrosten läpi.

Menetelmässä 2 klamraus.

En ole kirjoittanut ohjetta enkä tarkistanut, että linkki vastaa tuotetta, jota TS:llä on.

En ole varma, onko naulaus hyvä tai sopiva, mutta se on menetelmä 1 ohjeiden mukaan ja siten monien ensisijainen valinta.

F fribygg sanoi:
Opin miten lukea ohjeet, ei vain otsikkoa, alakoulussa, ja sovellan sitä edelleen.

Menetelmässä 1, jonka kuvaat linkittämässäsi asennusohjeessa, mainitaan naulaus molempien kerrosten läpi.

Menetelmässä 2 mainitaan kiinnitys niiteillä.

En ole kirjoittanut ohjeita enkä tarkistanut, että linkki vastaa TS:n tuotetta.

En ole varma, onko naulaus hyvä tai sopiva, mutta se on menetelmä 1 ohjeiden mukaan ja siksi monille ensisijainen valinta.
sinun täytyy olla unohtanut lukulasisi, kun luit ohjeet niin tarkasti

”Naulaus alemman kerroksen läpi (piilokiinnitys): Huopanaula 20x2,8 tai 25x2,5. Naulakuvio Menetelmä 1 mukaan.”

Excel
Laitoin saman liinan viime vuonna, vältä kävelemistä pahvin päällä kun aurinko paistaa, se voi vahingoittua helposti. Se voi muuttua hieman kupruiseksi, mutta huomasin että se tasoittuu päivän auringon jälkeen. Onnea matkaan.

• Tykkään
Tovin
  • Laddar…
GoC GoC sanoi:
du måste måste ha glömt läsglasögonen då du så noga läste instruktionen

”Spikning genom undre lagret (dold infästning): Pappspik 20x2,8 eller 25x2,5. Spikmönster enligt Metod 1.”
"Montage kan ske med dold infästning (om läktning sker omgående) alternativt med spikning genom båda lagren av underlagstäckningen"

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.