Olen juuri alkanut asentaa aluskatetta Attefall-talooni. Ostin jotain nimeltään underlagsduk 117 Byggmaxilta. Pitäisi toimia kattotiilien alla. Mutta se oli todella ohut. Ei lainkaan kuin aluskatteet, joihin olen tottunut. Liimanauhat pysyivät hyvin, joten se ei ollut ongelma. Mutta kankaan alla, missä liimaa ei ole, se meni kuprulle.
Tältä se näyttää. Pitääkö minun tehdä se uudestaan?
Minulla oli vähän YAP2200:ta, jota laitoin lopuksi. Tässä näette eron:
Kangas on aivan eri materiaali kuin pahvi ja sitä tulee käsitellä eri tavoin. Esim. en usko, että se mitä olet valinnut, on ok naulata läpi molempien kerrosten, vaan se pitäisi niitata piiloon ja sitten oikeastaan vain pitää paikallaan tuuletuslämmön avulla.
Suosittelen joskus kangasta (usein yep700 silloin) joillekin, koska mielestäni se on niin uskomattoman helppo asentaa verrattuna pahviin aloittelijoille, joten en oikein ymmärrä, miten siitä tuli sinulle noin
Sinun pitäisi varmaan korjata se, koska olet asentanut sen väärin ja naulannut kankaan läpi. Se pitäisi kiinnittää vain alimman kerroksen läpi eikä koko sauman läpi. Se pysyy kiinni liimareunan avulla. Tämä käy myös selvästi ilmi asennusohjeesta
Laitoin saman liinan viime vuonna, vältä kävelemistä pahvin päällä kun aurinko paistaa, se voi vahingoittua helposti. Se voi muuttua hieman kupruiseksi, mutta huomasin että se tasoittuu päivän auringon jälkeen. Onnea matkaan.
Opin myös peruskoulussa tarkistamaan asiat, erityisesti kun kyseessä on Byggmax. Siinä ohjeversiossa, joka ei ole yhdistetty useista malleista, se on selkeämmin esitetty.