Hei.
Aion vaihtaa sisäkaton. Luulin, että se oli vanha klassinen huntonit-levy. Joten ostin muutaman pinon Huntonit Classic, repin vanhat levyt alas ja olin aloittamassa uusien asennusta. Vain huomatakseni, että leveys ei täsmää. Vanhojen kattopaneelien leveys on CC 300, kun taas uusien levyjen kokonaisleveys on 300 uran kanssa, mutta itse peittävä leveys on vain 280. Mikä tämä on? Onko Huntonit muuttanut leveyksiä talon rakentamisen jälkeen (alku 80-luku) vai onko vanha katto jokin muu variantti, jolla on erilainen leveys?
Tämä tuli hankalaksi nyt, yhtäkkiä minulla on täysin väärä etäisyys harvaleveälle paneelille 😭
Kyllä, laittaa ne poikittain harvatahtia vasten ratkaisisi asiat teknisesti. Olen saanut tietää täällä, että se olisi katastrofi esteettisesti, mutta teen työtä sen eteen
Ajattelin ensin, että ehkä olisi mahdollista löytää jokin paneeli, joka sopisi, mutta se vaikuttaa vaikealta. Ehkä se oli jotain, mitä oli vain 80-luvulla...
Voi olla, että minun on yksinkertaisesti täydennettävä lisää harvaa, kysymys on, miten se tehdään parhaiten. Ota esimerkiksi pitkänomainen osa kattoa liitetyssä kuvassa. Oikealla ei ole ongelmaa, siellä minulla on sääntö, johon naulata, mutta miten teen vasemmalla? Kyseinen sääntö on useita kymmeniä senttimetrejä seinän takana. Ainoa, mitä voin ajatella, on, että nostaisin ylös laudanpaloja yläpuolelle, jotka kiinnitän olemassa olevaan harvaan, jotta voin kiinnittää siihen uuden, olisiko se tarpeeksi vakaa? Piirsin ajattelyn laudan kuvaan, jotta ymmärrät, mitä tarkoitan.