Hei!

Olen rakentanut kattokupolia kesällä ja nyt aion asentaa lattialastulevyä, mutta silloin seuraava kysymys tulee mieleen!

Pitäisikö minun laittaa muovia tänne? Vai pitäisikö muovin mennä yli tai olla samassa tasossa lastulevyn kanssa, joka tulee sen jälkeen?
Takkupa rakenteilla, näkyvissä keskeneräiset lattialevyt ja muovi kerrosten välissä, punainen nuoli osoittaa muovin paikkaa.

Muovia on kerrosten välillä, kuten kuvassa näkyy.

Kiitos etukäteen!

Höyrynsulku tulee olla vain pinnoilla (seinät ja katto), jotka ovat ulospäin. Niin kauan kuin lämpötila on sama eri kerroksissa, muovi ei aiheuta haittaa. Todennäköisesti talo on alun perin rakennettu keskeneräisellä yläkerralla.

Seinässä on optimaalisinta, että kosteussulku yhdistyy alakerran seinässä olevaan kosteussulkuun. Lattian kosteussulun pitäisi yhdistyä siihen. Joten jos yhdistät seinässä olevan kosteussulun lattian kosteussulkuun, se on paras ratkaisu.

joo siellä on ollut "kattvind" aikaisemmin, joten siksi siellä on muovia nyt. Mutta missä nuoli osoittaa, on käytännössä vain tukipuu ja asfaltsboard, joten muovi olisi ehkä paras, mutta se olisi erittäin vaikea saada tiiviiksi siellä. Voinko hyvällä omallatunnolla jättää muovin pois sieltä, vai pitäisikö minun yrittää saada se tiiviiksi sielläkin?

ei ole ehkä niin todennäköistä, että kosteus yläkerrasta menee alas lattiaan?
alhaalta päin se on suojattu sellaisenaan.

Asfaboarden on varmasti ulkopuolella. Höyrysulun pitäisi olla eristyksen sisäpuolella. Daniel 109:n näkökulma on tärkeä, että höyrysulku uuden ulkoseinän kohdalla on tiivis. Samaan aikaan et voi enää laittaa muovia puuregelin alle. Pidä tämä mielessä ja yritä löytää käytännöllinen ratkaisu.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.