3 204 lukukertaa ·
12 vastausta
3k lukukertaa
12 vastausta
Höyrysulku lattialämmityksen päällä välipohjassa?
Olen vetänyt vanhan parketin ja asentanut lattialämmityksen, ja aion nyt asentaa lattialastulevyn+lumppapaperin+laminaatin päälle. Pitäisikö minun siis laittaa muovikalvo levyjen ja lattialastulevyn väliin? Silloin en voi liimata lastulevyä kiinni, vaan vain ruuvata, lisääkö tämä riskiä joustolle ja narinalle?
Pitäisikö minun jättää kalvo pois?
Alapuolella on lämmittämätön (toistaiseksi) kellari.
Muita ehdotuksia?
Muita ehdotuksia?
Miksi laittaa lattiavaneria, eikö sinulla ole kantavaa lattiaa parketin alla tai etkö ole urittanut poikittain lattiahirsien kanssa.jackass sanoi:Olen poistanut vanhan parketin ja asentanut lattialämmityksen, ja nyt aion asentaa lattiavaneria+huopapaperia+laminaattia päälle. Pitäisikö minun siis laittaa muovikalvo levyjen ja lattiavanerin väliin? Silloin en voi liimata vaneria ruuvaten, vaan vain ruuvata, lisääkö tämä heilumisen ja narinan riskiä?
Muita ehdotuksia?
Minulla on lattialämmitys uritetussa 22 mm lastulevyssä. Ura on 19 mm, joten jäljelle jää vain 3 mm, laminaatti päällä ilman mitään välissä, paitsi levyt ja muovi. Mutta se on keittiössä ja eteisessä. Kun teen muut huoneet, varmistan, että käännöksissä on jotain kantavaa alla. Se on lattianvalmistaja, joka määrää, onko muovia käytettävä ja mikä on maksimi pintalämpötila.
Jäsen
· Västragötaland
· 1 035 viestiä
Kyllä, sinun pitäisi tehdä se, jos aiot asentaa lattian valmistajien suositusten mukaisesti. Minä en aio tehdä sitä välipohjassa. Jos saan siitä vahinkoa lattialle, otan sen riskin. Sen pitäisi olla olematon, kun tarkastelen kosteuden mollierdiagrammaa. Jos päädyn riskialueelle, niin jokin muu on todella vialla.
Ehdotan, että ongelma lattian kanssa ei ole kosteusprosentti itsessään, vaan se, että lattialla on eri kosteuspitoisuus ylä- ja alapuolella, mikä voi aiheuttaa lattian vääntymistä. Tämä voi myös esiintyä välipohjassa.
Itselläni on joitakin lattioita, jotka ovat muovin kanssa ja toiset ilman, enkä huomaa eroa näiden välillä.
Itselläni on joitakin lattioita, jotka ovat muovin kanssa ja toiset ilman, enkä huomaa eroa näiden välillä.
Klikkaa tästä vastataksesi