Kuten otsikko kuuluu:

Pitäisikö parketin alle laittaa muovia lämmitettyyn välipohjaan vai ei?

Kyllä, lattianvalmistajat haluavat sitä varmistaakseen, että lattian ylä- ja alapuoli ovat yhtä kosteita (ovat "samassa ympäristössä").

• Tykkään
Handhyveln
  • Laddar…
Kuten epäilin....

Joten se on (lattialämmityskierukoiden päällä) muovi, lumppapaperi, parketti, jotka ovat käytössä?

Mutta eikö sitä tarvitse yhdistää/tiivistää talon (kuori)muovin kanssa?

Kyllä, niin minä tein. Ja ei, en ole tiivistänyt seinää vasten, jonkinlainen kohtuus pitää olla hulluudessa....

• Tykkään
tobben_74
  • Laddar…
Olen vetänyt vanhan parketin ja asentanut lattialämmityksen, ja aion nyt asentaa lattialastulevyn+lumppapaperin+laminaatin päälle. Pitäisikö minun siis laittaa muovikalvo levyjen ja lattialastulevyn väliin? Silloin en voi liimata lastulevyä kiinni, vaan vain ruuvata, lisääkö tämä riskiä joustolle ja narinalle?
Pitäisikö minun jättää kalvo pois?
Alapuolella on lämmittämätön (toistaiseksi) kellari.
Muita ehdotuksia?

jackass sanoi:
Olen poistanut vanhan parketin ja asentanut lattialämmityksen, ja nyt aion asentaa lattiavaneria+huopapaperia+laminaattia päälle. Pitäisikö minun siis laittaa muovikalvo levyjen ja lattiavanerin väliin? Silloin en voi liimata vaneria ruuvaten, vaan vain ruuvata, lisääkö tämä heilumisen ja narinan riskiä?
Pitäisikö minun jättää kalvo pois?
Alapuolella on lämmittämätön (toistaiseksi) kellari.
Muita ehdotuksia?
Miksi laittaa lattiavaneria, eikö sinulla ole kantavaa lattiaa parketin alla tai etkö ole urittanut poikittain lattiahirsien kanssa.

Muovi on varmaan vain suojaamaan laminaattilattiaa, joten laitat sen lastulevyn päälle jos tarvitset sitä.

Rimat parketin alla. Mutkissa se on heiluvainen sekä urat ovat paikoittain pitkin rimoja. Uskon, että laminaatti ei ole tarpeeksi kantavaa. Eikö muovikin ole tarkoitettu suojaamaan lastulevyä?

Suojata lastua miltä???

Kosteuden kuljetus. Mutta ehkä sillä ei ole mitään vaikutusta?
Laminate vaikuttaa olevan melko epäherkkä myös, mutta silti suositus on, että sinne pitäisi laittaa muovi...

Minulla on lattialämmitys uritetussa 22 mm lastulevyssä. Ura on 19 mm, joten jäljelle jää vain 3 mm, laminaatti päällä ilman mitään välissä, paitsi levyt ja muovi. Mutta se on keittiössä ja eteisessä. Kun teen muut huoneet, varmistan, että käännöksissä on jotain kantavaa alla. Se on lattianvalmistaja, joka määrää, onko muovia käytettävä ja mikä on maksimi pintalämpötila.

Kyllä, sinun pitäisi tehdä se, jos aiot asentaa lattian valmistajien suositusten mukaisesti. Minä en aio tehdä sitä välipohjassa. Jos saan siitä vahinkoa lattialle, otan sen riskin. Sen pitäisi olla olematon, kun tarkastelen kosteuden mollierdiagrammaa. Jos päädyn riskialueelle, niin jokin muu on todella vialla.

Ehdotan, että ongelma lattian kanssa ei ole kosteusprosentti itsessään, vaan se, että lattialla on eri kosteuspitoisuus ylä- ja alapuolella, mikä voi aiheuttaa lattian vääntymistä. Tämä voi myös esiintyä välipohjassa.

Itselläni on joitakin lattioita, jotka ovat muovin kanssa ja toiset ilman, enkä huomaa eroa näiden välillä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.