11 906 lukukertaa ·
18 vastausta
12k lukukertaa
18 vastausta
"Hitsauskoulu verkossa - ketju" etsitään.
En usko, että tiedät mistä puhut. Yleensä tehdään useita kerroksia, kun käytetään paksua levyä. Sen voi tehdä joko seoskaasulla ja lankaisella langalla tai putkilangalla ja co2-kaasulla.lars_stefan_axelsson sanoi:Aivan oikein, MIGa (oikeastaan MAG) voidaan tehdä melkein kuinka paksulle levylle tahansa, erityisesti kun käytetään suihkukaaria lyhytkaaren sijasta, mutta vaikka olen tehnyt molempia, mielestäni MIG/MAG sopii parhaiten ohuille levyille. (Vaikka en olekaan koskaan hallinnut suihkukaarta) Ei ole syyttä, että sähkökäyttö on edelleen yleisin telakkateollisuudessa. ;-)
Sitä en ole koskaan kokeillut (sitä ei ollut silloin, kun opin) miten se on verrattuna kaasuun?
Jos osaa, voi juurtaa ja sitten asettaa työkappaleen paikalleen ja ajaa sitten a-mittoja esim. a15 ilman ongelmia.
Miten luulet muuten paksua levyä hitsattavan kaupallisesti? Tikulla...
Hitsausautomaatit käyttävät sekä jauhekaarta että lankaa + kaasua.
Joku mainitsi 10 mm mig/magilla. Periaatteessa voi tehdä kuinka paksulle tahansa, 100 mm on yleisesti käytössä.
Viimeksi muokattu:
Snailman
Jäsen
· Västra Götaland
· 5 586 viestiä
Snailman
Jäsen
- Västra Götaland
- 5 586 viestiä
Minulla on kaasuhitsaus, puikkohitsaus ja maghitsaus, jos hitsaan ohuempaa levyä, kuten 1mm, se on helpompaa maghitsauksella, puikkohitsaus on melko toivoton silloin... jos taas levy on melko paksu, niin käytän puikkohitsausta enimmäkseen siksi, että maghitsauslaite oli melko halpa (heikko) ja siksi puikkohitsaustekniikalla on paremmat kapasiteetit.
Kaasuhitsaus on hankalin, koska se tekee helposti liikaa lämpöä, jolloin levyyn tulee jännitteitä ja se taipuu...
Kaasuhitsaus on hankalin, koska se tekee helposti liikaa lämpöä, jolloin levyyn tulee jännitteitä ja se taipuu...
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 242 viestiä
Kyllä, viimeksi kun olin telakalla, juuri näin enimmäkseen tehtiin, eli hitsattiin puikolla. Asiantuntijoiden mukaan automaattien asettamiseen meni nimittäin pidempi aika kuin käsin hitsaamiseen, joten rahaa ei säästetty sillä. Automaatteja käytettiin vain melko erityisissä olosuhteissa, koska ne olivat (ovat?) melko rajoitettuja. (Toisin kuin autoteollisuudessa, robotteja, jotka ovat kehittyneempiä, ei käytetty.) Jos hitsin pituus laskettaisiin metreinä, tilanne olisi tietysti erilainen.dunde sanoi:
Nyt on kulunut useita vuosikymmeniä siitä, kun olin viimeksi telakalla, kehitystä on varmasti tapahtunut. Esimerkiksi ne on lakkautettu... ;-)
Ja jos luet viestini, siinä ei oikeastaan ole mitään, mikä olisi ristiriidassa sanomasi kanssa, olen itse hitsannut MAG:ia jopa 10 mm asti lyhytkaarella ja useilla kerroksilla, joten olen hyvin tietoinen siitä, että se onnistuu erinomaisesti. Mutta se ei kuitenkaan ole se laitteisto, jonka valitsisin, varsinkin kun usein hitsataan raskaampia rakenteita paikan päällä (ulkona) ja silloin sähköhitsaus on huomattavasti kätevämpää.
Jäsen
· Korpilombolo
· 3 731 viestiä
http://www.svets.se/2.a9399510651ebd2b0800043316.html Tässä on osa, joka pitäisi olla mielenkiintoinen sekä aloittelijoille että muille hitsaukseen liittyen.
Klikkaa tästä vastataksesi