Hei,

Minulla on asunto-osake, joka on käynyt läpi putkiremontin ennen kuin ostin asunnon. Aikaisemman putkiremontin jälkeen, jossa viimeistely oli todella huono, keittiön alakulmissa ja yläkulmissa on nyt suuria reikiä, miten korjaan nämä reiät helpoiten?

Ajattelin, että ruiskutan sisään vähän uretaanivaahtoa ja sitten levitän paksumman kerroksen tasoitetta päälle, ajattelen että uretaanivaahto tarjoaa hieman vastusta, jotta tasoitteen voi painaa päälle. Kuulostaako tämä hyvältä ratkaisulta vai miten te olisitte tehneet? :)

• Kuvassa näkyy kaksi suurta reikää seinän ylä- ja alakulmassa keittiössä, mahdollisesti aiemman putkiremontin jäljiltä.
Jännittävää.......mitä sieltä löytyy, kun valaiset sisään? Tuntuisi enemmän yhdistyksen asialta korjata tuo siellä?

• Tykkään
Nalleman64 ja 2 muuta
  • Laddar…
C
S Stefan1972 sanoi:
Tuntuu enemmän, että yhdistyksen pitäisi hoitaa tuo asia?
Aivan. Tuota ei pidä hyväksyä. Heidän on tultava takaisin ja tehtävä se valmiiksi.

• Tykkään
TRJBerg ja 2 muuta
  • Laddar…
S Stefan1972 sanoi:
Jännittävää.......mitä reikässä on, kun valaistat sisälle? Tuntuu enemmän siltä, että yhdistyksen pitäisi korjata tuo?
C cpalm sanoi:
Juuri niin. Tuota ei pitäisi hyväksyä. Heidän on palattava ja tehtävä työ loppuun.
En ole tutkinut kovin tarkasti, mutta viemäriputki näkyy yläkulmassa ja alakulmassa epäilen, että omat putkeni menevät kohti kylpyhuonetta.

Putkiremontti tehtiin noin 10 vuotta sitten eli 8-9 vuotta ennen kuin ostin asunnon. Tuntuu, ettei minun välttämättä tarvitse sekoittaa yhdistystä, kun työ tehtiin niin kauan sitten, ja lisäksi se on todennäköisesti jotain, minkä voin suhteellisen helposti korjata itse.

• Tykkään
HasvaH
  • Laddar…
V Vickevoff sanoi:
Hei,

Omistan asunto-osakkeen, joka on läpikäynyt putkiremontin ennen kuin ostin asunnon. Aiemman putkiremontin huonon viimeistelyn vuoksi keittiössä on nyt suuria reikiä alakulmassa ja yläkulmassa, miten voisin korjata nämä reiät helpoiten?

Ajattelin suihkuttaa ensin vähän saumasulkua ja sitten levittää paksumman kerroksen Husfixiä, ajatellen että saumasulku antaa pienen vastuksen kun levittää sitä. Kuulostaako tämä hyvältä ratkaisulta vai miten te olisitte tehneet? :)
Olisin valinnut saumasulkua/Husfixiä.
Voi kestää viikkoja/kuukausia/vuosia selvittää aikaisemman urakan huolimattomuus.

• Tykkään
klaskarlsson
  • Laddar…
C
V Vickevoff sanoi:
Stambytet utfördes för ca. 10 år sedan dvs. 8-9 år tidigare än jag köpte lägenheten.
No, ymmärrän miten ajattelet.
Olisin täyttänyt kipsilaastilla. Vaahdotäyte on hankalaa käsitellä, ja se voi myös rikkoa rakenteen, kun täytät syvää reikää tuolla tavalla.

• Tykkään
Ingemar O ja 5 muuta
  • Laddar…
V Vickevoff sanoi:
Hei,

Minulla on asunto-osake, joka on käynyt läpi putkiremontin ennen kuin ostin asunnon. Aikaisemman putkiremontin jälkeen, jossa oli todella huono palautus, on nyt isoja reikiä keittiön ala- ja yläkulmassa, kuinka korjaan nämä reiät helpoiten?

Ajattelin, että ruiskutan sisään hiukan vaahtoa ja sitten painan päälle paksumman kerroksen talon korjausainetta, ajattelen, että vaahto antaa vähän vastusta, jota vasten painaa korjausainetta. Kuulostaako tämä hyvältä ratkaisulta vai kuinka olisitte tehneet? :)
Hei,
Olen ehkä ostanut pohjatiivistelistat tai käyttänyt lasikuitueristystä saadakseni jotain, johon rappaus voi kiinnittyä.

Kuten mainitsit, ei ole ideaa puhua yhdistyksen kanssa, koska tämä liittyy asunnon pinnoitteisiin ja tavallisin on, että BRH:lla on niiden ylläpitovastuu. Ostit asunnon sellaisena kuin se oli ja siten hyväksyit tämän vian, mikä ei ole asia, jonka yhdistys voi ajaa takuuasiana urakoitsijaa vastaan nyt.

Polyuretaanivaahtoa ei tule käyttää, se on palonarka. Käytä mineraalivillaa ja kipsilaastia.

Jos paloturvallisuus on vaarantunut, vastuu on yhdistyksellä...

• Tykkään
TRJBerg ja 3 muuta
  • Laddar…
Olen käyttänyt kipsilaastia joka päivä viikossa. Kun sen sekoittaa oikein, siitä tulee suhteellisen "hyytelömäinen" ja se on helppo levittää myös kattoon. Kipsilaastin etuna on nopea kuivumisaika, voin yleensä täyttää reiän tunnin kuluttua, jolloin se on kovettunut. Joten useat pienet erät kipsilaastia ratkaisevat ongelman, helppo hioa ja helppo sekoittaa. Jos en tarvitse niin paljon, sekoitan sen "maalitikkulla" vanhassa jogurtti-/jäätelörasiassa.

• Tykkään
Joak ja 2 muuta
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.