31 982 lukukertaa ·
8 vastausta
32k lukukertaa
8 vastausta
hieno alusverkko hiiriverkon sijaan?
Ostin kotiin hiiribändi-kiskon ja olen kokeillut hieman. Joko en ole ymmärtänyt miten se on tarkoitettu asennettavaksi tai sitten taloni ei sovi yhteen heidän ajatuksensa kanssa.
-Luulen, että olen löytänyt vararatkaisun, jolla voi onnistua asentamaan ne tällä tavalla..
Mutta sitten pohdin vähän... Eikö hieno verkko riittäisi..
Jos hiiret juoksevat taloa kohti, pystyisivätkö ne todella käyttämään niin paljon energiaa alumiiniverkon läpijyrsimiseen? Sen sijaan että ne jatkaisivat juoksemista ja etsisivät, kunnes kyllästyvät ja muuttavat naapuriin..
Olisi huomattavasti helpompaa asentaa...
-Luulen, että olen löytänyt vararatkaisun, jolla voi onnistua asentamaan ne tällä tavalla..
Mutta sitten pohdin vähän... Eikö hieno verkko riittäisi..
Jos hiiret juoksevat taloa kohti, pystyisivätkö ne todella käyttämään niin paljon energiaa alumiiniverkon läpijyrsimiseen? Sen sijaan että ne jatkaisivat juoksemista ja etsisivät, kunnes kyllästyvät ja muuttavat naapuriin..
Olisi huomattavasti helpompaa asentaa...
Tietääkö kukaan, miten minun pitäisi asentaa musbandet?
Hätäratkaisuna ajattelin kiilata sen ylös tuulensuojapaperin ja paneelin väliin, ja ottaa kiinnitysruuvi ja kiristää "kiharat" samalle tasolle lautojen kanssa.. pitäisi onnistua, mutta ei ole tarkoitus tehdä näin...

Hätäratkaisuna ajattelin kiilata sen ylös tuulensuojapaperin ja paneelin väliin, ja ottaa kiinnitysruuvi ja kiristää "kiharat" samalle tasolle lautojen kanssa.. pitäisi onnistua, mutta ei ole tarkoitus tehdä näin...

Jossakin olen lukenut, että 5 mm on pienin tila, jota hiiri tarvitsee päästäkseen ohitse. Nyt en tiedä, miten suuret reiät sen piikkimyyn siellä olivat mutta... Omalla kohdallani on täysin turhaa asentaa mitään hiiriverkkoa uuden hienon paneelini alle, tämä johtuu siitä, että sieltä on suora moottoritie ylös ryömintätilasta, missä ne periaatteessa voivat nousta ylös missä haluavat. Hienot giljotiinini työskentelevät kovalla teholla syksystä kevääseen. http://www.biltema.se/sv/Fritid/Tradgard/Ovrigt/Musfallor-2-st/
(Kissahirviöt puolestaan makaavat rauhallisina ja odottavat, että ruokakuppi täyttyy)
(Kissahirviöt puolestaan makaavat rauhallisina ja odottavat, että ruokakuppi täyttyy)
5 mm uskon koskevan pieniä hiiriä. Normaalikokoiset kotihiiret pysähtyvät varmaan naulalistaan, joka mielestäni vaikuttaa järkevältä idealta. Luulenpa, että saatan kokeilla sitä itsekin, jos kuulen hiiriä jatkossa - olen juuri ollut tiivistämässä vintillä.
Tein väliaikaisen esimerkin siitä, miten ajattelin vaihtoehtoisesti asentaa musbanden...
Nyt sekä seinäosa että kisko ovat melko vääntyneitä... ja näkyvä tuulensuojakangas ei ole samanlainen paksu ja jäykkä kuin alimpana oleva tuulensuoja.
Tuulensuoja on puristettuna seinän sisäosan ja paneelin väliin... jos työnnän sen musbandetin väliin, se pysyy puolittain paikallaan itsestään...
Jos sitten otan kiinnitysruuvin ja puristan vähän sieltä täältä paneeliin, sen pitäisi pysyä siinä, suunnilleen... hetken aikaa...
Mutta hiiri voi olla niin hankala, että se onnistuu työntämään pois ne piikit, joiden pitäisi olla kireällä, mutta jotka tässä tapauksessa vain juuri ja juuri peittävät aukon...

Nyt sekä seinäosa että kisko ovat melko vääntyneitä... ja näkyvä tuulensuojakangas ei ole samanlainen paksu ja jäykkä kuin alimpana oleva tuulensuoja.
Tuulensuoja on puristettuna seinän sisäosan ja paneelin väliin... jos työnnän sen musbandetin väliin, se pysyy puolittain paikallaan itsestään...
Jos sitten otan kiinnitysruuvin ja puristan vähän sieltä täältä paneeliin, sen pitäisi pysyä siinä, suunnilleen... hetken aikaa...
Mutta hiiri voi olla niin hankala, että se onnistuu työntämään pois ne piikit, joiden pitäisi olla kireällä, mutta jotka tässä tapauksessa vain juuri ja juuri peittävät aukon...

Klikkaa tästä vastataksesi