1 910 lukukertaa ·
3 vastausta
2k lukukertaa
3 vastausta
helmipontin asentaminen kattoon
Hei, kävin eilen ostamassa 15 neliötä helmiponttia ja aloin asentaa sitä eilen dycker pickalla. Mutta nyt on niin, että pituus ei riitä koko huoneeseen, joten minun täytyy jatkaa lyhyitä pätkiä.
Kattopalkit eivät ole kovin tasaisia ja kun liitin lyhyen palasen ja olin laittamassa seuraavaa ponttia, oli minulla hirveä työ saada se paikalleen, mikä johti muutamien ponttien halkeamiseen jne.
Mutta sain sen lopulta paikalleen. Onko mitään vinkkejä miten tämän voisi tehdä helpommin?
Palkit ovat epätasaisia alussa mutta tasoittuvat mitä pidemmälle huoneeseen tullaan, mutta juuri nyt ponttien asentaminen on pelkkää helvettiä.
Kattopalkit eivät ole kovin tasaisia ja kun liitin lyhyen palasen ja olin laittamassa seuraavaa ponttia, oli minulla hirveä työ saada se paikalleen, mikä johti muutamien ponttien halkeamiseen jne.
Mutta sain sen lopulta paikalleen. Onko mitään vinkkejä miten tämän voisi tehdä helpommin?
Palkit ovat epätasaisia alussa mutta tasoittuvat mitä pidemmälle huoneeseen tullaan, mutta juuri nyt ponttien asentaminen on pelkkää helvettiä.
Mutta miten pidän laudat ylhäällä? En voi yksin pitää ylhäällä 3,7 metriä pitkiä lautoja ja naulata ne jälkikäteen. Jos laitan pontin toiselle puolelle ja yritän sitten laittaa sen toiselle puolelle, on suuri riski, että se irtoaa toisesta päästä ja tuloksena murran pontin. Voiko kaksi lautaa yhdistää pituussuunnassa ja sitten naulata ne ylös pareittain? Mutta silloin saan sauman samaan paikkaan koko katolla.
Klikkaa tästä vastataksesi