3 895 lukukertaa ·
9 vastausta
4k lukukertaa
9 vastausta
Heittää pala asbestilevyä
Kellarissani on jostain syystä pieni pala maalattua eterniittikattoa pudonnut – noin 2-3 neliösenttimetriä.
Voinko heittää tämän pienen palan talousjätteiden roskakoriin vai pitääkö se käsitellä jollain muulla tavalla?
Kiitos etukäteen!
Voinko heittää tämän pienen palan talousjätteiden roskakoriin vai pitääkö se käsitellä jollain muulla tavalla?
Kiitos etukäteen!
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 051 viestiä
Uumajan hyötyjäteasemalla on kontti eternitille, ehkä löytyy muissakin kunnissa.
MUTTA laita se roskiin, savukaasujen puhdistus huolehtii hiukkasista.
Protte
MUTTA laita se roskiin, savukaasujen puhdistus huolehtii hiukkasista.
Protte
ullberg
Työkaluhullu
· Stockholm
· 4 026 viestiä
ullberg
Työkaluhullu
- Stockholm
- 4 026 viestiä
TS:lle: jos puhumme siitä koosta, jonka mainitset, en näe mitään terveydellisiä tai eettisiä ongelmia antaa sen kadota millä tahansa tavalla, teet varmasti monia asioita, jotka ovat vaarallisempia sinulle ja ympäristöllesi joka vuosi...
/U
/U
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Pienen eternitpalan olin varmaan itse vain heittänyt tavalliseen roskikseen.
Ehkä ei 100 % oikein joidenkin tiukkojen sääntöjen mukaan, mutta käytännössä se on todennäköisesti "tarpeeksi oikein".
Ehkä ei 100 % oikein joidenkin tiukkojen sääntöjen mukaan, mutta käytännössä se on todennäköisesti "tarpeeksi oikein".
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 viestiä
100% väärin, mutta siksi meillä on yksinkertainen sääntö, että KAIKKI on jätettävä. Yksi ainoa yksinkertainen sääntö, jotta ihmiset eivät joudu tekemään omia päätöksiä sellaisista asioista, joita heidän ei tarvitse perehtyä.Mikael_L sanoi:
Jäsen
· Stockholmslän
· 38 viestiä
Jos en ole aivan väärässä, eterniitti on asbestia ja asbesti on kivimineraali. Kun se rikkoutuu, kuidut pääsevät ilmaan ja keuhkoihin, ja silloin se on vaarallista... Tämä tarkoittaa, että asbesti on luonnollinen kivimuoto luonnossa eikä sillä ole ympäristövaikutusta, jos sen kaivaa maahan eikä se pääse pölyämään... Korjatkaa minua, jos olen väärässä?
Se pitää paikkansa. Vastalause asioiden hautaamista puutarhaan koskee enemmän kyvyttömyyttämme dokumentoida ja välittää eteenpäin tietoa siitä, mihin olemme haudanneet "aarteemme".
Kunta hoitaa tällaiset asiat hieman paremmin.
Kunta hoitaa tällaiset asiat hieman paremmin.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 viestiä
Oikein. Juuri kuten tehdään kaatopaikoilla.Ecceback sanoi:Jos en ole aivan väärässä, eterniitti on asbestia ja asbesti on kivi. Kun se menee rikki ja kuidut päätyvät ilmaan ja keuhkoihin, silloin siitä tulee vaarallinen.... Tämä tarkoittaa, että asbesti on luonnollinen kivilaji luonnossa, eikä sillä ole huomattavaa ympäristövaikutusta, jos se haudataan eikä pääse pölyämään... Korjatkaa minua, jos olen väärässä?
Administrator
· Skåne
· 8 684 viestiä
Olen poistanut ikävyydet ja off topic -keskustelun tästä ketjusta.
Klikkaa tästä vastataksesi