Onko joku, joka voi auttaa minua HEA-palkin mitoittamisessa?

Aion nostaa hallirakennusta muutaman millimetrin verran, jotta voin tehdä hieman töitä perustassa. Minulla on 2 kiinnitys/nosto-pistettä, yksi kummassakin ulkonurkassa. Hallirakennus koostuu vain seinistä, koska kaikki muu on purettu. Laskin, mitä rakennus painaisi, jos seinät olisivat massiivista mäntyä, ja päädyin 2,5 tonniin. Samalla koko paino ei tule lepäämään nostopisteissä, koska hallirakennus lepää myös talon seinän päällä. Mutta jos lasketaan, että jokaisen palkin pitäisi kestää 1,5 tonnin kuormitus keskeltä, palkin on oltava 3 metriä pitkä ja sillä on 1,5 metrin vapaa pituus/jänne väliksi, jonka palkki lepää.

Hei,

15 kN antaa mitoitusmomentin hieman alle 9 kNm jännevälille 1,5 m. HEA 100:n kapasiteetti on hieman alle 26 kNm, joten jopa pienin on melko alhaisesti kuormitettu. Mutta se, mikä voi olla ajankohtaista, on elämän lommahtaminen pistemassan alla, sitä en voi yhtä helposti tarkastella - mutta ehkäpä joku muu voisi kommentoida sitä :)

P patrikd84 sanoi:
Hei,

15 kN antaa mitoitusmomentin, joka on hieman alle 9 kNm 1,5 m jänneväliä varten. HEA 100:n kapasiteetti on hieman alle 26 kNm, joten pieninkin on melko kevyesti kuormitettu. Mutta mikä voi olla ajankohtaista, on vaakasuunnan lommaantuminen pistekuorman alla, siihen minulla ei ole yhtä helppo katsoa - mutta ehkä joku muu voi kommentoida siitä :)
Se on erittäin pieni kuorma, joten lommaantuminen ei ole ongelma(y)

• Tykkään
patrikd84
  • Laddar…
Kiitos hyvästä ja nopeasta vastauksesta! Sitten valitsen Hea 100 palkin, tuntui rauhalliselta, mutta ei tunnu siltä, että haluaisi luottaa tuntemukseen, kun seuraukset voivat olla hankalat :D

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.