J
F fribygg sanoi:
Sitten luulen, että sinulla on dyckertpicka.

Naulapyssyssä voi normaalisti olla 50-90mm mittaiset naulat, ja kolmetuumainen riittää erinomaisesti yhden tuuman puutavaraan. En ole koskaan nähnyt raakalautaa paksumpana kuin 23mm.
Sinulla on varmaan oikeassa. Se on varmaan vain dyckert. Toimii hyvin esimerkiksi pärlspont.

No. Se on todella pieni vaja. Joten se onnistuu varmaan käsityönä myös.

Olen purkuvaiheessa, jäljellä on vielä matkaa jälleenrakennukseen. Ei ole kokopäiväprojekti. Mutta sen täytyy olla valmis parissa viikossa, jotta voin saada sisään tavarat, jotka ovat nyt väliaikaisesti sijoitettuna...

• Tykkään
JohanLun ja 1 muu
  • Laddar…
J JohanLun sanoi:
Se olisi eniten se, että se toimisi erinomaisesti kakkoslaadun kanssa, mutta sitä ei näytä olevan saatavilla.

On ärsyttävää, että se, mikä pari vuotta sitten maksoi femhundring, maksaa nyt 1500.
Kaikki Bauhaus-myymälät myyvät kakkoslaadun puutavaraa. Byggmaxista en ole nähnyt, onko se vain tietyissä vai kaikissa myymälöissä. Joissakin muissa paikoissa on myös kakkoslaatua myytävänä, mutta tuntemani paikat myyvät sitä vain yritysasiakkaille.

Kuitenkin ehkä kannattaa kysyä siitä ja/tai olla paikan päällä/sattua olemaan onnea, kun sitä on saatavilla.

• Tykkään
JohanLun
  • Laddar…
J
Okei, hyvä, tiedän siis, että råspont toimii hyvin lattiana! Huippu vastauksia kaikilta!

Seuraava kysymys, pitäisikö ne laittaa täysin kiinni toisiinsa, kun se on kylmä ulkorakennus... Ajattelen, että jos asennan ne nyt, niiden pitäisi kutistua talvella mutta ei turvota paljon enempää kuin nyt?

Täytyy tarkistaa, onko siellä jotain andrasortering kun olen siellä, muuten ei ole isoja määriä ja se oli halvempaa kuin luulin. Ajattelin sen maksavan jopa 200-250kr/neliömetri...

J JohanLun sanoi:
Täytyy katsoa, onko siellä kakkoslaatua, kun olen siellä, muuten ei ole suuria määriä, ja se oli halvempaa kuin luulin. Ajattelin, että se maksaisi noin 200-250kr/neliömetri...
Se, johon linkkasit itse, oli kai 95 mm leveä ja maksoi alle kympin metri, ts. alle 110 kr/neliömetri, suunnilleen sama hinta kuin ohut OSB.

J JohanLun sanoi:
Seuraava kysymys, pitäisikö ne liittää kokonaan yhteen, kun kyseessä on kylmä ulkorakennus... Ajattelen, että jos asetan sen nyt, sen pitäisi kutistua talvella mutta ei turvota niin paljon enempää kuin nyt?
Yhdistä ne ja ruuvaa jousesta kiinni, se tulee kutistumaan. Tällaiset pienet vajat/ulkorakennukset on vain laitettava.👍 Meidän pienin on noin 7 m² ja 20 vuotta vanha.
Näyttää tältä tänäänkin, myös ruuvattu jouseen, likaantuu mutta kestää.
Vanha puulattia, jossa näkyy kuluneita ja naarmuuntuneita kohtia sekä oksankohtien yksityiskohtia.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
JohanLun
  • Laddar…
Ostan mitä löytyy rakennustarvikeliikkeestä, tärkeämpää on löytää oikeat pituudet minimaalisella hukalla kuin "kruunu enemmän tai vähemmän". Olen asettanut kaikki vajat/varastot täysipitkällä, ei liitoksia. Tulee hieman ylitystä täysipitkällä, mutta jos aikoo laittaa vähän kattopahvia tai betonilaattoja, ne toimivat hyvänä vastapainona, mutta ei ylipainona.
Peräkärry täynnä puulautoja, liitettynä vaaleansiniseen autoon, seisoo metsäisessä ympäristössä vihreän ruohon keskellä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.